Fly4free.pl

Wizz Air obiecuje rewolucyjne zmiany w podejściu do pasażerów. Kilka z nich zapowiada się naprawdę ciekawie

Foto: Wizz Air
Węgierska linia ogłosiła w czwartek plan transformacji „Customer First”, który ma być całkowitą zmianą podejścia przewoźnika w stosunku do pasażerów. Spośród szeregu inicjatyw (wśród których jest sporo oklepanych frazesów) najmocniej rzuca się w oczy odważna deklaracja dotycząca obsługi podróżnych – Wizz Air deklaruje rozpatrywanie wniosków o odszkodowanie w ciągu 7 dni od daty zgłoszenia, a także zwrot kosztów biletów w ciągu 24 godzin.

W ostatnich latach o Wizz Airze można było powiedzieć wiele, ale nie to, że jest najbardziej przyjazną pasażerom linią lotniczą na świecie. Częste zmiany w rozkładach lotów, dużo opóźnień, długie procesowanie wniosków o odszkodowania czy zwrot pieniędzy za bilet – a to tylko pierwsze z brzegu grzechy, które „landrynka” miała na sumieniu. Ostatnio jednak Wizz Air zaczął robić sporo, by zerwać z tą łatką – na naszych łamach pisaliśmy o szokująco dobrych wskaźnikach punktualności lotów węgierskiego przewoźnika, które plasują go w europejskiej czołówce.

W czwartek Wizz Air zrobił kolejny krok, ogłaszając wielki plan transformacji pod nazwą „Customer First”, czyli klient na pierwszym miejscu. Oczywiście, można się zastanawiać, czemu linii z Budapesztu dojście do takich wniosków zajęło ponad 20 lat, ale i tak bardzo szanujemy taką zmianę podejścia. Jakie więc zmiany zapowiada Wizz Air?

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2025-04-11T04:57:00.887Z przez Wakacje.pl

Z komunikatu prasowego i spotkania dla dziennikarzy wynika, że… część tych zmian to po prostu PR-owe ogólniki. W komunikacie czytamy, że wielka zmiana opiera się na czterech filarach: Produkt, Cena, Usługi i Komunikacja. Zakłada ona inwestycje w kwocie…14 mld euro (spokojnie, Wizz Air wlicza w to wszystkie swoje działania, w tym zamówienia na nowe samoloty). Część zobowiązań przewoźnika brzmi dość komicznie, na przykład zobowiązanie o zapewnieniu jak najniższych cen biletów, które jednocześnie mają być jak najbardziej przejrzyste, bez ukrytych opłat.

Jednocześnie przewoźnik chwali się zastosowaniem nowoczesnych technologii, jak wirtualny asystent Amelia, który będzie dzwonił do pasażerów z informacjami i wsparciem, jeśli pojawią się jakiekolwiek problemy z lotem. Amelia już zresztą działa i trzeba przyznać, że robi to wrażenie.

– Podczas ubiegłorocznej awarii sytemów Microsoft, gdy w branży lotniczej zapanował chaos, Amelia zadzwoniła do 100 tysięcy naszych pasażerów w ciągu 1,5 godziny, by pomóc im w zmianie ich planów. Gdyby to samo mieli robić ludzie z tradycyjnego call centre, zajęłoby to im 10 dni – mówiła podczas spotkania z dziennikarzami Yvonne Moynihan, corporate and ESG Officer w Wizz Air.

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

Jakie jeszcze zmiany oferuje Wizz Air?

Na naszych łamach pisaliśmy już  o likwidacji płatnej infolinii, która była zmorą dla wielu pasażerów węgierskiego przewoźnika. Latem Wizz Air chce jednak iść o krok dalej i postawić na bardziej bezpośrednią komunikację z pasażerami. Jak czytamy, właśnie wtedy w aplikacji mobilnej pojawi się funkcja MyJourney, która będzie dostarczać pasażerom aktualizacje informacji o ich lotach w czasie rzeczywistym.

„Dzięki błyskawicznym powiadomieniom za pośrednictwem aplikacji, e-maila lub SMS-a, pasażerowie mogą być na bieżąco i pewnie swojego statusu podróży” – głosi komunikat.

Odszkodowanie i zwrot pieniędzy otrzymasz szybciej

Jeszcze większe zmiany Wizz Air szykuje w temacie rozpatrywania wniosków od pasażerów w sprawie odszkodowań lub zwrotu pieniędzy za bilet, np. za odwołany lot. Tu także w sukurs przewoźnikowi i pasażerom ma przyjść AI, co ma znacząco wpłynąć na czas procedowania wniosków. Jak czytamy, pasażerowie, których podróż została zakłócona, mogą liczyć na przetworzenie uzasadnionych roszczeń w ciągu siedmiu dni oraz zwrot kosztów biletów w ciągu 24 godzin.

– Wiemy, że to brzmi jak bardzo ambitny cel, ale jesteśmy ambitni. Zresztą, już teraz nie jesteśmy bardzo dalecy od osiągnięcia tych wyników, jakie sobie założyliśmy – mówi Moynihan.
 

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Uważajcie na Wizz'era i nie wierzcie w żadne ich słowo, mnie Wizz okradł dwukrotnie przekierowując "błędnie" środki ze zwrotu zamiast na konto bankowe to na profil Wizz, gdzie po kilka miesiącach wszystko wygasło zanim zdążyłam coś zarezerwować. Nie mówiąc już o innych wałkach, które kręcą od wielu lat.  Unikajcie tej linii jak ognia.
AgaZap, 3 kwietnia 2025, 19:52 | odpowiedz
Jeśli chodzi o szybkość wypłacania odszkodowania, to i tak są dość dobrzy w stosunku do wielu linii lotniczych, które z założenia odrzucając wszystkie wnioski na wstępie. Swoje odszkodowanie dostałem w kilka dni po wypełnieniu krótkiego formularza na ich stronie.
adam1987, 3 kwietnia 2025, 19:54 | odpowiedz
Mam całkowicie odmienne doświadczenie. Kilka razy bez problemu dostawałem odszkodowanie od tradycyjnych linii. Wystarczyło wypełnienie wniosku na stronie przewoźnika.. Przygoda z Wizz była taka, że odrzucili wniosek i dopiero po skorzystaniu z pośrednika, skierowaniu przez niego sprawy do sądu i zaocznym wydaniu wyroku Wizz wypłacił odszkodowanie za opóźniony lot.  
adam1987 Jeśli chodzi o szybkość wypłacania odszkodowania, to i tak są dość dobrzy w stosunku do wielu linii lotniczych, które z założenia odrzucając wszystkie wnioski na wstępie. Swoje odszkodowanie dostałem w kilka dni po wypełnieniu krótkiego formularza na ich stronie.
erloy, 3 kwietnia 2025, 22:12 | odpowiedz
U mnie było dokładnie to samiutko. Co do jednego zdania. Nawet był mail do prezesa Józefa Varadiego, ale mnie olał. Niech sobie kupi dobry obiad za moją kasę.
AgaZap Uważajcie na Wizz'era i nie wierzcie w żadne ich słowo, mnie Wizz okradł dwukrotnie przekierowując "błędnie" środki ze zwrotu zamiast na konto bankowe to na profil Wizz, gdzie po kilka miesiącach wszystko wygasło zanim zdążyłam coś zarezerwować. Nie mówiąc już o innych wałkach, które kręcą od wielu lat.  Unikajcie tej linii jak ognia.
boomer2030, 3 kwietnia 2025, 23:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
poczuli wind of change, który wywieje afrykańskie standardy razem z Orbanem
zbychozdzich, 4 kwietnia 2025, 8:47 | odpowiedz
Ale że teraz będą odpowiadać na reklamacje i oddawać pieniądze? Nie wierzę. Przed ostatnim lotem z nimi zastanawiałem się nawet nad zakupem tego ich Discount coś tam coś tam. Ale po tym locie cieszyłem się, że tego jednak nie zrobiłem. Łapanka na jaką robiła ich agentka na lotnisku na ludzi z bagażem i brak jakiejkolwiek kultury osobistej typu proszę/dziękuję z jej strony to była kompletna żenada. Samolot przekierowany na inne lotnisko, brak kogokolwiek na tym lotnisku, zero poszanowania praw pasażerów. Od 4 miesięcy nie potrafią zwrócić drobnej kwoty, na maile przestali odpowiadać a w ostatnim twierdzili, że pieniądze wysłali na konto. Ta linia to zwykli oszuści i wcale nie tacy tani.
RosaVonJungingen, 5 kwietnia 2025, 9:08 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »