Fly4free.pl

Ryanair chce zostać liderem w regionie, gdzie do tej pory dzielił i rządził Wizz Air

Foto: pio3 / Shutterstock
W ciągu najbliższych kilku lat Ryanair zwiększy swoje oferowanie na Bałkanach o 50 procent. Irlandzka linia chce też wykorzystać przejściowe problemy Wizz Aira z silnikami i uziemieniami samolotów. – Chcemy nadrobić zaległości na tym rynku, by mieć tu podobną pozycją jak w Hiszpanii, we Włoszech czy Polsce – informuje irlandzki przewoźnik w komunikacie cytowanym przez Ex-Yu Aviation.

Przez lata Bałkany były główną domeną Wizz Aira, a Ryanair trzymał się trochę z tyłu. Jednak w najbliższych latach to może się zmienić – informuje serwis Ex-Yu Aviation. Z informacji branżowego serwisu wynika, że Ryanair chce wkrótce wyprzedzić Wizz Aira i stać się linią numer 1 na Bałkanach.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-12-11T17:57:00.262Z przez Wakacje.pl

W Ex-Yu Aviation czytamy, że spośród 7 krajów regionu, Ryanair lata obecnie do 4, a wyjątkami są Słowenia, Macedonia i Kosowo. W tych dwóch ostatnich krajach Wizz Air jest zdecydowanym liderem rynku, a oprócz tego jest też największą linią w Serbii oraz Bośni i Hercegowiny. I właśnie w tym ostatnim kraju nastąpi zmiana na pozycji lidera.

W przyszłym roku, po dodaniu 5 nowych tras z Sarajewa, największą linią w Bośni i Hercegowinie stanie się Ryanair z oferowaniem na poziomie ok. 400 tysięcy foteli.

Jednocześnie Ryanair cały czas rozwija się w Chorwacji, gdzie w ostatnich latach otworzył i rozwinął bazę operacyjną w Zagrzebiu, sezonową bazę w Zadarze, a od przyszłego roku uruchomi sezonową bazę w Dubronwiku z 2 samolotami, którą będzie obsługiwał Buzz, czyli polska spółka-córka Ryanaira. W Chorwacji Ryanair rządzi i dzieli – w przyszłym roku zaoferuje pasażerom na trasach z i do tego kraju 4,5 mln miejsc, czyli dwa razy więcej niż druga w zestawieniu przewoźników Croatia Airlines.

Oczywiście, są też miejsca, gdzie Ryanair ma problemy: przewoźnik nie jest na przykład obecny w Macedonii Północnej, gdzie rządzi i dzieli Wizz Air, a także w Kosowie (tu sytuacja jest identyczna). Mimo długich negocjacji nie udało się też porozumieć Ryanairowi w sprawie powrotu do Słowenii.

Irlandzka linia deklaruje jednak, że będzie „nadrabiać dystans do Wizz Aira” w regionie.

– Widzimy, że Europa Środkowa i Wschodnia w ostatnich latach była trochę pozostawiona w ostatnich latach. Chcemy więc nadrobić te zaległości i zwiększyć naszą pozycję do poziomu, jaki mamy na takich rynkach jak Hiszpania, Włochy czy Polska. Chcemy dodawać więcej nowych tras z Bałkanów, oferując dobre ceny i dawać większy wybór pasażerom – czytamy w komunikacie Ryanaira.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »