Fly4free.pl

Od kwietnia Pendolino pojedzie do 6 nowych miast. Ale Wi-Fi znów opóźnione

Foto: PKP Intercity
PKP Intercity ogłosiło, że od 29 kwietnia pociągi Pendolino będą kursowały do Jeleniej Góry i Kołobrzegu. Po drodze nowoczesny pociąg zatrzyma się m.in. w Lęborku, Słupsku i Koszalinie, a na trasie do Jeleniej Góry nowym przystankiem jest Wałbrzych.

Pociągi Pendolino będą kursować do Jeleniej Góry na trasie z Warszawy przez Wrocław i Wałbrzych. Z kolei do Kołobrzegu wydłużony zostanie pociąg jadący z Krakowa przez Warszawę i Trójmiasto.

Pociąg z Kołobrzegu będzie wyjeżdżał o 6.27 rano codziennie oprócz niedziel, z Krakowa w stronę Kołobrzegu Pendolino ruszy zaś o 13.38 (kursy codziennie oprócz sobót).

Z kolei Pendolino do Jeleniej Góry będzie ruszało z Warszawy tuż po 17 (kursy codziennie oprócz sobót), a w przeciwną stronę pociągi z Jeleniej Góry będą ruszały już o 4.51 rano (kursy codziennie oprócz niedzieli).

PKP Intercity chwali się, że nowe pociągi znacznie skrócą czas podróży – podróż z Warszawy do Jeleniej Góry potrwa 5 godz. 33 minuty, czyli o prawie trzy i pół godziny krócej niż obecnie. O ponad 2 godziny skróci się też czas przejazdu z Kołobrzegu do Krakowa (8,5 godziny – obecnie ponad 11 godzin) i Warszawy (niecałe 6 godzin – obecnie prawie 8).

Ceny biletów na trasie z obu miast do Warszawy mają się zaczynać od 79 zł. Z kolei z Krakowa do Kołobrzegu najtańsze bilety mają kosztować 100 zł. Dotyczy to jednak oferty Super Promo, czyli biletów kupowanych z wyprzedzeniem.

Na Wi-Fi poczekamy jeszcze dłużej

Jednym z większych problemów PKP jest brak internetu w pociągach, w tym we flagowym Pendolino. Obecnie na 365 połączeń PKP Intercity, internet (i to też nie na całej trasie) jest dostępny tylko na 67 z nich. I na razie nie zanosi się na to, aby było ich więcej – PKP Intercity w ciągu najbliższych kilku lat chce zmodernizować ok. 400 wagonów (w których znajdzie się już wi-fi), nie podaje jednak konkretnych terminów.

Przeciąga się też termin uruchomienia wi-fi w Pendolino – obecnie przewoźnik mówi już o drugiej połowie roku. Czemu? Jak tłumaczy się w „Wyborczej” przewoźnik, w dalszym ciągu są problemy z T-Mobile, z którym PKP Intercity ma umowę. Podstawowym problemem ma być to, że instalacja wi-fi może oznaczać ingerencję w poszycie pociągu, co wiąże się z ryzykiem utraty gwarancji. Nie wiadomo jeszcze, jak problem zostanie rozwiązany.

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
a czy do szczecina pendolino kiedys zajedzie?
elala, 2 marca 2016, 15:05 | odpowiedz
Poznań znów nie ujęty z nowym " wspaniałym" dworcem PKP
Celi, 2 marca 2016, 15:05 | odpowiedz
dlaczego Pendo nie zatrzymuje się w Zawierciu a we Włoszczowie tak?
magda9, 2 marca 2016, 15:15 | odpowiedz
Avatar użytkownika
mam nadzieje, że jeszcze trochę to to pojeździ i wróci skąd przyjechało a na tory wyjedzie polski produkt!
namteH, 2 marca 2016, 15:22 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Poznań to Polska B koloego
emil1992, 2 marca 2016, 15:27 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
Tomo14, 2 marca 2016, 15:30 | odpowiedz
magda9dlaczego Pendo nie zatrzymuje się w Zawierciu a we Włoszczowie tak?
Bo Włoszczowa to centrum Polski! ;)
joan, 2 marca 2016, 15:33 | odpowiedz
namteHmam nadzieje, że jeszcze trochę to to pojeździ i wróci skąd przyjechało a na tory wyjedzie polski produkt!
Ja też z chęcią bym przejechał się jakimś polskim produktem składu tej klasy. Niestety na razie takowy nie istnieje i pewnie jeszcze trochę przyjdzie nam poczekać.
jaro, 2 marca 2016, 15:41 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Dopóki nie będzie systemu GSM-R to nie ma co nawet marzyc o WI-FI a z dobrze mi znanych źródeł wiem , że realizacje tego projektu jest w szczerym polu.
cool_aka_romeo, 2 marca 2016, 15:47 | odpowiedz
Tomo14Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
Spokojna Twoja rozczochrana... sa od tego specjalisci.
Edek, 2 marca 2016, 15:51 | odpowiedz
CeliPoznań znów nie ujęty z nowym ” wspaniałym” dworcem PKP
Ja się z tego bardzo cieszę :)
Anna, 2 marca 2016, 15:53 | odpowiedz
CeliPoznań znów nie ujęty z nowym ” wspaniałym” dworcem PKP
Poznań nie dostanie Pendolino, potwierdzone info
Ola, 2 marca 2016, 15:53 | odpowiedz
Tomo14Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
Ale bilecik dwu lub trzy krotnie droższy będzie :-) Tak jak w Gdańsk-Warszawa TLK 3:30 lub 4 h pokonuje trasę. Pierdolino 2:58 a cena dwa lub trzy razy wyższa
Mark, 2 marca 2016, 15:57 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Tomo14Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
To można powiedzieć o KAŻDEJ trasie w Polsce. Nie ma takiej relacji, gdzie zwykłym wagonowym składem nie da się pojechać w czasie porównywalnym do Pendolino.
adamuto, 2 marca 2016, 16:14 | odpowiedz
CeliPoznań znów nie ujęty z nowym ” wspaniałym” dworcem PKP
A po co poznań skoro praktycznie co godzinę jeździ ic czy eic?
Ab, 2 marca 2016, 16:26 | odpowiedz
A Poznań i Łódź? Znów ominięte.
Pendek, 2 marca 2016, 16:51 | odpowiedz
Tomo14Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
A nie przyszlo ci do glowy, ze oprócz predkosci liczy sie tez komfort pasazerów, a ten jest w pendolino jednak wyzszy. A i sam brak koniecznosci przesiadania sie to tez duze udogodnienie.
ckm, 2 marca 2016, 17:06 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Brawo brawo PKP się rozkręca, Do mamusi będę miał szybciej
kazik_1983, 2 marca 2016, 18:01 | odpowiedz
PendekA Poznań i Łódź? Znów ominięte.
Poczytaj sobie o KDP a uzyskasz odpowiedź :)
Nutaharion, 2 marca 2016, 18:08 | odpowiedz
Pendolino jest ograniczone KE- pkp zobowiązało się do zatrzymywania w mniejszych miastach.Inaczej dofinansowanie z UE byłoby mniejsze
Rado, 2 marca 2016, 18:19 | odpowiedz
elalaa czy do szczecina pendolino kiedys zajedzie?
Nie daj Boże bo znowu wzrosną ceny biletów. Teraz sedina o 19 jedzie 5 h (bo regularnie ma postój na zachodniej) i to jest dobrze. Nigdzie się nie zatrzymuje poza poznaniem i Stargard em. Pendo tu nic nie ugra zwłaszcza po torach od Poznania. Poza tym niecierpliwością bezprzedzialowek.
Kpt morgan, 2 marca 2016, 18:40 | odpowiedz
CeliPoznań znów nie ujęty z nowym ” wspaniałym” dworcem PKP
A kogo obchodzi jakiś Poznań
marco, 2 marca 2016, 18:41 | odpowiedz
Do Jeleniej Góry o 3,5h krócej niż obecnie, ale tylko godzinę krócej niż jeszcze w ostatnią niedzielę. Był pociąg EIC Śnieżka, który jechał około 6,5 godziny, ale tymczasowo zniknął z ofery (kursował od 13.XII do 28.II z przerwami)
pszcz, 2 marca 2016, 20:08 | odpowiedz
Nie rozumiem dlaczego pominięto Radom
Fati, 2 marca 2016, 20:26 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Pendolino w Wałbrzychu... Złoty pociąg zrobił swoje :))
yoshi, 2 marca 2016, 21:27 | odpowiedz
Czemu do Berlina jakimis padalcami trzeba jezdzic a pendolino PKP nie chce pokazac za miedzą?
Berliner, 2 marca 2016, 21:32 | odpowiedz
a olsztyn? :(
aces, 2 marca 2016, 21:45 | odpowiedz
Masz interesuja Darpy ? nie pendo....
Pesa, 2 marca 2016, 21:50 | odpowiedz
magda9dlaczego Pendo nie zatrzymuje się w Zawierciu a we Włoszczowie tak?
Bo to już by było przegięcie.
Paweł, 3 marca 2016, 0:16 | odpowiedz
Avatar użytkownika
INTERCITY to chora firma :) bilet w super promo z TRÓJMIASTA do Krakowa kosztuje 99 zł a kupując 2 bilety na ten sam pociąg z trójmiasta do warszawy i z warszawy do krakowa 2 x 49 zł = 98 zł :) 1 zł różnicy ..... pociąg " szybkiej prędkości " zaczyna jeżdzić po lokalnych torach tracąc czas na odcinku wrocław-jelenia, gdynia-kołobrzeg PRZECIEŻ TE POCIAGI mają tłuc odcinki gdzie mogą osiągnąć maksymalną szybkość .... przy ich chorej polityce cenowej :) bilety z super promo wykupią studenci z zniżką a bilet z krakowa do kołobrzegu na pendolino będzie kosztował z 200 zł , i teraz HIT codzienna 1,5 godzinna przerwa " techniczna " od 23.30 do 1.00 proszę mi wskazać który przewożnik w EUROPIE zamyka kanał sprzedaży internetowej na 1,5 h ! codziennie ? INTERCITY jest chorą firmą , kupiło mega drogie pociągi bez wi-fi jest fotel , afrykańskie ciepło , męczące całodzienne oświetlenie i mega drogi WARS - w Czechach można :) leo express , regio jet , cd - i w można kupić kanapkę za 6 zł / dostać 3 rodzaje gazet bezpłatne / wifi bezpłatne / piwko za 4 zł / winko za 5 zł .... można i nikt nie chodzi tam pijany
MUC2014, 3 marca 2016, 1:01 | odpowiedz
namteHmam nadzieje, że jeszcze trochę to to pojeździ i wróci skąd przyjechało a na tory wyjedzie polski produkt!
Jak wyprodukujesz Polski Pociąg tej klasy to nie ma problemu.
Lubie, 3 marca 2016, 7:19 | odpowiedz
ckm
Tomo14Nie wiem po co wysyłać pociąg wysokich prędkości na trasę z Wrocławia do Jeleniej Góry, skoro obecnie te 127 km pociągi pokonują w ok. 2 godziny. Pendolino pokona je w porównywalnym czasie więc będzie to zmarnotrawienie nowoczesnego taboru na tą trasę.
A nie przyszlo ci do glowy, ze oprócz predkosci liczy sie tez komfort pasazerów, a ten jest w pendolino jednak wyzszy. A i sam brak koniecznosci przesiadania sie to tez duze udogodnienie.
No z tym komfortem, to jednak spora przesada. Wagony jak w Polskim Busie, głośno, nie można wyjść na korytarz. Dużo wygodniejsza jest jazda zmodernizowanymi tradycyjnymi (przedziałowymi składami). Pendolino to pieniądze wyrzucone w błoto.
ala, 3 marca 2016, 9:07 | odpowiedz
BerlinerCzemu do Berlina jakimis padalcami trzeba jezdzic a pendolino PKP nie chce pokazac za miedzą?
Nie ma się z czym pokazywać. Na nikim Pendolino wrażenia nie robi.
ala, 3 marca 2016, 9:09 | odpowiedz
marco
CeliPoznań znów nie ujęty z nowym ” wspaniałym” dworcem PKP
A kogo obchodzi jakiś Poznań
Masz racje tym bardziej że Poznań już dawno w Europie zachodniej a biedaczki z Polski B niech nadal się tu rozwodzą że bilet za 100 czy 200zl to zbyt drogo
Obywatel europy, 3 marca 2016, 9:10 | odpowiedz
Nutaharion
PendekA Poznań i Łódź? Znów ominięte.
Poczytaj sobie o KDP a uzyskasz odpowiedź
Problem w tym, że od kilku lat nikt z rządzących nie chce nawet wspominać o KDP. Pomysł został zarzucony jako zbyt drogi, podczas gdy remontowanie torów na trasach, na których by jeździły pociągi KDP kosztuje więcej.
jaro, 3 marca 2016, 9:41 | odpowiedz
Avatar użytkownika
Warszawa-Gdańsk 49 zł , Warszawa-Kołobrzeg 79 zł ,Warszawa-Słupsk 79 zł już widzę tłumy do Słupska
mezo23, 6 marca 2016, 20:22 | odpowiedz
Takie pociągi już są wyprodukowane. Kojarzysz firmę pesa?
Denio, 8 września 2016, 21:04 | odpowiedz
magda9 dlaczego Pendo nie zatrzymuje się w Zawierciu a we Włoszczowie tak? Bo peron we Włoszczowie został wyremontowany z inicjatywy śp. p. Gosiewskiego
sandy, 12 listopada 2016, 23:52 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »