Fly4free.pl

Varadi: CPK? Może być gotowe za 10 lat. Takie projekty nigdy nie powstają na czas

Foto: wizualzacja
– Na razie nie zaprzątamy sobie głowy tematem Centralnego Portu Komunikacyjnego. Gdy spojrzymy na takie projekty jak Berlin Brandenburg czy nowy terminal w Abu Zabi, to widzimy, że tak duże inwestycje nigdy nie powstają o czasie. Równie dobrze CPK może być gotowy za 10 lat – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira. Jednocześnie sam Wizz Air przeżywa obecnie kłopoty z powodu konieczności serwisowana silników firmy Pratt&Whitney w swoich samolotach. Kłopoty, których skali – jak przyznaje sam Varadi – linia nie jest w stanie do końca przewidzieć.

Podczas spotkania z dziennikarzami w Budapeszcie prezes Wizz Aira mówił o bieżącej sytuacji w firmie, a także planach na przyszłość. Nie da się ukryć, że obecnie największym zmartwieniem Wizz Aira są problemy z przeglądami silników firmy Pratt&Whitney, przez co przewoźnik jest zmuszony do uziemienia części maszyn i zmniejszenia liczby lotów. I to wcale niemałej – kilkanaście dni temu Wizz Air ogłosił, że jesienią i zimą linia zmniejszy oferowanie o 10 procent w stosunku do pierwotnych planów. Teraz wszystko wskazuje na to, że to nie koniec. 

– Może się okazać, że z usterkami uda się uporać szybciej, ale na razie zakładamy, że będziemy musieli w przyszłym roku zmniejszyć nasze oferowanie w stosunku do tego roku – mówi szef Wizz Aira.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-12-18T19:57:00.809Z przez Wakacje.pl

Jednocześnie jednak Varadi pociesza, bo twierdzi, że takie rynki jak Polska i Włochy raczej powinny uniknąć cięć, a raczej spodziewać się kolejnych wzrostów.

– W ciągu kilku tygodni będziemy ogłaszać nowości na letni rozkład lotów. Musimy jeszcze dokładnie sprawdzić, co możemy zrobić, a na co nie możemy sobie pozwolić w obecnej sytuacji – mówi Varadi.

„CPK? Takie projekty nigdy nie są gotowe na czas”

Jednocześnie szef Wizz Aira nie chce się na razie wypowiadać na temat ewentualnego pojawienia się Wizz Aira na lotnisku w Radomiu.

– Naszą główną bazą jest Lotnisko Chopina. Rozmawiamy z PPL w sprawie Radomia, ale w tej chwili nie mam nic do zakomunikowania w tej sprawie – mówi Varadi.

Pytany zaś o Centralny Port Komunikacyjny i o to czy pojawi się tam Wizz Air, odpowiada, że nie bardzo wierzy w to, że ten projekt będzie zrealizowany bez opóźnień.

– Na pewno nowe centralne lotnisko to bardzo ekscytujący projekt, bo to jedyna tak duża lotniskowa inwestycja w Europie powstająca od zera. Ale jeśli popatrzymy na inne tego typu przedsięwzięcia jak nowe lotnisko w Berlinie czy nowy terminal w Abu Zabi, to widzimy, że takie inwestycje nigdy nie są realizowane w pierwotnie planowanym terminie. Zwykle opóźnienie sięga kilku lat, a planowane wydatki są 2-3 razy większe od zakładanych. Dlatego na razie nie zaprzątam sobie głowy CPK, bo to projekt, który może być uruchomione za 10 lat, a kto wie, w jakim miejscu wtedy będziemy – mówi w rozmowie z Fly4freepl Jozsef Varadi.

Przypomnijmy, że według oficjalnych rządowych zapowiedzi pierwsze loty z Centralnego Portu Komunikacyjnego miałyby się odbyć już w 2028 roku.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »