Lecisz Ryanairem lub Wizz Airem i nie odprawiłeś się? Dzisiaj zrobisz to za darmo na lotnisku – koniecznie to przeczytaj!
Potężna awaria systemów IT, za którą odpowiada Microsoft, spowodowała też potężne turbulencje w branży lotniczej – pojawiły się problemy z odprawą pasażerów, wiele linii uziemiło swoje samoloty, w wielu przypadkach są też potężne opóźnienia. Problemy dotyczą też dwóch największych tanich linii lotniczych działających w Polsce, a więc Ryanaira i Wizz Aira.
Obaj przewoźnicy informują, że w tej chwili ich strony internetowe ani aplikacje nie działają, a co za tym idzie, nie można dokonać przez nie odprawy.
- Costa Brava od 1554 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Lublin)
- Wyspa Malta od 1729 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
- Costa Brava od 1744 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
W komunikacie Wizz Aira czytamy, że nie działa cały system rezerwacyjny, system odprawy, a także możliwość obejrzenia swojej karty pokładowej. Nie działa też część telefonicznych centrów obsługi pasażera – w zakresie nowych rezerwacji i dokonywania zmian w tych już istniejących.
Największy problem mają pasażerowie, którzy mają na dzisiaj zaplanowany lot i nie zdążyli się jeszcze odprawić, a teraz nie mają takiej możliwości. Co mają zrobić?
– W związku z awarią informujemy, że wszyscy pasażerowie linii Ryanair, mający zaplanowane loty na piątek, mogą dokonać darmowej odprawy na lotniskach. Jednocześnie prosimy o wcześniejsze pojawienie się na lotnisku, najlepiej 3 godziny przed wylotem – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Alicja Wójcik-Gołębiowska, country manager Ryanaira na Europę Środkowo-Wschodnią.
Podobny ruch wykonał też Wizz Air.
„W czasie trwania awarii, możliwe jest dokonywanie darmowej odprawy na lotnisku. Dlatego też doradzamy naszym pasażerom pojawienie się na lotnisku na 3 godziny przed planowaną godzą wylotu, by zapewnić sobie wystarczający czas na dokonanie odprawy, przejście kontroli bezpieczeństwa i pozostałe procedury” – czytamy w komunikacie przewoźnika.
Wizz Air zapewnia też, że pracownicy linii robią wszystko, by zminimalizować wpływ awarii na plany pasażerów.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?