Ryanair przeniesie wiosną do Polski przynajmniej 6 samolotów! Zyskujemy na wojnie z irlandzkimi pilotami
Ryanair ogłosił, że w sezonie zimowym zwolni ponad 300 pracowników i zredukuje wielkość bazy w Dublinie z 30 do 24 maszyn. Wszystkie one trafią do Polski, przede wszystkim do nowej linii czarterowej Ryanair Sun.
W komunikacie Ryanaira czytamy, że zmniejszenie bazy Ryanaira w Dublinie o 6 samolotów to efekt kumulacji dwóch przyczyn: szybkiego wzrostu Ryanair Sun połączonego z mniejszą liczbą rezerwacji na loty z Irlandii, czego powodem mogą być strajki irlandzkich pilotów. Ryanair utrzymuje, że strajki wpłynęły negatywnie na zainteresowanie lotami ze strony pasażerów.
Najciekawsza jest jednak informacja, że samoloty zabrane z Dublina trafią do Polski. Z komunikatu irlandzkiej linii wynika, że wszystkie maszyny przejmie Ryanair Sun, czyli czarterowy przewoźnik Ryanaira, który wystartował wiosną tego roku z 5 samolotami i według informacji przewoźnika, radzi sobie świetnie. Od kwietnia, czyli w ciągu pierwszych 3 miesięcy swojej działalności, czarterowy przewoźnik przewiózł ponad 165 tys. pasażerów.
A to wcale nie musi być koniec, bo w komunikacie Ryanaira pada zdanie „przynajmniej 6 samolotów” sugerujące, że flota Suna może zwiększyć się jeszcze mocniej.
Zaskoczenie i... szansa na dalszy rozwój
Komunikat Ryanaira jest dużym zaskoczeniem, bo jeszcze kilka dni temu przedstawiciele biur podróży byli informowani przez Ryanair Sun, że w przyszłym sezonie letnim nie będzie nowych samolotów i Sun będzie dysponował wciąż tylko 5 maszynami. Teraz sytuacja szybko się zmieniła i wydaje się, że Ryanair chce w ten sposób upiec dwie pieczenie na jednym ogniu – ukarać strajkujących pilotów i skierować maszyny na rynek, który jest dla przewoźnika bardzo dochodowy.
Co ciekawe, Ryanair zadeklarował, że spośród 100 pilotów oraz 200 członków załóg pokładowych, których zamierza zwolnić od sezonu zimowego, części z nich zaoferuje… przeniesienie się do baz Ryanaira w Polsce już od sezonu zimowego.
Kiedy samoloty trafią do Polski?
Co ciekawe, nowe maszyny będą zbazowane w Polsce dopiero w sezonie letnim, a więc w kwietniu 2019 roku, a przez zimowe miesiące najpewniej będą czekały w hangarach. Wynika to z tego, że Ryanair Sun na razie nie chce latać na najpopularniejszych “zimowych” trasach dla Polaków takich jak Wyspy Kanaryjskie czy Egipt. Tak duży wzrost oferowania ze strony Ryanaira będzie pewnie kłopotem dla innych linii czarterowych ze względu na zmasowaną konkurencję. Nie można też wykluczyć, że Ryanair Sun (tak jak deklarował podczas startu działalności tej linii Michael O’Leary) pojawi się także w krajach ościennych, np. w Czechach czy Niemczech.