Wizz Air z kolejnym niechlubnym rekordem. Żaden inny przewoźnik nie ma aż tak bardzo opóźnionych lotów
Dane zebrane przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) opierały się na wszystkich zaplanowanych i czarterowych odlotach z tamtejszych lotnisk przez przewoźników, którzy obsługują ponad 2500 lotów. Pod uwagę nie były brane połączenia, które zostały odwołane.
Z analizy wynika, że w ubiegłym roku Wizz Air był zdecydowanie najmniej punktualną linią w Wielkiej Brytanii – jej loty były opóźnione średnio o 46 minut i sześć sekund. Co najgorsze, jest to wynik ponad trzykrotnie wyższy niż za 2021 rok, kiedy to węgierski przewoźnik również był liderem tego niechlubnego rankingu.
- Alanya od 1387 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Rodos od 1756 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Costa Brava od 1659 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Drugą najmniej punktualną linią w Wielkiej Brytanii w 2022 roku, według danych CAA, był TUI ze średnim opóźnieniem na poziomie 40 minut i 18 sekund, a trzecią Qatar Airways – 31 minut i 48 sekund. Z drugiej strony, pierwsze miejsce pod względem punktualności przypadło Norwegian Air Shuttle – średnie opóźnienie u taniego norweskiego przewoźnika wyniosło 13 minut i 42 sekundy.
To nie pierwszy raz i nie pierwszy ranking, w którym Wizz Air wypada tak blado. Jak podaje Eurocontrol, w 2022 roku tylko nieco ponad 50 procent lotów Wizz Air wystartowało o czasie, a nieco ponad 60 procent lądowało punktualnie na lotnisku docelowym. Średnie opóźnienie przy wylotach wynosiło aż 32 minuty, a przy lądowaniu – ok. 28 minut w stosunku do rozkładowego czasu.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?