Lecimy węgierską niskokosztową linią lotniczą WizzAir. Możemy zabrać ze sobą bez dopłaty bagaż podręczny o maksymalnych wymiarach 42 x 32 x 25 cm. Wymagane będzie członkostwo w Wizz Discount Club. Bilety kupimy na stronie WizzAir.com.
Naszą wycieczkę zaczynamy piętnastego lipca przelotem z Warszawy do Bergamo. Do kraju wracamy dwudziestego drugiego lipca. Oba loty bezpośrednie – oszczędzimy czas, zobaczymy więcej. Podróż rozpoczynamy i kończymy na Okęciu.
Z Bergamo do Mediolanu i z powrotem dostaniemy się autokarem Orio Shuttle. Bilet powrotny za 8 EUR (ok. 33 PLN) kupimy za pośrednictwem strony OrioShuttle.com. Mamy do dyspozycji kilkadziesiąt połączeń każdego dnia.
Podróż z Mediolanu do Werony, z Werony do Wenecji i z Padwy do Mediolanu zrealizujemy pociągiem włoskich kolei Trenitalia. Bilety kosztują tylko 9 EUR (ok. 37 PLN) za odcinek. Kupimy je za pośrednictwem strony Trenitalia.com. Łącznie za trzy odcinki zapłacimy 111 PLN.
Włochy to przykład kraju, gdzie silna konkurencja pomiędzy przewoźnikami wymusza niskie ceny biletów z korzyścią dla pasażerów. Nuovo Trasporto Viaggiatori to powstały w 2006 r. pierwszy w Europie prywatny operator, który od 2012 r. realizuje połączenia wysokich prędkości na kilkunastu odcinkach włoskiej sieci kolejowej. Prędkości składów (Italo Ferrari) dochodzą do 300 km / godz. A ceny biletów są bardzo atrakcyjne.
Odcinek z Wenecji do Padwy pokonamy pociągiem Italo Ferrari. Bilet kosztuje tylko 6 EUR (ok. 25 PLN). Kilka połączeń dziennie do wyboru. Bilety kupimy na stronie ItaloTreno.it.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?