Fly4free.pl

Wizz zwiększa przewagę nad Ryanairem na swoim 2. lotnisku w Polsce. I idzie na rekord: zapowiedział już 12 nowych tras!

Foto: Patryk Kosmider / Shutterstock
W ubiegłym roku Wizz Air przewiózł z i do Polski ponad 12 mln pasażerów, umacniając się na pozycji wicelidera na naszym rynku. Co czwarty pasażer węgierskiej linii korzystał przy tym z lotniska w Gdańsku, gdzie węgierska linia zdecydowanie powiększyła swoją przewagę nad swoim głównym konkurentem, czyli Ryanairem.

Choć Wizz Air wciąż boryka się z kłopotami z powodu uziemienia części floty (a jak pisaliśmy na naszych łamach, mogą się one dość znacząco wydłużyć), to Polska pozostaje dla węgierskiej linii jednym z kluczowych rynków. Widać to doskonale po wynikach, jakimi w tym tygodniu pochwalił się przewoźnik.

W ubiegłym roku Wizz Air przewiózł w sumie ponad 12 mln pasażerów z i do Polski, co oznacza, że linia utrzymała drugie miejsce na liście największych linii w Polsce (za Ryanairem, którzy przewiózł ok. 17,5 mln pasażerów). W komunikacie prasowym przewoźnik chwali się uruchomieniem 12 nowych tras z naszego kraju w ubiegłym roku i zapowiada, że w tym roku planuje zanotować w naszym kraju kolejne wzrosty.

Szczególnie mocno linia rozwija się w Polsce na Lotnisku Chopina i lotnisku w Gdańsku, gdzie w ubiegłym roku Wizz Air zbazował już swój ósmy samolot. Przewoźnik zwiększył dzięki temu częstotliwości lotów na wybranych trasach i uruchomił kilka nowości, m.in. najbardziej hitową trasę na Maderę i widać to po jego udziałach na gdańskim lotnisku. Z opublikowanych przez trójmiejski port wyników za ubiegły rok wynika bowiem, że Wizz Air umocnił się na pozycji lidera w Gdańsku i powiększył przewagę nad Ryanairem.

Foto: Port Lotniczy Gdansk

Obie tanie linie odpowiadały w ubiegłym roku za 80 procent ruchu regularnego na gdańskim lotnisku, przy czym udział Wizz Aira w przewozach w ruchu regularnym wyniósł a ż 45,2 procenta, co na konkretnych liczbach przekłada się na 2,74 mln pasażerów. Ryanair z kolei odpowiada za 35,2 procenta ruchu regularnego w Gdańsku, co oznacza, że przewiózł tu ok. 2,13 mln pasażerów. To istotna zmiana, która oznacza, że z roku na rok Wizz Air coraz mocniej powiększa swoją przewagę w tym porcie. Dla porównania: w 2023 roku Wizz Air „wygrywał” z Ryanairem, mając 42,68 procent udziałów w lotniskowym torcie wobec 39,17 procenta Irlandczyków. Z kolei w 2022 roku Ryanair po raz pierwszy od lat wyprzedził Wizz Air – miał wówczas 41,2 procent udziałów w ruchu regularnym, a „landrynka” 39,4 procenta. Poniżej prezentujemy udziały w ruchu regularnym na lotnisku w Gdańsku za 2023 rok.

Foto: Port Lotniczy Gdansk

Wizz Air zapowiada kolejny rekordowy rok w Polsce

Czy ta tendencja się utrzyma? Wizz Air na razie nie ogłosił nowych tras z Gdańska, ale można się spodziewać, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie. Z pewnością za to węgierska linia zanotuje kolejne wzrosty, jeśli chodzi o liczbę pasażerów w Polsce. Świadczy o tym choćby mocne zwiększenie swojej pozycji w Warszawie poprzez zwiększenie częstotliwości lotów na najważniejszych trasach oraz 4 nowości z Okęcia, czyli nowe trasy do Pizy, Dortmundu, Bukaresztu i Genui. Nowych połączeń jest jednak więcej: od końca lipca Wizz Air poleci więc z Wrocławia do Kiszyniowa, w czerwcu uruchomi zaś połączenia z Pyrzowic do Kiszyniowa, Madrytu i Pizy, a od jesieni do swojej siatki połączeń ze śląskiego portu doda też Agadir. Do tego należy doliczyć 3 kolejne nowe trasy z Krakowa, czyli połączenia do Genui, Bazylei i Bergen.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Czy faktycznie są to powody do dumy, skoro 80 proc ruchu na lotnisku zapewniają bydłoloty??
Bulusia, 24 stycznia 2025, 10:51 | odpowiedz
To małe, regionalne lotnisko, a nie Heathrow czy inne Monachium, więc zmiarkuj odrobinę. 
Bulusia Czy faktycznie są to powody do dumy, skoro 80 proc ruchu na lotnisku zapewniają bydłoloty??
dejw, 24 stycznia 2025, 12:20 | odpowiedz
Dość przerażająca porażka LOT-u na jednym z głównych lotnisk w Polsce... mniej niż 5%
jp1, 24 stycznia 2025, 12:59 | odpowiedz
No właśnie nie jest to małe, regionalne lotnisko, ale jak słusznie zauważył jp1 jedno z głównych lotnisk w Polsce. Dlatego zwyczajnie wstyd. 
dejw To małe, regionalne lotnisko, a nie Heathrow czy inne Monachium, więc zmiarkuj odrobinę. 
Bulusia Czy faktycznie są to powody do dumy, skoro 80 proc ruchu na lotnisku zapewniają bydłoloty??
Bulusia, 24 stycznia 2025, 16:55 | odpowiedz
Ale kto twierdzi, że to powód do dumy? Po prostu przedstawiono dane. A że dominują tańsze linie, to chyba oczywiste. W transporcie miejskim też częściej wybiera się autobus niż limuzynę. Naprawdę, nie dlatego, że ludzie wolą niewygodę. Chociaż oczywiście nie podejrzewam, że Ty korzystasz z tych samych środków transportu, co bydło. 
Bulusia Czy faktycznie są to powody do dumy, skoro 80 proc ruchu na lotnisku zapewniają bydłoloty??
Noitego, 25 stycznia 2025, 0:52 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »