Fly4free.pl

Ryanair nie ułatwi życia PPL i nie zwolni miejsca na Chopinie. „Nawet po rozbudowie Modlina będziemy tu dalej rosnąć”

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock
Jeśli nowe władze PPL miały nadzieję, że dając zielone światło na rozbudowę lotniska w Modlinie przekonają Ryanaira do zwolnienia slotów na Lotnisku Chopina i zwiększenia jego przepustowości, to mogą srogo się przeliczyć. – Niezależnie od rozwoju sytuacji w Modlinie, chcemy dalej rozwijać się na Lotnisku Chopina – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Michał Kaczmarzyk, dyrektor generalny linii Buzz, czyli polskiej spółki-córki Ryanaira.

Ogłoszone przez PPL plany rozbudowy Lotniska Chopina i zielone światło dla blokowanej od lat rozbudowy lotniska w Modlinie to z pewnością dobre wieści dla Ryanaira, bo przedstawiciele irlandzkiej linii od dawna postulowali takie rozwiązanie. Ogłaszając te plany nowy szef PPL Andrzej Ilków nie ukrywał przy tym, że liczy dzięki temu na dodatkowe zwolnienie przepustowości na Lotnisku Chopina przez Ryanaira, który w ubiegłym roku – z powodu konfliktu z zarządem Modlina – przeniósł część tras na główne lotnisko w Warszawie i zaczął stąd latać. Teraz zaś, gdy perspektywa rozbudowy Modlina jest realna – PPL liczy też, że Ryanair zwolni sloty na Chopinie i wróci na swoje macierzyste lotnisko. Okazuje się jednak, że… to wcale nie jest takie pewne.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-10-18T02:57:01.190Z przez Wakacje.pl

– Chcemy w dalszym ciągu rozwijać się na Lotnisku Chopina. Trasy, na których latamy z Warszawy, radzą sobie bardzo dobrze, to jedne z naszych najlepszych tras w całej Europie Środkowej. Widzimy to nawet po tym, że zazwyczaj otwierając nowe trasy konieczny jest okres inwestycji w popyt i stymulowania rynku, a tu nie było to potrzebne. To potwierdza, że Lotnisko Chopina nie potrzebuje specjalnej promocji – otwierasz nową trasę i masz pełne samoloty. Nie mamy więc planu wyjścia z Lotniska Chopina. Mało tego, będziemy tu szukali dalszych możliwości rozwoju – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Michał Kaczmarzyk, dyrektor generalny linii Buzz.

I dodaje, że przewoźnik może zdecydowanie zwiększyć liczbę lotów już w przyszłorocznym sezonie letnim. Co to oznacza dla lotniska w Modlinie? Jakie są plany Ryanaira dla największych lotnisk na Mazowszu? O tym już wkrótce przeczytacie na łamach Fly4free.pl w długim wywiadzie z Michałem Kaczmarzykiem.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Cwaniaki. A pl dalej traci kosztem obcych darmozjadów. 
arturmatynia22_gmail_com, 24 maja 2024, 23:40 | odpowiedz
A czy to dociera do szefostwa PPL?Bo ewidentnie moga podnieść ceny na Okęciu a zamiast tego w chwili obecnej dotują Ryanair i inne linie
jp1, 25 maja 2024, 10:16 | odpowiedz
Gorzej - z Okęcie lataja za grosze a małe lotniska na kolanach prosza ich o "promocję regionu" i wykładaj dziesiątki milionów (Bydgoszcz 34mln w zeszłym roku?)  by Ryanair łaskawie raczył latać..Dodajmy do tego to że paliwo lotnicze ma duże zwolnienia podatkowe których kierowcy nie mają.
arturmatynia22_gmail_com Cwaniaki. A pl dalej traci kosztem obcych darmozjadów. 
jp1, 25 maja 2024, 10:17 | odpowiedz
Coś tu się mocno pokręciło w tym artykule: przepustowość lotniska nie zależy od tego czy operuje z niego ta czy inna linia lotnicza a nawet czy ktokolwiek z niego lata czy nie. To jest wartość wynikająca z wybudowanej i zainstalowanej infrastruktury i jej możliwości do obsłużenia określonej liczby pasażerów.
Andrzej Niemiec, 25 maja 2024, 16:06 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »