Fly4free.pl

Wizz Air w końcu wstaje z kolan. Nowe usługi i 27 nowych tras, w tym 9 z Polski!

Foto: Dmitry Birin / Shutterstock
Po kilkunastu miesiącach spokoju „landrynka” w końcu wraca na ścieżkę wzrostu. Świadczą o tym ogłaszane przez linię nowe połączenia. I to nie tylko z Polski – od początku lipca węgierski przewoźnik ogłosił aż 27 nowych połączeń w całej Europie, które wystartują jesienią.

Jak obiecali tak zrobili – choć ostatnie kilkanaście miesięcy upłynęło Wizz Airowi na stagnacji z powodu uziemienia ponad 50 samolotów, teraz dla „landrynki” pojawiło się światełko w tunelu. I wyraźnie wskazuje ono na to, że jesienią węgierska linia powróci na ścieżkę wzrostu. Pomogą w tym przede wszystkim nowe samoloty, a także maszyny wracające do służby po przeglądach silników, choć jak pisaliśmy niedawno na naszych łamac, szef taniej linii Jozsef Varadi obawia się dalszych opóźnień po stronie Airbusa.

Sprawdź najlepsze oferty na wczasy
Reklama interaktywna, dane dostarczone 2024-09-19T00:57:00.571Z przez Wakacje.pl

Tak czy inaczej widzimy już jednak świetne efekty w postaci planowanych nowych tras, a także tego, że… Polska jest faktycznie zdecydowanie na szczycie listy priorytetów przewoźnika. Przypomnijmy więc, że w czwartek Wizz Air ogłosił 3 nowe trasy z Krakowa: od końca października poleci do Walencji, Bolonii i budzącego najwięcej pozytywnych komentarzy ze strony czytelników Fly4free.pl Bukaresztu.

Nowości z Polski jest jednak więcej. Od początku lipca węgierska linia ogłosiła bowiem, że jesienią uruchomi aż 9 nowych tras z naszego kraju. Na liście królują Włochy: od końca października węgierski przewoźnik poleci z Warszawy, Gdańska i Rzeszowa na lotnisko Mediolan Malpensa, a z Poznania do Rzymu Fiumicino. Ale są też znacznie bardziej egzotyczne kierunki: na początku października Wizz Air uruchomi bowiem trasę z Warszawy do Kiszyniowa, a od startu zimowego rozkładu lotów uruchomi loty z Gdańska na zniewalającą Maderę!

Tyle tylko, że Wizz Air na tym nie poprzestaje. Jak wyliczyliśmy, w ciągu ostatnich kilkunastu dni węgierska linia ogłosiła w sumie start aż 27 nowych tras na jesieni. Oprócz Polski, największym królem polowania jest Rumunia. Wizz Air poleci więc z Bukaresztu (oprócz wspomnianego wcześniej Krakowa) taże do Mediolanu Malpensa (loty będą realizowane codziennie), Stuttgartu, włoskiego Triestu i marokańskiego Marakeszu. Do ego węgierska linia dorzuci też 4 nowe trasy z Kluż Napoka – jesienią pasażerowie z tego lotniska polecą do Lizbony, Lyonu, Stuttgartu i Wiednia, a do tego dojdzie jeszcze połączenie z rumuńskiego Bacau do Rzymu Fiumicino.

Foto: Patryk Kosmider / Shutterstock

Nowości jest jednak więcej. Dokąd jeszcze poleci Wizz Air? Spójrzmy na listę pozostałych nowych, dopiero co ogłoszonych tras: 
– Sofia-Lyon (3 razy w tygodniu)
– Wiedeń-Kiszyniów (3 razy)
– Budapeszt-Gran Canaria (2 razy)
– Abu Zabi-Kiszyniów (3 razy)
– Rzym-Lizbona (7 razy)
– Rzym-Sarajewo (3 razy)
– Mediolan Malpensa-Larnaka (3 razy)
– Mediolan Malpensa-Walencja (4 razy)
– Mediolan Malpensa-Malaga(4 razy)

Jak więc widzimy, Wizz Air wrócił do dobrej formy. Wypada mieć przy tym nadzieję, że przewoźnik uniknie grzechów z przeszłości, gdy zdarzało mu się ogłaszać nowe trasy i potem odwoływać je przed startem.

Foto: Grand Warszawski / Shutterstock

Wizz Air inwestuje w obsługę pasażerów

Kwestie operacyjne były zresztą w ostatnich latach dużą bolączką Wizz Air, a opóźnione loty znakiem rozpoznawczym „landrynki”. I choć przewoźnik deklarował, że w ostatnich miesiącach poprawił wskaźniki punktualności, to do idealnego stanu daleka droga. W tym roku wynik też zapewne nie będzie idealny, o czym lojalnie przestrzega przewoźnik, choć jednocześnie wskazuje, że będzie to związane głównie ze strajkami i brakami kadrowymi kontrolerów ruchu lotniczego w Europie. Jednocześnie węgierski przewoźnik zdaje się przykładać większą wagę do obsługi pasażerów. Kilka dni temu Wizz Ar poinformował o uruchomieniu „zaawansowanej pomocy telefonicznej za
pośrednictwem zautomatyzowanego, głosowego bota Amelia”
. Co to właściwie jest?

„W przypadku zakłóceń lotu, pasażerowie będą teraz otrzymywać zautomatyzowane połączenie telefoniczne z informacjami w czasie rzeczywistym. Nowa usługa ma na celu zmniejszenie wpływu jakichkolwiek zakłóceń, w tym ostatnich problemów w całej Europie, niezależnych od linii lotniczych, takich jak złe warunki pogodowe i niedobory personelu kontroli ruchu lotniczego. To potwierdza zaangażowanie Wizz Air w ciągłe inwestowanie w rozwiązania dotyczące obsługi klienta. Klientom, którzy doświadczają odwołań, opóźnień przekraczających pięć godzin oraz zmian harmonogramu lotów, nowe rozwiązanie pomoże poprawić doświadczenia podróży i zapewni, że osoby wybierające Wizz Air napotkają jak najmniej niedogodności” – czytamy w komunikacie prasowym.

Foto: A. Makrunas / Shutterstock

Wizz Air dalej rozwija Multipass

Jednocześnie Wizz Air w dalszym ciągu rozwija swoją usługę Multipass, którą zaczął testować wiosną ubiegłego roku na polskim rynku. Testy te wypadły na tyle dobrze, że „landrynka” zdecydowała się rozszerzyć Multipassa na kolejne kraje. W czwartek przewoźnik poinformował na przykład, że wprowadza abonament na loty w 3 nowych krajach: w Bułgarii, Austrii i na Cyprze. 

W sumie więc Multipass jest już dostępny dla pasażerów w 10 krajach i coś nam mówi, że to nie koniec.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »