Fly4free.pl

UOKiK bierze pod lupę Ryanaira, Wizz Aira i Enter Aira! Chodzi o płatności kartą

Foto: Matej Kastelic / Shutterstock
Na pokładach Ryanaira, Wizz Aira oraz Enter Aira nie można płacić przy użyciu karty Revolut. Z czego to wynika? Przewoźnicy się tłumaczą, a sprawę bierze pod lupę UOKiK, który domaga się od przewoźników wyjaśnień – informuje serwis Subiektywnie o Finansach.

Jesteś w trakcie długiego lotu i chcesz kupić kanapkę czy napój na pokładzie samolotu? Jeśli podróżujesz Ryanairem, Wizz Airem czy Enter Air i masz pod ręką tylko kartę Revolut, obejdziesz się smakiem. Przewoźnicy ci bowiem od dłuższego czasu nie akceptują bowiem kart Revolut, które dla wielu pasażerów są nieodłącznym elementem każdej podróży. Dlaczego? Temat zdecydował się pogrążyć serwis Subiektywnie o Finansach, który zwrócił się do przewoźników o wyjaśnienia.

– Płatności przyjmowane na terminalu płatniczym w trakcie lotu odbywają się w trybie offline ze względu na brak łączności z internetem i wysokość, na której znajduje się samolot. Załoga nie ma więc możliwości zweryfikowania dostępności środków na tego typu kartach – tłumaczy przedstawiciel linii Enter Air.
Oznacza to dodatkowe ryzyko dla linii lotniczej, czym swoją decyzję tłumaczy przewoźnik.

– Wynika to z dużej liczby prób wykonywania transakcji, które nie mają pokrycia na docelowym koncie użytkownika i z dużych problemów z późniejszą egzekucją środków za zakupione towary, które w rezultacie przekładają się na straty przewoźnika. Enter Air nie jest jedyną linią, która ma takie zasady, a taka sytuacja dotyczy również innych linii lotniczych operujących na terenie Unii Europejskiej, które np. nie akceptują także transakcji kartami American Express
– dodaj przedstawiciel Enter Air.

Sprawa jest mimo to dość tajemnicza. W serwisie Subiektywnie o Finansach czytamy, że winni takiej polityce przewoźnika mogą być po części sami użytkownicy Revoluta, płacący kartami, na których nie ma środków. W przypadku transakcji w trybie offline procedura wygląda tak, że terminal łączy się z internetem dopiero po wylądowaniu i przetwarza wszelkie transakcje z opóźnieniem. W rezultacie na koncie użytkownika powstaje ujemne saldo. Czy to oznacza, że Revolut odrzuca takie transakcje? Sama firma nie chce komentować sprawy.

Wiadomo jednak, że sprawą zainteresował się UOKiK, który zwrócił się w tej sprawie do samych przewoźników.

– Przyglądamy się sprawie i wyjaśniamy, z czego wynika ta praktyka. Czekamy na wyjaśnienia od trzech linii lotniczych: Enter Air, Ryanair i Wizz Air – mówi Kamila Guzowska z Departamentu Komunikacji UOKiK.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Jeden z powodów, że lepiej latać liniami typu "all inclusive" (tyle, że na trasach europejskich nie ma takich)
krz1234, 25 marca 2024, 15:43 | odpowiedz
Revolut jest trujący, drogi i ciężki w obsłudze. Gdy nie ma internetu karty zawsze musiały mieć offline. Inaczej nie wiadomo czy jest tak jakas kasa i linia będzie ludziom fundować zarcie.Ludzie serio bez sensownej karty bankowej w samolocie??
Magdalena Wiszniewska, 26 marca 2024, 0:14 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »