Fly4free.pl

Zmiany w Ryanair! Bagaż podręczny poleci w luku – chyba, że za niego zapłacisz!

Foto: eska2005, Shutterstock
Stało się. Irlandzki przewoźnik ogłosił zmiany, które wejdą w życie od 1 listopada. Miłośnicy podróży na pokładzie samolotów Ryanair nie będą zachwyceni.

Always getting better? Ryanair oficjalnie ogłosił zmianę swojej polityki bagażowej. Patrząc na szczegóły, widzimy że przewoźnik radykalnie zmienia część z wcześniejszych zasad. I… nie wszystkie anonsowane nowości (patrząc na nie z punktu widzenia podróżnego, szukającego oszczędności) są na plus.

Uwaga: artykuł aktualizowany

Na początek zmiany, które są korzystne dla pasażerów:

  • waga bagażu rejestrowanego wzrasta z 15kg do 20kg
  • cena takiego bagażu zostanie obniżona (średnio) z 35 EUR do 25 EUR

Ale w ślad za tymi zmianami idzie rewolucja, ponieważ przewoźnik rezygnuje z opcji, która dawała możliwość bezpłatnego wzięcia na pokład głównego bagażu podręcznego. Tylko pasażerowie, którzy posiadają bilety w taryfie Plus, Flexi Plus i Family Plus (lub wykupili usługę Priority Boarding), będą mogli podróżować z 2 sztukami bagażu podręcznego bez dodatkowych opłat, tak jak wcześniej.

Wszyscy pozostali będą musieli stanąć podczas odprawy do oddzielnej kolejki, a na pokład zostaną wpuszczeni tylko z małym bagażem podręcznym (o rozmiarze 35cm x 20cm x 20cm). Ich „klasyczny” bagaż podręczny (o rozmiarze 55cm x 40cm x 20cm) zostanie im odebrany przy bramce i umieszczony bezpłatnie w luku bagażowym. Oznacza to, że na pokładzie będziemy mieć ze sobą tylko małą torbę, a klasyczna „kabinówka” lub plecak będą na czas podróży dla nas niedostępne.

Jak tłumaczy przewoźnik, zmiany mają na celu zredukowanie opóźnień wynikających z faktu, iż wielu podróżnych zabierało ze sobą na pokład samolotu dwa bagaże podręczne, których umieszczenie w schowkach nad głowami (oraz pod fotelami) zajmowało sporo czasu. Nie bez znaczenia jest także wysokie wypełnienie samolotów Ryanaira – nowa polityka bagażowa powinna ułatwić i przyspieszyć proces zajmowania miejsc w samolocie.

Ile kosztuje usługa Priority Boarding, która pozwoli na utrzymanie wcześniejszych zasad, czyli możliwość bezproblemowego wniesienia 2 sztuk bagażu podręcznego? Podczas zakupu biletu, poniesiemy koszt 5 GBP / 5 EUR (około 21-23 PLN). Jeżeli będziemy chcieli dokupić usługę później (maksymalnie do 1 godziny przed planowanym odlotem), cena wyniesie 6 GBP / 6 EUR.

Zmiana polityki bagażowej dotyczy wszystkich lotów po 1 listopada – także tych, na które bilety zostały zakupione przed ogłoszeniem zmian.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
Pewna nieścisłości drugi podręczny zostaje. Tylko duży idzie do luku.
bora4, 6 września 2017, 8:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
bora4 Pewna nieścisłości drugi podręczny zostaje. Tylko duży idzie do luku.
no właśnie - ja to rozumiem tak. Zostają 2 ale duży idzie do luku a mały na pokład.
klimas, 6 września 2017, 9:04 | odpowiedz
Avatar użytkownika
I się pojawia pytanie: czy jak idzie duży do luku to limit płynów obowiązuje? Odprawa tego podręcznego do luku będzie przed security czy już po?
piekara114, 6 września 2017, 9:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Piszą że będzie odbierany przy bramce czyli juz po kontroli.
Gyron, 6 września 2017, 9:18 | odpowiedz
Avatar użytkownika
I będą taszczyć 150 bagaży z bramki do samolotu? Dodatkowi pracownicy, gdzie tu sens. W Easyjet zabierają 20-30 chętnym przy samolocie i to ma jakiś sens, bo nie ma problemów z miejscem w samolocie, ale zabrać tyle bagaży to duży problem dla przewoźnika.
greg1291, 6 września 2017, 9:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Orientuje sie ktoś z Was jak w takim razie wygląda kwestia przewożenia większej ilości elektroniki? Latając potrzebuję mieć ze sobą kilka rzeczy, tj dużego laptopa, lustrzankę, obiektywy, nie ma szans żebym zmieściła to do małego bagażu, a wszyscy wiemy jak traktowany jest bagaż wsadzany do luku - na własne oczy widziałam kiedyś jak jedna z walizek ładowanych po tasmie spadła na ziemię z wysokości ok. 2m. W takich warunkach sprzęt przecież nie ma szans przetrwać :( Jak rozwiązywać takie sytuacje? Liczyć na cud, że akurat na danym locie nikt nie roztrzaska nam sprzętu, a jeśli już to walczyć o kasę z ubezpieczycielem, bo Ryanair chroni się zapiskiem o odpowiedzialności za bagaż leżącej po stronie podróżującego?
besvarjare, 6 września 2017, 9:32 | odpowiedz
Avatar użytkownika
greg1291 I będą taszczyć 150 bagaży z bramki do samolotu? Dodatkowi pracownicy, gdzie tu sens. W Easyjet zabierają 20-30 chętnym przy samolocie i to ma jakiś sens, bo nie ma problemów z miejscem w samolocie, ale zabrać tyle bagaży to duży problem dla przewoźnika.
Z jakiej bramki? Sam zaniesiesz na wózek przed schodami do samolotu.
rattaman, 6 września 2017, 9:33 | odpowiedz
Avatar użytkownika
besvarjare Orientuje sie ktoś z Was jak w takim razie wygląda kwestia przewożenia większej ilości elektroniki? Latając potrzebuję mieć ze sobą kilka rzeczy, tj dużego laptopa, lustrzankę, obiektywy, nie ma szans żebym zmieściła to do małego bagażu, a wszyscy wiemy jak traktowany jest bagaż wsadzany do luku – na własne oczy widziałam kiedyś jak jedna z walizek ładowanych po tasmie spadła na ziemię z wysokości ok. 2m. W takich warunkach sprzęt przecież nie ma szans przetrwać ? Jak rozwiązywać takie sytuacje? Liczyć na cud, że akurat na danym locie nikt nie roztrzaska nam sprzętu, a jeśli już to walczyć o kasę z ubezpieczycielem, bo Ryanair chroni się zapiskiem o odpowiedzialności za bagaż leżącej po stronie podróżującego?
Wykupujesz sobie usługę Priority Boarding i nie musisz się już martwić o sprzęt;)
MarBlo, 6 września 2017, 9:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
rozumiem że każdy bagaż podręczny który idzie do luku trzeba będzie oznaczyć, więc gdzie ta oszczędność czasu? Chyba że wszystkie na kupę i potem każdy rozpoznaje swój?
Chris Blastovy, 6 września 2017, 9:45 | odpowiedz
Avatar użytkownika
besvarjare Orientuje sie ktoś z Was jak w takim razie wygląda kwestia przewożenia większej ilości elektroniki? Latając potrzebuję mieć ze sobą kilka rzeczy, tj dużego laptopa, lustrzankę, obiektywy, nie ma szans żebym zmieściła to do małego bagażu, a wszyscy wiemy jak traktowany jest bagaż wsadzany do luku – na własne oczy widziałam kiedyś jak jedna z walizek ładowanych po tasmie spadła na ziemię z wysokości ok. 2m. W takich warunkach sprzęt przecież nie ma szans przetrwać ? Jak rozwiązywać takie sytuacje? Liczyć na cud, że akurat na danym locie nikt nie roztrzaska nam sprzętu, a jeśli już to walczyć o kasę z ubezpieczycielem, bo Ryanair chroni się zapiskiem o odpowiedzialności za bagaż leżącej po stronie podróżującego?
No to zapłać te 5 euro i będziesz miała spokój. Przecież to jest cena jednego piwa w knajpie... Nie popadajmy w paranoję taniości!
Luczita, 6 września 2017, 9:54 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Lament nad tą zmianą jest mocno przesadzony. I tak powyżej 90-tego pasażera zabierali bagaże do luku, ma to swoje zalety (nie muszę męczyć się z walizką, wnosząc ją do samolotu i szukając - często brakującego - miejsca dla niej) i wady (główna - że trzeba potem czekać na odbiór bagażu na taśmie, ew. że ma się "coś cennego", no ale wtedy mały podręczny może wystarczyć). Natomiast duży plus to istotne obniżenie ceny za bagaż odprawiany (i wzrost wagi do 20 kg). Jak ktoś bardzo chce swoją walizkę, to 5 euro chyba nie pożałuje. Dla mnie zmiany na plus.
man4business, 6 września 2017, 10:02 | odpowiedz
Avatar użytkownika
rattaman
greg1291 I będą taszczyć 150 bagaży z bramki do samolotu? Dodatkowi pracownicy, gdzie tu sens. W Easyjet zabierają 20-30 chętnym przy samolocie i to ma jakiś sens, bo nie ma problemów z miejscem w samolocie, ale zabrać tyle bagaży to duży problem dla przewoźnika.
Z jakiej bramki? Sam zaniesiesz na wózek przed schodami do samolotu.
Wedle artykułu " ) zostanie im odebrany przy bramce i umieszczony bezpłatnie w luku bagażowym." Co jednak jeżeli bordering jest przez rękaw? Tak jest np. w PMI
greg1291, 6 września 2017, 10:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Kraków -Eljat, cena bagazu 20kg - 175 w jedną strone. Cena bagażu to ok 41 Euro a nie 25. Ale napiszmy "srednio 25" i wszyscy happy
okiemserca, 6 września 2017, 10:11 | odpowiedz
Avatar użytkownika
besvarjare Orientuje sie ktoś z Was jak w takim razie wygląda kwestia przewożenia większej ilości elektroniki? Latając potrzebuję mieć ze sobą kilka rzeczy, tj dużego laptopa, lustrzankę, obiektywy, nie ma szans żebym zmieściła to do małego bagażu, a wszyscy wiemy jak traktowany jest bagaż wsadzany do luku – na własne oczy widziałam kiedyś jak jedna z walizek ładowanych po tasmie spadła na ziemię z wysokości ok. 2m. W takich warunkach sprzęt przecież nie ma szans przetrwać ? Jak rozwiązywać takie sytuacje? Liczyć na cud, że akurat na danym locie nikt nie roztrzaska nam sprzętu, a jeśli już to walczyć o kasę z ubezpieczycielem, bo Ryanair chroni się zapiskiem o odpowiedzialności za bagaż leżącej po stronie podróżującego?
- na krótszych trasach rozważyć wybór alternatywnych środków transportu: kolej, autokar - na dłuższe trasy zrezygnować z pseudo-linii lotniczych typu Ryanair, Wizzair itp., wybierać przewoźników narodowych, - brać mniej sprzętu, który zmieści się do tzw. małego podręcznego, np. laptop 13.3" Ale uwaga, niektóre pseudolinie np. Wizzair po zmianach nie ma małego podręcznego i wszystko ląduje w luku: włacznie z powerbankami, bateriami do laptopów itp. Jak pali się tego typu sprzęt można obejrzeć na YT
domorotti, 6 września 2017, 10:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
– na dłuższe trasy zrezygnować z pseudo-linii lotniczych typu Ryanair, Wizzair itp., wybierać przewoźników narodowych,– brać mniej sprzętu, który zmieści się do tzw. małego podręcznego, np. laptop 13.3″ Ale uwaga, niektóre pseudolinie np. Wizzair po zmianach nie ma małego podręcznego i wszystko ląduje w luku: włacznie z powerbankami, bateriami do laptopów itp. Jak pali się tego typu sprzęt można obejrzeć na YT
Popatrz na osiągane wyniki i odpowiedz sobie sam, kto jest bardziej pseudo- linią lotniczą czy Ryanair czy LOT. Obejrzyj sobie najnowszą promocję LOT i powiedz czym się różni od oferty low cost, skoro wszystkie ceny na loty europejskie są bez bagażu rejestrowanego, a przy odprawie online musisz mieć szczęście, żeby system przydzielił 2 miejsca obok siebie.Nieprawdą jest, że w Wizzair po zmianach polityki bagażowej dotyczącej bagażu podręcznego wszystko będzie lądować w luku.
Kashpir, 6 września 2017, 10:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Czyli mały bagaż podręczny zostaje, a duży oddajemy do luku. Tak, jak zawsze robiłem, aby nie nosić dużego do kabiny. Tylko miotają się niepotrzebnie, bo zawsze jak chciałem oddawać duży do luku, to czasem marudzili - a że nie trzeba, a że się zmieści w kabinie - a teraz robią z tego obowiązek. Dla mnie to dobra zmiana - potrzebne rzeczy wkładam do małego bagażu, a podręczny plecak ląduje w luku.
Liwiusz, 6 września 2017, 12:05 | odpowiedz
Avatar użytkownika
A to gnoje. Zakupiłem bilet wcześniej na lot w listopadzie i nie zgadzam sie żeby mi zwykły plecak brali do jakiegos luku, boje sie ze mi ukradną albo go nie znajdę, bo nie wiem gdzie to sie odbiera.
Pawelos07, 6 września 2017, 14:55 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Pawelos07 A to gnoje. Zakupiłem bilet wcześniej na lot w listopadzie i nie zgadzam sie żeby mi zwykły plecak brali do jakiegos luku, boje sie ze mi ukradną albo go nie znajdę, bo nie wiem gdzie to sie odbiera.
Jest jedno rozwiązanie. Nie leć z draniami!
tybul, 6 września 2017, 15:56 | odpowiedz
Avatar użytkownika
tybul
Pawelos07 A to gnoje. Zakupiłem bilet wcześniej na lot w listopadzie i nie zgadzam sie żeby mi zwykły plecak brali do jakiegos luku, boje sie ze mi ukradną albo go nie znajdę, bo nie wiem gdzie to sie odbiera.
Jest jedno rozwiązanie. Nie leć z draniami!
Genialne rozwiązanie! Że też nie wpadłem na to wcześniej, że można z nimi nie latać...
FreddieKruger, 6 września 2017, 16:43 | odpowiedz
Avatar użytkownika
okiemserca Kraków -Eljat, cena bagazu 20kg – 175 w jedną strone. Cena bagażu to ok 41 Euro a nie 25. Ale napiszmy „srednio 25” i wszyscy happy
@okiemserca jakie daty? bo z ciekawości sprawdziłem cenę bagażu na tej trasie na początku listopada i pokazuje 105 zł (czyli ok. 25 euro) za 20 kg.
Kashpir, 6 września 2017, 18:09 | odpowiedz
Avatar użytkownika
greg1291
rattaman
greg1291 I będą taszczyć 150 bagaży z bramki do samolotu? Dodatkowi pracownicy, gdzie tu sens. W Easyjet zabierają 20-30 chętnym przy samolocie i to ma jakiś sens, bo nie ma problemów z miejscem w samolocie, ale zabrać tyle bagaży to duży problem dla przewoźnika.
Z jakiej bramki? Sam zaniesiesz na wózek przed schodami do samolotu.
Wedle artykułu ” ) zostanie im odebrany przy bramce i umieszczony bezpłatnie w luku bagażowym.” Co jednak jeżeli bordering jest przez rękaw? Tak jest np. w PMI
Z tym tez nie ma problemu. Oddaje się wtedy walizkę tuż przed wejściem. Zazwyczaj mają z rękawa wyjscie awaryjne. SToi tam człowiek z obsługi i odbiera walizki.
Kasiamajka, 7 września 2017, 11:48 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »