Wizz Air znów miesza w regulaminach i nie są to zmiany na lepsze!
Ogłoszony w sierpniu abonament na nieograniczoną liczbę lotów All You Can Fly od Wizz Aira cieszył się wielką popularnością – przewoźnik błyskawicznie sprzedał pulę 10 tysięcy abonamentów i tymczasowo zawiesił sprzedaż. Jednocześnie jednak – jak pisaliśmy na naszych łamach – choć nowa usługa Wizz Aira zapowiada się ciekawie, to miała pewne niedociągnięcia i niedopatrzenia, które przewoźnik powinien naprawić. Teraz, kilka dni przed oficjalnym startem usługi (loty w ramach abonamentu All You Can Fly można rezerwować od 25 września) przewoźnik zdecydował się na aktualizację regulaminu, a informację o tym wysłał do swoich abonentów. Co się zmienia?
- Pafos od 1821 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Gdańsk)
- Pafos od 1859 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
- Pafos od 1969 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Z punktu widzenia pasażerów szukających teoretycznie nieograniczonej liczby lotów w abonamencie All You Can Fly najważniejsze jest doprecyzowanie punktu 6.2 regulaminu. Przewoźnik informuje tam, że dostępność miejsc dla pasażerów z abonamentem nie jest gwarantowana i że liczba miejsc dostępnych dla uczestników programu All You Can Fly może różnić się od liczby miejsc dostępnych w normalnym procesie rezerwacji
To teoretycznie neutralny zapis, który jednak nie rozwiązuje głównego problemu, czyli absolutnego braku pewności czy uda nam się kupić bilet na dany lot. I to nie tylko lot w jedną stronę, ale też bilet powrotny, bo jak doskonale wiemy – rezerwacji można dokonywać nie wcześniej niż 72 godziny przed planowanym startem połączenia.
Dużą zmianą jest też zmniejszenie limitu wykupionych w ramach abonamentu lotów, na których się nie pojawimy – zamiast 3 w ciągu roku obecnie przewoźnik dopuszcza tylko 2 takie przypadki. Jeśli więc mimo kupienia biletu w ramach abonamentu nie pojawimy się przy bramce trzy razy, Wizz Air będzie miał prawo rozwiązać z nami umowę bez zwrotu wpłaconych pieniędzy. Z czego wynika ta decyzja? Wizz Aira można próbować zrozumieć, bo rezerwując nieograniczoną liczbę lotów za 9,99 euro możemy stanąć przed pokusą, by nie stawiać się na każdy lot, jednocześnie jednak blokując miejsce dla rezerwacji, którą przewoźnik mógłby sprzedać zdecydowanie drożej. Jednocześnie jednak są to kiepskie informacje dla podróżnych, choćby takich planujących samodzielne przesiadki z jednego lotu Wizz Aira na drugi z krótkim terminem na zmianę samolotów. W przypadku opóźnień czy innych problemach operacyjnych przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za to czy pasażer zdąży na swój drugi lot (taki urok Wizz Aira) i… nieszczęście gotowe. Jest to więc duże utrudnienie dla podróżnych.
Inne zmiany to m.in. klaryfikacja dotycząca gwarancji zwrotu kosztów w przypadku przedwczesnego zakończenia lub zawieszenia programu przez Wizz Aira oraz usunuęcie automatycznego odnawiania członkostwa All You Can Fly dla mieszkańców Izraela.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?