Fly4free.pl

Z Warszawy do Paryża bezpośrednim pociągiem! PKP Intercity przedstawia plany nowej hitowej trasy

panorama Paryża
Foto: JeniFoto / Shutterstock
Już za dwa lata może ruszyć bezpośredni pociąg, który połączy stolicę Polski z Paryżem. – Kolej jest coraz bardziej atrakcyjna względem transportu lotniczego – mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.

PKP Intercity od pewnego czasu próbuje rozbudować swoją siatkę połączeń międzynarodowych – na naszych łamach pisaliśmy o tym, że przewoźnik chciał m.in. uruchomić bezpośrednie połączenie z Polski do Chorwacji. Teraz zaś wygląda na to, że linia szykuje kolejną bombę, czyli bezpośrednie połączenie z Warszawy do Paryża.

– Myślę, że połączenie może ruszyć w rozkładzie jazdy 2023-2024 – powiedział podczas Kongresu Kolejowego Marek Chraniuk, cytowany przez „Rynek Kolejowy”.

Na razie plany uruchomienia tej trasy są jeszcze dość mgliste – nie wiemy jeszcze, jakim taborem będzie realizowane połączenie, wiadomo jednak, że będzie to pociąg nocny, realizowany we współpracy z koleją z Francji i Niemiec.

– Pociągi nocne mają stać się „jeżdżącymi hotelami” – powiedział Chraniuk, dodając, że wysoki standard taboru sypialnego PKP Intercity może przekonać pasażerów do wybrania pociągu zamiast samolotu.

– Rozwijamy połączenia międzynarodowe, zapełniając lukę na rynku. Kolej jest coraz bardziej atrakcyjna  względem transportu lotniczego. To nie tylko wygoda i niższa cena, ale też dużo bardziej ekologiczny środek transportu – dodaje prezes PKP Intercity.

Kolejarze się chwalą

 Kilka dni temu w komunikacie prasowym PKP Intercity pochwalił się znaczącym wzrostem zainteresowania swoimi międzynarodowymi połączeniami. Ma to być związane z tym, że w końcu przez internet można kupować bilety w taryfie Super Promo na połączenia z i do Czech (od 17 czerwca) oraz z i do Austrii (od 18 października). PKP chwali się, że d połowy czerwca w podróż między Polską a ojczyzną Mozarta lub Czechami z promocyjnymi biletami zapisanymi w smartfonach wybrało się już 10 tysięcy osób. Za ile można kupić najtańszy bilet? Z Krakowa lub Katowic już od 9,9 EUR (do Wiednia lub Pardubic), z Warszawy do Wiednia lub Pragi od 19,9 EUR, a z Gdyni do Wiednia – od 29,9 EUR.

W ostatnich latach za granicę czy czasami nawet na drugi koniec Polski chętniej podróżowaliśmy samolotami. Jednak podróżowanie pociągiem staje się coraz bardziej popularne w całej Europie. Zauważamy ten trend, który idealnie wpisuje się w politykę Europejskiego Zielonego Ładu i rozwój sektora kolejowego jako najbardziej ekologicznego środka transportu. Wystarczy powiedzieć, że kolej emituje osiem razy mniej dwutlenku węgla w porównaniu z transportem lotniczym. Dodatkowym plusem jest możliwość podróżowania do i z ścisłych centrów miast oraz stale rosnący komfort. Cieszy nas, że podróże z PKP Intercity stają się coraz wygodniejsze, a kolej bardziej dostępna – mówi Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Wizja piękna ale jak w praktyce będzie to wyglądało tak jak połączenia do Wiednia, Pragi czy Budapeszt (przynajmniej z Warszawy) to obawiam się że nie ma szans na większą skalę i znaczenie komercyjne tego połączenia. Mam na myśli relację ceny, czasu i konkurencji (autobusy i samoloty). Niestety od kilku lat odnoszę wrażenie że PKP idzie w złą stronę a jakość usług jest co raz gorsza, mam nadzieję że inni przewoźnicy wzmocnią konkurencję i to się zmieni.
dkowa, 25 listopada 2021, 18:20 | odpowiedz
Hitowa trasa? Bardzo w to wątpię. Kto miałby niby jechać 24 h do Paryża (i niemało za to zapłacić) w sytuacji gdy za 100 zł w promocji a za 300 zł regularnej ceny może być we Francji po 3 godzinach? Nawet jeśli dodamy do tego czas odprawy i dojazdu do centrum z CDG to wciąż to będzie 5-6 godzin a nie doba!
Bulusia, 26 listopada 2021, 18:42 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »