Fly4free.pl

Wizz Air zacznie latać na dalekich, ponad 8-godzinnych trasach! Znamy datę pierwszego lotu

Foto: rio / Shutterstock
– Węgierska linia odbierze pierwszego Airbusa A321XLR w lutym 2025 roku, a pierwszy komercyjny lot z pasażerami zaplanowany jest na marzec – poinformował prezes Wizz Aira Jozsef Varadi.

Dla znajdującego się w kiepskiej sytuacji flotowej Wizz Aira pojawienie się Airbusa A321XLR jest szczególnie mocno wyczekiwane. Nowoczesny samolot, który ma odbyć pierwsze komercyjne loty pod koniec tego roku, ma bowiem stać się dla wielu przewoźników rewolucyjnym produktem. Maszyna ma mieć o 15 procent większy zasięg od modelu A321LR i aż o 30 procent mniejsze spalanie paliwa od A321neo. Docelowo przełoży się to więc na możliwość bardziej ekonomicznych i przede wszystkim dużo dalszych lotów – Wizz Air będzie mógł w praktyce wykonywać bezpośrednie loty międzykontynentalne z czasem lotu wynoszącym nawet do 8 godzin.

Kiedy to się stanie? W rozmowie z włoskim serwisem TTG Media prezes Wizz Aira Jozsef Varadi poinformował, że pierwszy samolot tego typu Wizz Air otrzyma w lutym 2025 roku.

– Pierwszy komercyjny lot zostanie zrealizowany najpewniej w marcu 2025 roku. A321XLR pozwoli nam na dotarcie do takich miejsc jak Indie, Afryka czy Azja Centralna – powiedział Varadi.

Jak dodał, w latach 2025-2028 Wizz Air spodziewa się otrzymać w sumie 47 tego typu samolotów. Jak informowaliśmy już wcześniej, choć nowe samoloty pozwolą m.in. na bezpośrednie loty z Europy do USA, Wizz Air raczej nie jest zainteresowany rozwojem w tym kierunku, stawiając raczej na wschód.

Podana przez Varadiego data oznacza, że pojawiło się niewielkie opóźnienie, bo pierwotnie Wizz Air miał otrzymać pierwszego Airbusa A321XLR na przełomie trzeciego i czwartego kwartału 2024 roku. Według obecnego harmonogramu – wtedy przewidziany jest odbiór pierwszego modelu flagowego samolotu w ogóle. Kilka dni temu media informowały, że pierwszego Airbusa A321XLR odbierze hiszpańska Iberia, która zastąpi irlandzką linię Aer Lingus.

Co jeszcze wiemy o A321XLR?

Nowe maszyny Wizz Air będą zabierały na pokład 239 pasażerów, tak jak obecnie dostępne we flocie przewoźnika Airbusy A321neo. Co ciekawe, choć XLR będą rzucone na dalekie trasy, to przewoźnik nie zamierza w tych samolotach inwestować w jakikolwiek produkt pokładowy. Nie znajdziemy więc tam samolotowego Wi-Fi ani choćby gniazdek USB, by podładować swój sprzęt elektroniczny w czasie lotu.
 
– Kabina w Airbusach A321XLR będzie wyglądała właściwie identycznie jak w pozostałych samolotach naszej linii. Uważamy bowiem, że ważnym elementem naszej floty jest jej jednolitość. Wierzymy też, że przekonamy do siebie pasażerom dzięki niskim cenom – mówił w rozmowie z Fly4free.pl Owain Jones, wiceprezes Wizz Aira i dyrektor ds. korporacyjnych.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.

Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?


porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »