Varadi: ULC działa wbrew interesom Polski i polskich pasażerów
O Wizz Airze jest ostatnio głośno z wielu powodów, nie zawsze pozytywnych. Szczególnie szerokim echem odbiła się przeprawa przewoźnika z Urzędem Lotnictwa Cywilnego, który przez kilka miesięcy zastanawiał się nad udzieleniem „landrynce” zgody na loty z Pyrzowic do Erywania. I ostatecznie zgody tej nie wyraził, argumentując, że umowa o wolnym niebie między Unią Europejską i Armenią nie jest jeszcze w pełni ratyfikowana. Decyzja ULC mocno zaskoczyła węgierską linię, która była zmuszona anulować połączenie. Ale nie tylko Wizz Air był zaskoczony, bo zdziwiona była też Komisja Europejska, według której umowa jest jak najbardziej w mocy, a ULC nie miał podstaw do udzielenia odmownej decyzji. Bruksela poprosiła więc ULC o wyjaśnienie tej decyzji, a my czekamy na dalszy rozwój wypadków. W rozmowie z Fly4free.pl prezes Wizz Aira Jozsef Varadi nie kryje oburzenia tą sytuacją.
- Costa del Sol od 1847 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Pafos od 1738 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Costa Blanca od 1859 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
– Jesteśmy zaskoczeni tą decyzją, bo zrobiliśmy wszystko zgodnie z przepisami. Istnieje umowa o otwartym niebie między UE i Armenią, która dołączyła do tego systemu. I oczywiście zamierzamy protestować i odwoływać się od tej decyzji we wszystkich możliwych organach – mówi Varadi. I zaraz dodaje.
– Trudno nazwać tę politykę ULC inaczej niż protekcjonistyczną. Obserwujemy to zresztą od dłuższego czasu. Ta polityka jest zresztą przeciwko Polsce i polskiej branży turystycznej, a przede wszystkim – przeciwko pasażerom z Polski – mówi szef Wizz Aira.
Pytany o to, czy polityka ULC może w jakiś sposób wpłynąć na plany rozwojowe Wizz Aira w naszym kraju uspokaja, że Polska jest wciąż bardzo ważnym rynkiem dla przewoźnika. Ale…
– Wszystko zależy od szans i okoliczności rynkowych. Może się zdarzyć, że część oferowania przesuniemy na inne rynki. Polska jest dla nas w dalszym ciągu bardzo ważnym krajem, ale nie ulega też wątpliwości, że na innych rynkach jesteśmy traktowani w bardziej sprawiedliwy sposób – mówi Varadi.
Z szefem Wizz Aira rozmawialiśmy też m.in. o lotnisku w Radomiu, dalszych planach rozwoju linii w Polsce i usłudze Multipass. Więcej przeczytacie na te tematy w dłuższej rozmowie z szefem Wizz Aira, którą wkrótce opublikujemy na łamach Fly4free.pl.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?