Wizz zwiększa przewagę nad Ryanairem na swoim 2. lotnisku w Polsce. I idzie na rekord: zapowiedział już 12 nowych tras!
Choć Wizz Air wciąż boryka się z kłopotami z powodu uziemienia części floty (a jak pisaliśmy na naszych łamach, mogą się one dość znacząco wydłużyć), to Polska pozostaje dla węgierskiej linii jednym z kluczowych rynków. Widać to doskonale po wynikach, jakimi w tym tygodniu pochwalił się przewoźnik.
- Hurghada od 2099 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Zielona Góra)
- Kreta Zachodnia od 2354 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Wrocław)
- Sharm El Sheikh od 2814 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Warszawa – Chopin)
W ubiegłym roku Wizz Air przewiózł w sumie ponad 12 mln pasażerów z i do Polski, co oznacza, że linia utrzymała drugie miejsce na liście największych linii w Polsce (za Ryanairem, którzy przewiózł ok. 17,5 mln pasażerów). W komunikacie prasowym przewoźnik chwali się uruchomieniem 12 nowych tras z naszego kraju w ubiegłym roku i zapowiada, że w tym roku planuje zanotować w naszym kraju kolejne wzrosty.
Szczególnie mocno linia rozwija się w Polsce na Lotnisku Chopina i lotnisku w Gdańsku, gdzie w ubiegłym roku Wizz Air zbazował już swój ósmy samolot. Przewoźnik zwiększył dzięki temu częstotliwości lotów na wybranych trasach i uruchomił kilka nowości, m.in. najbardziej hitową trasę na Maderę i widać to po jego udziałach na gdańskim lotnisku. Z opublikowanych przez trójmiejski port wyników za ubiegły rok wynika bowiem, że Wizz Air umocnił się na pozycji lidera w Gdańsku i powiększył przewagę nad Ryanairem.
Obie tanie linie odpowiadały w ubiegłym roku za 80 procent ruchu regularnego na gdańskim lotnisku, przy czym udział Wizz Aira w przewozach w ruchu regularnym wyniósł a ż 45,2 procenta, co na konkretnych liczbach przekłada się na 2,74 mln pasażerów. Ryanair z kolei odpowiada za 35,2 procenta ruchu regularnego w Gdańsku, co oznacza, że przewiózł tu ok. 2,13 mln pasażerów. To istotna zmiana, która oznacza, że z roku na rok Wizz Air coraz mocniej powiększa swoją przewagę w tym porcie. Dla porównania: w 2023 roku Wizz Air „wygrywał” z Ryanairem, mając 42,68 procent udziałów w lotniskowym torcie wobec 39,17 procenta Irlandczyków. Z kolei w 2022 roku Ryanair po raz pierwszy od lat wyprzedził Wizz Air – miał wówczas 41,2 procent udziałów w ruchu regularnym, a „landrynka” 39,4 procenta. Poniżej prezentujemy udziały w ruchu regularnym na lotnisku w Gdańsku za 2023 rok.
Wizz Air zapowiada kolejny rekordowy rok w Polsce
Czy ta tendencja się utrzyma? Wizz Air na razie nie ogłosił nowych tras z Gdańska, ale można się spodziewać, że ten stan rzeczy wkrótce ulegnie zmianie. Z pewnością za to węgierska linia zanotuje kolejne wzrosty, jeśli chodzi o liczbę pasażerów w Polsce. Świadczy o tym choćby mocne zwiększenie swojej pozycji w Warszawie poprzez zwiększenie częstotliwości lotów na najważniejszych trasach oraz 4 nowości z Okęcia, czyli nowe trasy do Pizy, Dortmundu, Bukaresztu i Genui. Nowych połączeń jest jednak więcej: od końca lipca Wizz Air poleci więc z Wrocławia do Kiszyniowa, w czerwcu uruchomi zaś połączenia z Pyrzowic do Kiszyniowa, Madrytu i Pizy, a od jesieni do swojej siatki połączeń ze śląskiego portu doda też Agadir. Do tego należy doliczyć 3 kolejne nowe trasy z Krakowa, czyli połączenia do Genui, Bazylei i Bergen.