Jak czytamy w specyfikacji do Certyfikatu: „Stwierdza się, że droga startowa na kierunku RWY 08 pod warunkiem sprawności wymaganych urządzeń, może być wykorzystywana do wykonywania operacji podejścia precyzyjnego kategorii II oraz droga startowa o kierunkach RWY 08/26 może być wykorzystywana do wykonywania operacji startów w warunkach ograniczonej widzialności (LVTO)”. Będzie to miało zastosowanie w przypadku widzialności nie mniejszej niż 350 m.
Od 1 maja br. Lotnisko w Modlinie będzie drugim, po Lotnisku Chopina, portem lotniczym w Polsce, które umożliwia wykonywanie operacji lotniczych z wykorzystaniem systemu ILS w kat. II – poinformowała fly4free.pl Magdalena Bojarska rzeczniczka prasowa Mazowieckiego Portu Lotniczego.
System wspomagania lądowania przy ograniczonej widzialności, w swojej podstawowej I kategorii, pozwala pilotom bezpiecznie wylądować w warunkach, gdy podstawa chmur jest na wysokości do 60 m nad płaszczyzną drogi startowej, a widzialność na pasie nie mniejsza niż 600 m. Kategoria II systemu ILS umożliwia lądowanie przy widzialności nie mniejszej niż 350 m i podstawie chmur nie niższej niż 30 m.