Wizz Air zdradza nowe kierunki ekspansji. Zapowiada wielki marsz na wschód!
Loty do USA? Dzięki nowej flocie istnieje taka możliwość, ale dla mnie zdecydowanie bardziej ekscytująca jest ekspansja na wschód i dołączanie nowych krajów do naszej siatki – mówi w rozmowie z “Forbesem” Jozsef Varadi, prezes Wizz Aira.
W zeszłym tygodniu Wizz Air ogłosił, że zamówił 20 Airbusów A321XLR (wraz z opcją na dostawę 10 kolejnych). Jak pisaliśmy na Fly4free – to wielka zmiana dla tego przewoźnika, która pozwoli mu na wykonywanie nawet 8-godzinnych lotów, bo A321XLR to najbardziej wydajny wąskokadłubowy samolot na świecie.
Co na ten temat ma do powiedzenia Varadi?
– Nowa maszyna w sposób oczywisty daje nam możliwości, by uruchomić połączenia transatlantyckie, ale musimy pamiętać o tym, że to bardzo konkurencyjny rynek, na którym występuje duża nadpodaż miejsc. Dla mnie zdecydowanie bardziej ekscytująca jest ekspansja na wschód i możliwość połączenia większej liczby niezbyt rozwiniętych rynków lotniczych, które moglibyśmy dołączyć do naszej siatki połączeń – mówi Varadi w rozmowie z “Forbesem”.
Jak dodaje, przewoźnik ma już pierwsze pomysły, na jakich trasach mógłby ulokować nowe samoloty, ale jest jeszcze za wcześnie na ich ujawnienie – pierwsze samoloty Wizz Air otrzyma dopiero w 2023 roku, a do tego czasu “rynek może się jeszcze znacząco zmienić”.
– Najbliższe lata spędzimy na analizowaniu różnych rynkowych szans i wyborze tych, które będą najlepsze dla rozwoju firmy – mówi Varadi.
Dokąd może polecieć Wizz?
Nie można wykluczyć, że Wizz Air jeszcze mocniej wejdzie do Rosji – w przeciwieństwie do Ryanaira, węgierska linia rozwija się tam dość intensywnie, a lotnisko w Budapeszcie jest “nieformalnym” hubem transferowym dla wielu pasażerów z Rosji, którzy przesiadają się tu na loty do Europy Zachodniej. W ostatnim czasie wiele mówi się też o uruchomieniu przez Wizz Aira lotów do Uzbekistanu oraz na Białoruś. W tym ostatnim przypadku na razie obie strony nie mogą się dogadać: rząd Białorusi próbuje zachęcić Wizz Aira do lotów z Grodna, podczas gdy węgierska linia jest zainteresowana lotami z Mińska. Tutaj jednak Wizz trafia na opór m.in. linii Belavia, która niechętnie patrzy na niskokosztową konkurencję.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?