Za 3 dni rusza najbardziej hitowa trasa PKP Intercity. Ale na dworcu ani na stronie nie kupisz na nią biletu!
Spośród wszystkich zmian w nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity, ta od początku wydawała się zdecydowanie najciekawsze. Od 10 grudnia pojedziemy bowiem bezpośrednim pociągiem nocnym z Warszawy aż do Monachium. To efekt współpracy PKP Intercity z Kolejami Austriackimi i Niemieckimi, dzięki któremu pociąg IC Chopin wydłuży swoją dotychczasową relację do Wiednia aż do stolicy Bawarii. Na papierze połączenie wygląda nader atrakcyjnie – pociąg wyjeżdża z Warszawy Centralnej o godz. 19.58, w Monachium wysiadamy o godz. 10.01 następnego dnia, a po drodze zaplanowane są przystanki m.in. w Krakowie, Ostrawie, Wiedniu oraz Salzburgu. Tyle tylko, że – jak kilka dni temu napisał portal „Rynek Kolejowy” – biletów na to połączenie nie da się kupić w żadnym kanale sprzedaży PKP Intercity: na stronie internetowej, w aplikacji ani też w kasie na dworcu.
- Alanya od 1505 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
- Rodos od 1829 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Alanya od 1011 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Sprawdziliśmy w czwartek i sytuacja wciąż nie uległa zmianie. Z kolei na infolinii PKP Intercity poinformowano nas, że najłatwiejszym sposobem na zakup biletu jest… wejście na stronę Deutsche Bahn. Sprawdziliśmy i… faktycznie, bilety na to połączenie są dostępne!
Podobnie jest ze stroną OEBB, czyli Kolei Austriackich. Tu także możemy kupić bilet na trasie Warszawa-Monachium, ale… tylko w wagonach sypialnych (standardowe miejsca siedzące nie są dostępne).
Z czego wynika tak kuriozalna sytuacja? Z informacji, jakie zdobył „Rynek Kolejowy” od PKP Intercity wynika, że wina leży po stronie austriackiego przewoźnika.
– Rezerwacja miejsc w wagonach bezpośrednich Warszawa – Monachium – Warszawa w obie strony udostępniana jest przez system rezerwacji Kolei Austriackich. Brak możliwości zakupu biletu na pociąg Chopin jadący do Monachium wynika z problemów związanych z dostarczaniem i wczytywaniem danych taryfowych do systemu oraz łączności systemów operatorów tego połączenia tj. PKP Intercity oraz austriackimi kolejami ÖBB. Ze względu na tę samą przyczynę widnieje blokada na połączenia do Graz czy Wiednia – informuje biuro prasowe PKP Intercity.
Potwierdzają to też Koleje Austriackie.
– Występują pewne problemy pomiędzy różnymi systemami sprzedaży. Mamy nadzieję, że wkrótce rozwiążemy wszystkie problemy I otworzymy sprzedaż we wszystkich kanałach – przekazał „Rynkowi Kolejowemu” Bernhard Rieder z biura prasowego austriackiego przewoźnika.
Nie wiemy przy tym, co oznacza to „wkrótce” i czy przed oficjalnym startem nowej trasy PKP Intercity będzie można kupić bilet na podróż koleją na stronie polskiego przewoźnika.