Fly4free.pl

Można? Można! PKP Intercity skróci czasy przejazdu. Odpowiedź na PolskiegoBusa

Foto: PKP Intercity
Kolejarze zapowiadają, że od grudnia pojedziemy szybciej pociągami na trasie Warszawa-Wrocław. To reakcja na ruch PolskiegoBusa, który od soboty skrócił czas przejazdu między tymi miastami o pół godziny.

Obecnie najszybszym (i najtańszym, jeśli trafimy na cenową promocję) środkiem transportu między Warszawą a Wrocławiem jest samolot Ryanaira. Ale tuż za jego plecami o pasażerów mocno walczą PolskiBus i PKP Intercity. Kolej jest obecnie szybsza – składy Pendolino pokonują odległość między oboma miastami w nieco ponad 3,5 godziny. Jednak przejazd nowoczesnym pociągiem jest znacznie droższy niż autobusem – najtańszy bilet na Pendolino zaczyna się od 59 PLN, a w PolskimBusie spokojnie można kupić bilety w okolicach 20 PLN lub taniej.

Od soboty, gdy PolskiBus skrócił czas przejazdu o pół godziny (do 4 godz. 20 minut), autobusy stały się jeszcze bardziej konkurencyjne w stosunku do pociągów.

Na odpowiedź PKP Intercity nie trzeba było długo czekać. Jak czytamy w serwisie „Rynek Kolejowy”, PKP Intercity chce przyspieszyć pociągi jeżdżące na tej trasie. Ma to się stać od grudnia, gdy wejdzie w życie nowy rozkład jazdy.

Przyspieszone mają być pociągi klasy ekonomicznej, takie jak IC Odra czy TLK Ślęża, w których czas przejazdu jest podobny do osiągów PolskiegoBusa.

– Konkurencja działa na nas mobilizująco. Śledzimy poczynania innych przewoźników i będziemy starać się modyfikować naszą ofertę tak, aby była wciąż konkurencyjna. Od nowego rozkładu jazdy również planujemy zapewnienie atrakcyjnego czasu przejazdu pociągów kategorii ekonomicznej kursujących z Warszawy do Wrocławia – informuje biuro prasowe PKP Intercity.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Avatar użytkownika
też mi odpowiedż ...... na cały skład PENDOLINO około 400 miejsc jest 1 bilet za 59 zł , który na daty około weekendowe ( piątek lub niedziela ) , wyjazdy ranne i popołudniowe znika w 5 sekund po pierwszej w nocy , na 30 dni przed uruchomieniem przedsprzedaży .... wg. mojej obserwacji intercity cichcem zmniejszyło pulę biletów " SUPER PROMO " do 1 BILETU na cały skład pociągu w obleganych godzinach i dniach .....................
MUC2014, 2 października 2016, 17:23 | odpowiedz
Szkoda,że PKP Intercity reaguje tylko wtedy jak konkurencja robi jakieś ruchy. Sami nie mają żadnej inicjatywy, aby zrobić chociaż jakieś mini promocje jak np. bilety z Katowic do Warszawy za powiedzmy 29 zł lub do Wrocławia za 19 zł. Gwarantuję, że te działania odniosłyby skutek!!!
Magda, 2 października 2016, 17:42 | odpowiedz
Avatar użytkownika
szkoda, że nie obniżą cen. Bilety w super promo można kupić 30 dni przed wyjazdem, ale nie wiem od której godziny - na pewno nie od 1 po przerwie technologicznej, a o 6 już promo brak... Warszawa-Gdansk za 105 zł? Dziękuję, wolę Ryanair za 21.
aano, 2 października 2016, 19:11 | odpowiedz
Ta,a pozniej przepraszamy za opóźnienie,opoznienie może ulec zmianie
Hahs, 3 października 2016, 5:12 | odpowiedz
przeciez sklad warszawa-łódź-wroclaw nie jest dedykowany pasazerom na calej dlugosci, ale na odcinkach, tak samo ten przez poznan.
luzak, 3 października 2016, 7:31 | odpowiedz
Często jeżdżę z nimi(Pendolino)powietrze jedzie.....
Ovi, 3 października 2016, 9:02 | odpowiedz
Pół godziny w te czy we wte nie ma dla 99 proc. pasażerów znaczenia. Bardziej liczy się tu cena.
Tomaz, 3 października 2016, 12:34 | odpowiedz
Chwala sie nie wiadomo czym, a pasażerów ja mieli gdzieś ta mają. Przykład; w ostatnia niedzielę pociąg IC z Lublina do Wrocławia do składu nie dołączono dwóch wagonów, w których miejsca zostały sprzedane. Ludziska zmuszeni byli siedziecw przejściach na podłodze.
Qwas, 3 października 2016, 15:34 | odpowiedz
Pamietajcie: PKP Intercity to DNO. Ja np.zlozylam reklamacje, w ktorej jednym z kilku powaznych zarzutow byl fakt, ze przewrocilam sie, gdy usilowalam przedostac sie przez nieoswietlone wagony (wiadomo awaria) do konduktora, aby dowiedziec sie czy zmniejszy sie godzinne opoznienie... Innym zarzutem byl fakt, ze konduktorzy usilowali sprzedac mi bilet i miejscowke przez 2! godziny (32 st. upal). Nic im nie dzialalo i na tej trasie okazuje sie to byc norma. Pan z Intercity do ktorego w miedzyczasie zadzwonilam, protekcjonalnym tonem pouczyl mnie, ze trzeba sobie bilety w kasie kupowac albo online. I zecw ogole co to za pomysl, aby usilowac zaplacic w pociagu karta. Moja reklamacje oczywiscie odrzucili. Nie przeprosili. Poinformowali, ze mozna kupic bilet w kasie (wszystkie - nawet w wiekszych miastach w promieniu 60 km zamkneli) lub online (nie ma mozliwosci, aby kupic laczony bilet, gdy mam przesiadke na trasie). Na temat moich zarzutow ani slowka nie napisali. Aa i kolejny bonusik. Zglosilam konduktorowi, ze wspolpasazerowie - 4 osoby, od godz.14, w upale polewaja sobie regularnie wodke. Odpowiedz: to prosze sie przesiasc :-) Wspolczuje tym, ktorzy mieli tam pozniej miejscowke i jechali z nimi w deszczu bez mozliwosci otwarcia okna!
armagedon, 3 października 2016, 16:10 | odpowiedz
Mocne :-)
Qwas Chwala sie nie wiadomo czym, a pasażerów ja mieli gdzieś ta mają. Przykład; w ostatnia niedzielę pociąg IC z Lublina do Wrocławia do składu nie dołączono dwóch wagonów, w których miejsca zostały sprzedane. Ludziska zmuszeni byli siedziecw przejściach na podłodze.
blondynka, 3 października 2016, 16:12 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »