Wizz Air znów świętuje! Już czwarty rok wygrywa prestiżową nagrodę
W dzisiejszych czasach wiele mówi się o wpływie latania na środowisko. W efekcie coraz głośniej dyskutuje się o obowiązkowych opłatach, które powinni ponosić przewoźnicy (a zatem i pasażerowie), o limitach, które można by nakładać i sposobach na ponowne zachęcenie do wybierania innych środków transportu. Z drugiej strony sami przewoźnicy też starają się ograniczać negatywne skutki swojej działalności. I czasem zostają za to docenieni.
- Costa Brava od 1872 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Dorada od 1597 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
- Pafos od 1981 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
To właśnie dlatego Wizz Air ma co świętować. Linia utrzymała zaszczytny tytuł „najbardziej zrównoważonej linii” i kolejny raz zdobyła nagrodę World Finance Sustainability Awards 2024.
– Nasz ultra-niskokosztowy model biznesowy (ULCC) zapewnia, że zrównoważony rozwój jest integralną częścią naszej działalności od samego początku. Oprócz modernizacji floty i poprawy efektywności operacyjnej, znacząco inwestujemy w zrównoważone paliwo lotnicze, które jest najważniejszym środkiem redukcji emisji lotniczych w perspektywie średnioterminowej – mówi Yvonne Moynihan, członkini zarządu Wizz Air.
Za co konkretnie Wizz Air został doceniony? Przede wszystkim za najniższy emisję dwutlenku węgla w przeliczeniu na tzw. pasażerokilometr. W roku finansowym pobił swój własny rekord. Emisja CO2 wyniosła 52 gramy na pasażera/km. Wizz Air może się też pochwalić bardzo młodą flotą. Jego samoloty mają średnio 4,3 roku, co jest imponującym wynikiem w tej branży. Węgierski przewoźnik zapowiedział też, że do 2030 roku zamierza zasilać 10 proc. swoich lotów zrównoważonym paliwem lotniczym.
Mówiąc krótko – przewoźnik zapewnia, że robi wszystko, by w kolejnych latach jeszcze bardziej ograniczyć swój wpływ na środowisko. Podkreśla jednak, jak ważna jest tutaj rola całej branży i polityków.
– Aby osiągnąć zerową emisję netto, branża musi współpracować i zjednoczyć wszystkie istotne podmioty w lotniczym ekosystemie, aby zapewnić wsparcie i finansowanie potrzebnego rozwoju technologicznego – wyjaśnia Moynihan. – Dlatego rządy i decydenci będą odgrywać kluczową rolę w tworzeniu niezbędnych ram prawnych, aby zapewnić znaczące zachęty do strategicznych inwestycji w odnawialną energię i technologie niskoemisyjne.