Zniżka w wysokości 21 PLN dla tych, którzy zarezerwują bilet bezpośrednio na stronie linii lotniczej
Ciąg dalszy zmiany strategii, która ma skłonić klientów do rezerwowania biletów bez udziału pośredników? Lufthansa Group ogłosiła, że jej klienci w kwietniu zaczną otrzymywać 5 EUR (21 PLN) rabatu przy rezerwacji połączeń na długich dystansach, realizowanych przez samoloty należące do grupy – oprócz Lufthansy są to także: Swiss Air, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings i Edelweiss Air.
Warunek? Bilety muszą być zarezerwowane bezpośrednio na stronie przewoźników. To kolejny etap wojny linii lotniczych z globalnymi systemami dystrybucji o pieniądze.
Jak pisaliśmy na naszych łamach w październiku 2017, w awangardzie zmian jest właśnie Lufthansa, grupa IAG oraz Air France i KLM. Każdy, kto będzie kupował bilety tych linii przez GDS-y, zostanie obciążony kwotą 11 EUR za bilet w jedną stronę.
Jaki jest powód takich działań? Przyczyną są spadające przychody ze sprzedaży biletów lotniczych, a także wysokie koszty podpięcia do globalnych systemów dystrybucji i bardzo wysokie prowizje tych pośredników.
Fot. Tomasz Wozniak, shutterstock
Nie tylko loty na długich dystansach
Grupa Lufthansa rozszerza zniżkę także na połączenia na krótszych dystansach. Tutaj jednak uzyskanie 5 EUR (21 PLN) zniżki jest już nieco bardziej restrykcyjne. Dotyczy tylko taryf Economy Light i Economy Classic na połączenia z lotnisk w: Monachium, Frankfurcie, Wiedniu i Zurychu, rezerwowanych bezpośrednio na stronie przewoźników.
W najbliższych tygodniach planowane jest również rozpoczęcie przyznawania dodatkowych mil za rezerwacje dokonane za pośrednictwem firmowego serwisu internetowego lub u wybranych partnerów Direct Connect.