Weszliśmy do środka nowego Embraera E2 LOT. Jest dobrze, a największe wrażenie robią fotele i kolory
SP-LEA – taką rejestrację ma pierwszy Embraer E195-E2, który od niedzieli zaczął regularne loty w barwach LOT. Na pierwszy rzut maszyna poleciała do Oslo, w kolejnych tygodniach będziecie mogli ją spotkać m.in. na trasach do Amsterdamu czy Zurychu. Jest to jednocześnie 45 odrzutowiec Embraera we flocie LOT. Czym różni się od Embraerów pierwszej generacji? W poniedziałek mieliśmy okazję obejrzeć wnętrza nowego samolotu.
- Ayia Napa od 1983 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Alanya od 1161 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Ayia Napa od 1832 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
Samolot ma 136 foteli w konfiguracji 2+2. Jest kilka różnic w stosunku do Embraerów już użytkowanych przez LOT. Najważniejszą są nowe fotele wykonane przez firmę Safran – dość twarde, ale bardzo wygodne, utrzymane w szarej kolorystyce.
W każdym rzędzie znajdują się też gniazdka, do których można podłączyć swoją elektronikę.
Wstępny test przestrzeni na nogi pokazuje, że odległość między rzędami pozwala dość wygodnie rozsiąść się w samolocie (także w miejscach w klasie ekonomicznej), jednak wydaje się, że w starszych Embraerach miejsca na nogi jest minimalnie więcej.
Ciekawą zmianą jest za to fakt, że każdy pasażer ma dostęp do regulacji nawiewu bezpośrednio nad swoim fotelem – jak informują przedstawiciele Embraera, było to możliwe dzięki użyciu nowych modułów klimatyzacji.
Z dodatkowych udogodnień warto zwrócić też uwagę na zupełnie nowy system oświetlenia, a także niepozorne, ale bardzo pakowne schowki na bagaż podręczny.
To, co wyróżnia E2 na tle innych maszyn, mają być osiągi maszyny. Chodzi tu zarówno o spalanie paliwa (jak twierdzi producent, nawet o 25 procent niższe niż w przypadku maszyn typu E1), a także o znacznie mniejszy poziom hałasu podczas lotu, co pozytywnie wpływa na komfort dla pasażerów.
To pierwszy z trzech E195-E2 we flocie LOT. Pozostałe 2 maszyny tego typu mają trafić do floty LOT do końca września. Niewykluczone zresztą, że już za kilka lat będzie ich więcej. Brazylijski Embraer i jego flagowy model E2 walczy bowiem z francuskim Airbusem i jego modelem A220 o względy LOT, który chce całkowicie odnowić swoją flotę regionalną. Docelowo narodowy przewoźnik chce zamówić 84 nowe samoloty regionalne. Decyzję o tym, czy będą to Embraery E2 czy Airbusy A220, linia ma podjąć jeszcze w tym roku.
Więcej zdjęć nowego samolotu LOT znajdziecie poniżej.