Fly4free.pl

Dziesiątki wolnych foteli na jednej z najdłuższych tras świata! Pasażerowie nie chcą lotów trwających 17,5 godziny?

Qantas Dreamliner
Foto: G. Felipe / Shutterstock

Czy słynna “trasa Kangura” może być zamknięta? Średnie wypełnienie samolotów na pierwszym bezpośrednim połączeniu z Australii do Europy wynosi ledwie 78 proc., co oznacza ok. 53 wolnych foteli na każdym locie – czytamy w “Telegraph”.

Uruchomiona w marcu przez Qantas trasa z Perth do Londynu była wydarzeniem historycznym – to pierwsza bezpośrednia trasa z Europy do Australii i jednocześnie drugie najdłuższe połączenie na świecie. Samoloty pokonują odległość 14,5 tys. km, a czas lotu wynosi aż 17,5 godziny!

Australijski przewoźnik wiele obiecuje sobie po nowej trasie, a nawet chce wykonywać jeszcze dłuższe połączenia – prezes linii Alan Joyce poprosił już Boeing i Airbusa o skonstruowanie samolotów, które są w stanie wykonywać bezpośrednie loty trwające przynajmniej 20 godzin.

Teraz “Telegraph” podał wyniki dotyczące średniego wypełnienia samolotów latających na tej trasie. Co się okazało? Load factor Dreamlinerów latających na tej trasie wynosi średnio 78,1 procenta. A to oznacza, że jeśli Dreamliner zabiera na pokład 236 pasażerów, to średnio na każdym locie puste są aż 53 fotele!

Z zestawienia wynika, że w okresie od marca do kwietnia samoloty latające na trasie z Perth do Londynu miały jeszcze gorsze obłożenie – od 73,9 do 76,2 proc. Poprawa nastąpiła dopiero w czerwcu, gdy obłożenie wzrosło do 83,7 proc., choć ta poprawa może mieć jedynie sezonowy charakter.

W “Telegraph” czytamy, że choć Qantas informuje, że nowa trasa spełnia oczekiwania, to tak naprawdę wynik tego połączenia nie jest wybitnie zadowalający. Tym bardziej w świetle stale rosnących cen ropy, które mają bardzo duże znaczenie dla rentowności tego połączenia.

Z drugiej strony – na razie nie ma planów zakończenia lotów na tej trasie, choć wyniki muszą się poprawić.

Średnie wypełnienie samolotów linii Qantas w 2017 roku wyniosło ok. 80,6 procenta.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Czyli wypełnienie na tej trasie jest o 2,6 punkta procentowego niższe niż dla całej siatki. To chyba nie dramat. Oczywiście na dłuższych trasach średnie wypełnienie w Qantas zapewne jest wyższe, ale z jednej strony połączenie jest młode i jeszcze może się rozwinąć, a z drugiej zdaje się, że ceny podnieśli w stosunku do lotów z przesiadką w Dubaju.
adam1987, 15 sierpnia 2018, 21:39 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Przy tak niskim obłożeniu łatwiej o darmowy upgrade z ekonomicznej do biznesu ;)
grodek, 15 sierpnia 2018, 23:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Właśnie że trudniej!  Darmowy upgrade dostaje się zwykle przy obłożeniu ponad 100% economy, pod warunkiem, że są miejsca w business.
grodek Przy tak niskim obłożeniu łatwiej o darmowy upgrade z ekonomicznej do biznesu ;)
m55, 16 sierpnia 2018, 0:29 | odpowiedz
Avatar użytkownika
To dobry news; przynajmniej większa szansa na zabranie się / upa dla stendbaji..
tom971, 16 sierpnia 2018, 9:22 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Dobra - sprawdziłem przyczynę 'porażki' kangura na tej trasie. (co nie było takie trudne) Motywatorem do tego czy wybrać takiego czy innego przewoźnika jest cena.. no i tu QF jest daleko w tyle za takimi Chinczykami , którzy oferują ten sam punkt A i B ale za 60% mniej..  a ze jest punkt C pomiędzy A i B to chyba tylko lepiej bo można się zrefreszować i nabrać fajek do UK po azjatyckich cenach..
tom971, 16 sierpnia 2018, 14:09 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »