Varadi: Wizz Air wykonuje mniej lotów z Polski, bo Polacy nie chcą się szczepić
Wizz Air ma za sobą bardzo dobre lato w Polsce, choć już od października przewoźnik zaczął ograniczać liczbę lotów w Polsce. Apogeum cięcia w rozkładzie lotów przyjdzie jednak w styczniu – od początku roku węgierska tania linia tymczasowo zawiesi przynajmniej 36 tras z naszego kraju, a wiemy, że cięcia zaplanowane są też w innych państwach. Cięcia tłumaczono nowym wariantem koronawirusa i obniżonym popytem na podróże, ale w rozmowie z magazynem „Re:view” Jozsef Varadi rzucił na tę sprawę nowe światło. Pytany przez dziennikarza o powody mniejszego zaangażowania w Polsce początkowo stwierdził, że to „chwilowe wrażenie”, jednak szybko przyznał, że problemem jest słaby współczynnik zaszczepienia przeciw COVID-19 w Polsce.
– To jest – przykro to mówić – konsekwencja słabego wyniku akcji szczepień w Polsce. Jaki jest sens latania na tak wielu trasach z kraju, który poziom szczepień ma ledwie na poziomie 50 procent. Doświadczenie uczy, że można się spodziewać samych problemów, lockdownów, zamykania lotnisk etc. Zresztą z dokładnie takiego samego powodu ograniczyliśmy też czasowo naszą obecność np. w Rumunii – powiedział Varadi.
- Majorka od 1819 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Rodos od 1808 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Alanya od 1010 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Z najnowszych danych wynika, że odsetek zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki na koronawirusa wynosi w Polsce ledwie 54,69 procent całego społeczeństwa.
– To nie są liczby, które nas satysfakcjonują. W tym samym momencie w Wielkiej Brytanii czy Włoszech zaszczepiono ok. 85 procent obywateli. I w naturalny sposób jest tam latać łatwiej i z mniejszym ryzykiem. Można też coś zaplanować do przodu, z nieco dalszą perspektywą czasową – dodaje Varadi.
Szef Wizz Aira twierdzi jednak, że Wizz Air ma wciąż dość ambitne plany rozwoju z Polski.
– Są dość odważne, bo zakładają, ż jednak ludzie zaczną się szczepić. A wtedy będzie nam znacznie łatwiej zaoferować naprawdę dobry produkt (…). Mamy jasno nakreślony cel, czyli szybko wrócić do poziomów z 2019 roku – mówi Varadi.