Fly4free.pl

Podwójne przewalutowanie w Ryanair: linia oskarża Visę, Visa linię, a UOKiK radzi…

Wracamy do sprawy z podwójnym przewalutowaniem przy płatności kartami debetowymi VISA za bilety w Ryanair i wyjaśniamy sprawę do końca. Mamy już stanowiska wszystkich stron, niestety żadna z nich nie poczuwa się do odpowiedzialności.

Droższe bilety w Ryanair. Podwójne przewalutowanie! >>

Pod poprzednim tekstem coraz więcej jest Waszych wpisów, w których informujecie, że obciążono Wam rachunek karty wyższą kwotą niż ta, którą macie na rezerwacji:

Edzia

Zając

Zapytaliśmy Przewoźnika dlaczego pasażerowie płacąc za bilety kartami Visa są obciążani podwójnym przewalutowaniem? Oto jego odpowiedź:

Firma Visa potwierdziła, że karty te zostały błędnie wydane przez banki jako karty walutowe euro. Ryanair radzi poszkodowanym pasażerem aby się skontaktowali z bankami, które karty wydały.

Katarzyna Gaborec / Sales & Marketing Executive Ryanair

Pytanie o podwójne przewalutowanie płatności za bilety Ryanair skierowaliśmy również do organizacji VISA. Poniżej publikujemy stanowisko jakie otrzymaliśmy od tej instytucji:

„Wszystkie karty wydawane przez banki w Polsce spełniają regulacje wymagane przez Visa Europe w zakresie wydawnictwa kart. Podobnie jak w przypadku wszystkich pozostałych akceptantów kart Visa, na firmie Ryanair ciąży obowiązek – wynikający również z prawa Unii Europejskiej – umożliwienia konsumentom dokonania przemyślanego wyboru waluty płatności: krajowej, bądź waluty stosowanej przez sprzedawcę”.

Obie instytucje przerzucają się wzajemną odpowiedzialnością. Więc co robić, aby odzyskać niesłusznie pobraną kwotę, a w przyszłości uniknąć podwójnego przewalutowania? W Waszych komentarzach pojawiają się informacje, że niektórzy o poradę zwracają się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

KOMENT WALUTY RYANAIR

Również i my poprosiliśmy UOKiK o to co w takiej sytuacji może zrobić pasażer:

Na pierwszy rzut oka takie zachowanie przewoźnika jawić się może jako nieuczciwa praktyka rynkowa opisana w art. 6 ust.1 i 4 pkt 3 ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Takie działanie przewoźnika może wprowadzać w błąd poprzez zaniechanie. Z taką sytuacją mamy do czynienia, jeżeli pominięte zostaną istotne informacje potrzebne przeciętnemu konsumentowi do podjęcia decyzji dotyczącej umowy, co powoduje lub może powodować podjęcie przez przeciętnego konsumenta decyzji dotyczącej umowy, której inaczej by nie podjął. W szczególności za istotne informacje uznaje się „cenę uwzględniającą podatki lub, w przypadku gdy charakter produktu nie pozwala w sposób racjonalny na wcześniejsze obliczenie ceny, sposób, w jaki cena jest obliczana, jak również wszelkie dodatkowe opłaty za transport, dostawę lub usługi pocztowe lub, w sytuacji gdy wcześniejsze obliczenie tych opłat nie jest w sposób racjonalny możliwe, informację o możliwości powstania takich dodatkowych kosztów”. Jednym zdaniem, konsument w chwili dokonywania rezerwacji ma prawo znać całkowity jej koszt. Opłaty związane z płatnością kartą debetową również powinny być wskazane i uwzględnione w całkowitym koszcie rezerwacji. W przypadku dokonania przez przedsiębiorcę nieuczciwej praktyki rynkowej, konsument posiada uprawnienie do wystąpienia z powództwem do sądu powszechnego (vide art. 12 ww. ustawy).

W tej sprawie istotne wydaje się ustalenie, który podmiot odpowiada za ewentualne nieprawidłowości. Bez przeprowadzenia postępowania administracyjnego, Prezes UOKiK nie może jednoznacznie ocenić jakiejkolwiek praktyki. Warto podkreślić, że nie otrzymujemy skarg od konsumentów na podwójne przewalutowanie cen biletów. Każdy konsument, który podejrzewa, że doszło do naruszenia zbiorowych interesów konsumentów, może zawiadomić o tym Prezesa UOKiK.

Marta Burnecka-Szczepańska,
główny specjalista w delegaturze UOKiK w Bydgoszczy

Komentarze

na konto Fly4free.pl, aby dodać komentarz.
Witam, właśnie miałam dokładnie taką samą sytuację. Za lot wyszło mi 1450 zł a 3 dni później z konta zeszło mi 1607!!. Płaciłam oczywiście kartą kredytową Visa bo w razie anulowania lotu lub bankructwa tylko karty kredytowe są ubezpieczone. Prosze o informację gdzie można się wrócić o pomoc
Kati, 2 września 2013, 17:17 | odpowiedz
poleciec i chargeback jest rachunek i kwota obciazenia jak sie nie zgadza reklamacje do banku
noyle, 2 września 2013, 17:25 | odpowiedz
Tak czytam i czytam i nadal nie wiem do kogo najlepiej się zwrócić w tej sprawie...
DracoPL, 2 września 2013, 18:04 | odpowiedz
kto płacił debetową to do uokik pisać a kto kredytową to robić chargeback i z głowy. Chargeback na 100% zostanie uznany. Kwestia numer dwa że jak się zgłosi chargeback to należałoby zrobić 2 rezerwację, bo moze być że jak się poleci na tej to zostanie to uznane jako zgoda na warunki.
superneon, 2 września 2013, 18:16 | odpowiedz
Wg mnie wina jest ewidentnie po stronie osoby dokonującej płatności, gdyż za pełną wiedzą używa karty VISA rozliczanej w Dolarach Amerykańskich. Osoby płacące kartami VISA rozliczanymi w Euro nie mają takich problemów.
pasażer, 2 września 2013, 18:38 | odpowiedz
a nie ma nikogo komu pobrali by niższą kwotę niż rzeczywista za bilety?
Saddam, 2 września 2013, 19:05 | odpowiedz
poniewaz to nie dotyczy tylko kart Visa (ja płaciłam Master Card) uwazam że wina lezy po stronie Ryanaira. Bede składac skarge do UOKiK
elka2012, 2 września 2013, 19:51 | odpowiedz
Ja płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
demetriusz, 2 września 2013, 21:25 | odpowiedz
Ja kupowałam bilety Mastercardem w drugiej połowie lipca i ściągnęło mi z konta w złotówkach tyle ile było podane na stronie - bez żadnych sztuczek. Teraz natomiast zmieniałam rezerwację dokupując transfer z lotniska i zamiast 160zł na koncie zablokowano 190zł. Cena była podana w złotówkach, nigdzie w nawiasie nie było ceny w innej walucie, nie bylo też opcji "gwarancja stałej ceny" którą trzeba odznaczyć by uniknąć kursów walut Ryana. Kompletnie nie mam pojęcia o co im chodzi, bo miesiąc temu wszystko było ok.
anabanana, 2 września 2013, 21:59 | odpowiedz
KatiWitam, właśnie miałam dokładnie taką samą sytuację. Za lot wyszło mi 1450 zł a 3 dni później z konta zeszło mi 1607!!. Płaciłam oczywiście kartą kredytową Visa bo w razie anulowania lotu lub bankructwa tylko karty kredytowe są ubezpieczone. Prosze o informację gdzie można się wrócić o pomoc
to nieprawda kazda karta platnicze bez wzgledu czy kredytowa czy debetowa a nawet karta prepaid podlega chargeback zwrot sierodkow za niewykonanie uslugi czyli np.bankructwo czu anulacja .
Kacper, 2 września 2013, 22:47 | odpowiedz
Wer
Rtt, 2 września 2013, 22:55 | odpowiedz
to nieprawda ze tylko karty kredytowe podlegaja ubezpieczenie ,karty kredytowe ,debetowe oraz prepaid podlegaja chargeback to zwrot sierodkow w sytuacji niewykonania uslugi czyli np.bankructwa lub anulacji.
Kacper, 2 września 2013, 22:56 | odpowiedz
demetriuszJa płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
jak tyś przeliczył "zł" na "pln" z kursem 4,56?
Chiqs89, 2 września 2013, 23:07 | odpowiedz
Chiqs89
demetriuszJa płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
jak tyś przeliczył „zł” na „pln” z kursem 4,56?
Dobre :-)
Komar, 2 września 2013, 23:11 | odpowiedz
Ha ha dobre
Komar, 2 września 2013, 23:12 | odpowiedz
4.3 WALUTA Taryfy, podatki, opłaty i obciążenia są płatne w walucie kraju rozpoczęcia podróży, w braku wskazania przez nas innej waluty przed terminem lub w terminie zapłaty - na przykład w związku z niemożnością wymiany waluty lokalnej. Według naszej gestii, możemy zaakceptować płatność w innej walucie. Czyli: skoro cena widnieje w złotówkach to tyle powinni ściągnąć z konta. Oczywiście robią inaczej.
anabanana, 2 września 2013, 23:34 | odpowiedz
A czy tylko karty kredytowe ? Czy tez karty platnicze Visa? Proszę o odpowiedz! Dzieki |!
karolina, 3 września 2013, 8:02 | odpowiedz
Zbierzmy się może razem, aby wysłać ta skargę ? Czy ktoś ma już napisane podanie?
matysiaczka, 3 września 2013, 8:09 | odpowiedz
elka2012poniewaz to nie dotyczy tylko kart Visa (ja płaciłam Master Card) uwazam że wina lezy po stronie Ryanaira. Bede składac skarge do UOKiK
Moze zlozymy wspolnie skarge?
matysiaczka, 3 września 2013, 8:10 | odpowiedz
Również jestem skłonny złożyć skargę (zostałem "oszukany" na lekko ponad 40zł), jeśli ktoś mógł podać wzór pisma oraz adres na jaki złożyć skargę to prosiłbym o podanie.
jarekk, 3 września 2013, 8:50 | odpowiedz
jarekkRównież jestem skłonny złożyć skargę (zostałem „oszukany” na lekko ponad 40zł), jeśli ktoś mógł podać wzór pisma oraz adres na jaki złożyć skargę to prosiłbym o podanie.
Dokładnie !
matysiaczka, 3 września 2013, 9:20 | odpowiedz
Miałam taką samą sytuację, płaciłam karta debetowa Mastercard i z konta pobrało mi ok. 150 zł więcej, niz powinno!
Wera, 3 września 2013, 9:37 | odpowiedz
A moze redakcja zrobi tez artykuł o tym ja w Fr podobno jak to ostatnio powiedział podczas ogłoszenia wyroku w sadzie w norwegi powiedział przedstawiciel lini wszyscy zarabiają tyle samo a my w Polsce na Litwie Węgrzech zarabiamy o prawie polowe mniej niż nasi koledzy zbazowani na zachodzie Europy a wykonujemy ta samą prace
Mc, 3 września 2013, 11:11 | odpowiedz
McA moze redakcja zrobi tez artykuł o tym ja w Fr podobno jak to ostatnio powiedział podczas ogłoszenia wyroku w sadzie w norwegi powiedział przedstawiciel lini wszyscy zarabiają tyle samo a my w Polsce na Litwie Węgrzech zarabiamy o prawie polowe mniej niż nasi koledzy zbazowani na zachodzie Europy a wykonujemy ta samą prace
WZL, 3 września 2013, 12:46 | odpowiedz
Witam właśnie Ryanair oszukał mnie na tranzakcji o 120zł!!!! Proszę Was zróbcie coś z tym!!! Podpisuje się pod pozwem zbiorowym-to jest jawne oszustwo,przecież jest ustawa,że cena ma być taka sama jak podaje przewoźnik!!!!! Mega oszustwo!!!!
WZL, 3 września 2013, 12:51 | odpowiedz
Proszę o kontakt osobę, która wytoczyła już pismo i osoby, ktore chca walczyc o zwrot pieniedzy : matysiaczka@gmail.com
matysiaczka, 3 września 2013, 16:26 | odpowiedz
Teraz już nigdy nie będzie wiadomo ile ryan ściągnie nam z konta. Teraz strach kupować bilety.
anabanana, 3 września 2013, 16:33 | odpowiedz
Też jestem za pozwem zbiorowym, im nas więcej tym większe szanse na wygraną
Sebastian, 3 września 2013, 21:06 | odpowiedz
mnie także oszukano na około 100zł.. czy ktoś już składał skargę? ewentualnie będzie składał? proszę o więcej informacji na ten temat!
asia, 3 września 2013, 22:16 | odpowiedz
Teraz będzie wysyp komentarzy w stylu: "Jak już ktoś odwali czarną robotę i napisze skargę to ja chętnie się dołączę. Proszę tylko przesłać gotowy tekst." albo "Zróbmy pozew zbiorowy tylko niech ktoś to prowadzi to ja się dołączę" :) ps. mnie też oszukali i pobrali więcej kasy (o prawie 100zł). Aktualnie wysłałem zapytanie do Ryanair'a, bo z banku odpowiedzieli mi że "dokonywałem zakupu w euro".
Przemk0, 3 września 2013, 22:30 | odpowiedz
Przemk0Teraz będzie wysyp komentarzy w stylu: „Jak już ktoś odwali czarną robotę i napisze skargę to ja chętnie się dołączę. Proszę tylko przesłać gotowy tekst.” albo „Zróbmy pozew zbiorowy tylko niech ktoś to prowadzi to ja się dołączę” ps. mnie też oszukali i pobrali więcej kasy (o prawie 100zł). Aktualnie wysłałem zapytanie do Ryanair’a, bo z banku odpowiedzieli mi że „dokonywałem zakupu w euro”.
Dobra wskazówka, żeby najpierw dowiedzieć się w banku w jakiej walucie był zakup, to napewno wyjaśni wiele wątpliwości. Problem tylko w tym że Ryan o tym nie informuje i tak jak w moim przypadku wyświetla kwotę tylko w złotówkach. Istnieje szansa na kontakt mailowy z Ryanem - na angielskiej stronie jest coś takiego jak formularz kontaktowy i można wysłać im skargę, która jest rejestrowana, więc duża szansa, że nawet odpiszą. Na polskiej stronie nic takiego nie ma, tylko polskojęzyczna infolinia.
anabanana, 3 września 2013, 23:55 | odpowiedz
elka2012poniewaz to nie dotyczy tylko kart Visa (ja płaciłam Master Card) uwazam że wina lezy po stronie Ryanaira. Bede składac skarge do UOKiK
Ja wczoraj płaciłam kartą debetowa Master Card Debit i pobrało mi tak, jak trzeba. Tak wiec nie wiem od czego to zależy
gaja, 4 września 2013, 8:20 | odpowiedz
właśnie wysłałam pismo w tej sprawie do UOKIK......nadpłaciłam 140 zł !!!!!!! Skandal
DJ, 4 września 2013, 10:34 | odpowiedz
gaja
elka2012poniewaz to nie dotyczy tylko kart Visa (ja płaciłam Master Card) uwazam że wina lezy po stronie Ryanaira. Bede składac skarge do UOKiK
Ja wczoraj płaciłam kartą debetowa Master Card Debit i pobrało mi tak, jak trzeba. Tak wiec nie wiem od czego to zależy
Może to zależy od banku? W jakim masz banku konto jeśli można spytać? I czy jak pokazywała Ci się płatność w złotowkach to była też obok kwota w euro czy tylko i wyłącznie w PLN ?
anabanana, 4 września 2013, 10:51 | odpowiedz
ja mam debetowkę visa w mbanku, też mialem powdójne przewalutowanie
wilanowiak, 4 września 2013, 15:35 | odpowiedz
wilanowiakja mam debetowkę visa w mbanku, też mialem powdójne przewalutowanie
Płaciłem kilka dni temu kartą MC z mBanku i pobrało prawidłową kwotę
irkolo, 4 września 2013, 18:04 | odpowiedz
ja również rozpoczęłam korespondencję z ECK w tej sprawie. Niech każda poszkodowana osoba najlepiej rozpocznie pisemną korespondencję z Urzędem bądź ECK to narobimy chociaż trochę rozgłosu i może uda się coś załatwić wspólnie.
Ola, 4 września 2013, 22:08 | odpowiedz
Dolaczam się. Takie praktyki Ryanaira trzeba tępić
arturitosexto, 4 września 2013, 22:51 | odpowiedz
U mnie tak samo, Visa Electron ok. 100 zł różnicy. Zaraz idzie wezwanie do zapłaty do Ryanair i pismo do UOKiK.
Maciej, 5 września 2013, 11:08 | odpowiedz
A jaką cenę macie na potwierdzeniu rezerwacji? Podwójnie przewalutowaną, czy tą z okna płatności?
Ice Wolf, 5 września 2013, 13:58 | odpowiedz
VISA electron, Transakcja 10 dni temu. Odznaczyłem zgodnie z instrukcją proponowane przewalutowanie (swoją drogą kurs daleki od średniego kursu z danego dnia) i z konta zostało pobrane dokładnie tyle PLN ile w podsumowaniu.
TTT, 5 września 2013, 17:13 | odpowiedz
Ice WolfA jaką cenę macie na potwierdzeniu rezerwacji? Podwójnie przewalutowaną, czy tą z okna płatności?
Z okna płatności.
Roland, 7 września 2013, 13:58 | odpowiedz
CHARGEBACK??? Bank Zachodni umywa ręce od tego, pani na infolinii powiedziała, że w tym przypadku procedura CHARGEBACK nie będzie mieć zastosowania, odsyła do przewoźnika. Zmieniam bank!
nieufny, 9 września 2013, 10:10 | odpowiedz
nieufnyCHARGEBACK??? Bank Zachodni umywa ręce od tego, pani na infolinii powiedziała, że w tym przypadku procedura CHARGEBACK nie będzie mieć zastosowania, odsyła do przewoźnika. Zmieniam bank!
Nie słuchaj pani ale składaj pisemną reklamację
irkolo, 9 września 2013, 10:13 | odpowiedz
demetriuszJa płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
Ale wiesz, ze przy platnosci karta kredytowa jest chyba 2% prowizji w Ryanairze?
yellowman, 9 września 2013, 21:54 | odpowiedz
a ja jestem 350 zl w plecy na tej ściemie... chcialem znajomym zrobic wycieczke do Barcelony- kupilem bilety, podana przez ryana cene podzielilem na wszystkie osoby i kazdy oodal mi kase.. na wyciagu za to NA KAZDYM BILECIE cena roznila sie o ok 50 zl-bank byl o tyle mily ze na wyciagu podal mi kurs euro wg jakiego cena byla liczona- wynosil 4,43821- czyli o ponad 20 gr wyzej niz najwyzszy kurs EUR w NBP w ostatnich miesiącach... pytanie kto ustala te kursy- moj bank czy ryan? oczywsicie bank umywa rece, z ryanem nie ma kontaktu, czyste oszustwo- osobiscie bede szukal wiecej info i skladal reklamacje gdzie sie da- kasa moze niewielka ale jakies zasady muszą byc ;]
Johnny, 9 września 2013, 22:49 | odpowiedz
Johnnya ja jestem 350 zl w plecy na tej ściemie… chcialem znajomym zrobic wycieczke do Barcelony- kupilem bilety, podana przez ryana cene podzielilem na wszystkie osoby i kazdy oodal mi kase.. na wyciagu za to NA KAZDYM BILECIE cena roznila sie o ok 50 zl-bank byl o tyle mily ze na wyciagu podal mi kurs euro wg jakiego cena byla liczona- wynosil 4,43821- czyli o ponad 20 gr wyzej niz najwyzszy kurs EUR w NBP w ostatnich miesiącach… pytanie kto ustala te kursy- moj bank czy ryan? oczywsicie bank umywa rece, z ryanem nie ma kontaktu, czyste oszustwo- osobiscie bede szukal wiecej info i skladal reklamacje gdzie sie da- kasa moze niewielka ale jakies zasady muszą byc ;]
a odhaczyłeś naliczanie po kursie Ryana przy wpisywaniu danych z karty?
Mr.Hook, 9 września 2013, 23:13 | odpowiedz
Mr.Hook
Johnnya ja jestem 350 zl w plecy na tej ściemie… chcialem znajomym zrobic wycieczke do Barcelony- kupilem bilety, podana przez ryana cene podzielilem na wszystkie osoby i kazdy oodal mi kase.. na wyciagu za to NA KAZDYM BILECIE cena roznila sie o ok 50 zl-bank byl o tyle mily ze na wyciagu podal mi kurs euro wg jakiego cena byla liczona- wynosil 4,43821- czyli o ponad 20 gr wyzej niz najwyzszy kurs EUR w NBP w ostatnich miesiącach… pytanie kto ustala te kursy- moj bank czy ryan? oczywsicie bank umywa rece, z ryanem nie ma kontaktu, czyste oszustwo- osobiscie bede szukal wiecej info i skladal reklamacje gdzie sie da- kasa moze niewielka ale jakies zasady muszą byc ;]
a odhaczyłeś naliczanie po kursie Ryana przy wpisywaniu danych z karty?
Oszustwo Rayanera polega na tym, że okno odhaczania jest ukryte, jak również kwota za zakup biletu widnieje do końca zamawiania biletu inna niż później sobie naliczają irish naciągacze. Reklamować taką operację w swoim banku i zgłaszać do UOKIK.
righter, 10 września 2013, 0:30 | odpowiedz
KTO MI POWIE CO TRZEBA ZROBIC, GDY RYANAIR POBRAL ZA DUZO NIZ POWINIEN. Prosze o pomoc.
Jacek, 10 września 2013, 14:17 | odpowiedz
mam taką samą historię z kartą visa electron i nie zamierzam tego odpuścić. może warto założyć jakąś grupę na fbku, żeby móc się informować o wszystkich newsach w tym temacie i żeby bardziej doświadczeni 'oszukani' mogli się radzić z mniej doświadczonymi:) ja na pewno będę pisał skargę do UOKiK, tylko że jeszcze nie wiem w jakieś formie się to robi.
mz, 11 września 2013, 15:44 | odpowiedz
U mnie skasowało 2070 zł zamiast 1887 zł, czyli prawie 10% więcej! Płaciłem Visą z Inteligo
spider, 11 września 2013, 18:03 | odpowiedz
po tygodniu bank uznał reklamacje i nadpłata wpłynęła na konto uznanie reklamacji 03xxx/09/2013 k1 - Transakcje kartowe w punktach
kaell, 18 września 2013, 12:44 | odpowiedz
A jak uniknąć podwójnego przewalutowania, jeśli się wie, że istnieje opcja, iż system tak zadziała. Jest jakiś magiczny sposób???
Justi, 18 września 2013, 22:09 | odpowiedz
Z początkiem września zakupiłam bilety w obie strony. Cena do zapłaty podczas składania zamówienia była 388zł. Jakiś tydzień temu dostałam wyciąg z karty a na nim kwota 450zł. Ryanair zamiast ściągnąć kwotę w złotówkach tak jak podane było przy zakupie to transakcje rozliczył w EUR. To nie wina operatora karty tylko Ryanair. Niech nie zwalają winy na innych. Powinnam zapłacić taką cenę jaką podano mi na stronie w momencie zakupu a nie w EUR.
Ania, 25 września 2013, 20:21 | odpowiedz
JustiA jak uniknąć podwójnego przewalutowania, jeśli się wie, że istnieje opcja, iż system tak zadziała. Jest jakiś magiczny sposób???
przyłączam się do pytania. I co (gdzie) należy odhaczyć przy dokonywaniu rezerwacji, żeby nie było podwójnego przewalutowania? Piszecie, że taka opcja jest gdzieś do odhaczenia, ale gdzie dokładnie?
czarnapati, 26 września 2013, 0:51 | odpowiedz
AniaZ początkiem września zakupiłam bilety w obie strony. Cena do zapłaty podczas składania zamówienia była 388zł. Jakiś tydzień temu dostałam wyciąg z karty a na nim kwota 450zł. Ryanair zamiast ściągnąć kwotę w złotówkach tak jak podane było przy zakupie to transakcje rozliczył w EUR. To nie wina operatora karty tylko Ryanair. Niech nie zwalają winy na innych. Powinnam zapłacić taką cenę jaką podano mi na stronie w momencie zakupu a nie w EUR.
i co zamierzasz z tym zrobić? ktoś wie u kogo dochodzić najpierw w banku, czy w Ryanerze?
Adriatyk, 26 września 2013, 15:29 | odpowiedz
Adriatyk
AniaZ początkiem września zakupiłam bilety w obie strony. Cena do zapłaty podczas składania zamówienia była 388zł. Jakiś tydzień temu dostałam wyciąg z karty a na nim kwota 450zł. Ryanair zamiast ściągnąć kwotę w złotówkach tak jak podane było przy zakupie to transakcje rozliczył w EUR. To nie wina operatora karty tylko Ryanair. Niech nie zwalają winy na innych. Powinnam zapłacić taką cenę jaką podano mi na stronie w momencie zakupu a nie w EUR.
i co zamierzasz z tym zrobić? ktoś wie u kogo dochodzić najpierw w banku, czy w Ryanerze?
Dear Customer, Thank you for contacting Ryanair. As you are aware a Euro credit card was used to pay for the flight and the amount was due in Polish Zloty. Since you made your booking on the internet, you are aware of our General Conditions of Carriage that explain our policy in relation of bookings made in a currency other that the currency of their credit/debit card (see below): "Passengers who pay for their flights with a credit card billed in a currency other than the currency of the country from which the flight departs will be charged in the currency of issue of the credit card, inclusive of a ‘foreign user’ charge but you can check the actual amount to be billed in the currency of your card prior to payment being made." Based on the information provided to us, the amount charged was correctly calculated as outlined above, and accordingly we cannot in this instant accede to your request for a refund. a to odpowiedz Rajana...nie zostawię tak tego. Teraz zobaczę, co bank na to. Trochę nerwów, ale nie wolno dziadom się tak dawać.
Adriatyk, 2 października 2013, 11:35 | odpowiedz
witam, mnie tez dzis oszukali o 60zł, niby kwota nie jest wielka, ale to nie fer, ja się nie zgadzam na takie traktowanie nas przez ryanair! chce wiedziec co do złamanego grosza ile płace, a nie kwota inna niż ta na którą się zgadzam. też chce się dołączyc do zbiorowego pozwu!
asas, 4 października 2013, 1:43 | odpowiedz
Mam bardzo dobrą wiadomość. Dziś UOKiK odpisał mi, że zajmie się tą sprawą, bo narusza zbiorowe interesy konsumentów! Także, prosze się nie poddawać i walczyć z Ryanair'em o swoje prawa. Proponuję tez informować bank, bo nasze pieniądze nie są bezpieczne. Pozdrawiam:)
Monia, 11 października 2013, 14:09 | odpowiedz
demetriuszJa płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
Jedynym lekarstwem jest chyba konto z kartą w Euro albo znajomi z Eurolandu :(
matshadow, 16 października 2013, 18:22 | odpowiedz
matshadow
demetriuszJa płaciłem Mastercardem, kredytówką i jak sobie przeliczyłem zł na pln to wyszedł kurs 4,56 przy rynkowym średnim 4,26. Ryanair oszukuje.
Jedynym lekarstwem jest chyba konto z kartą w Euro albo znajomi z Eurolandu
no to też nie pomoże. Ja płaciłem specjalnie kartą Alior Bank w EUR bo kwota za CRL -WMI podana była w EUR 9,99. Z karty sciągneło 11.20 :-( Bank odpisał że ściągnął tyle na ile została dokonana transakcja. Nie chodzi tu o kwotę ale złodziejstwo ze strony Ryanera jest. Jak kupujesz bilet to czy chcesz walizkę musisz zaznaczyć a jak z Ciebie sciągną kasę decydują sami !!!
kriss, 16 października 2013, 19:55 | odpowiedz
ja straciłam ponad 700zł na tym ich przekrecie, czy ktoś sklada skargę? chętnie się przyłaczę
marta, 30 października 2013, 0:30 | odpowiedz
Płaciłam kartą Visa i po podwójnym (nieświadomym) przewalutowaniu pobrano mi dodatkowo 230 zł! Czy może ktoś poradzić jak złożyć skargę do UOKiK? Orientujecie się może jaka jest szansa na odzyskanie tych pieniędzy? W Inteligo chcę złożyć reklamację, jednak nie wiem czy to wystarczy.
beeeeti, 30 października 2013, 12:03 | odpowiedz
Ja płaciłam kartą mBanku. mBank negatywnie rozpatrzył moją reklamację. jeśli ktoś zamierza złożyć skargę do UOKiK proszę do mnie napisać może lepiej wysłać zbiorczą skargę w kilka osób: anyany@interia.pl
Ania, 6 listopada 2013, 14:50 | odpowiedz
03.11 kupiłem dwa bilety z Wrocławia do Londynu. Zgodnie z ofertą powinienem zapłacić 482,40, dzisiaj sprawdzam konto i okazuje się, że potrącili 527,78. Co prawda to 45 pln, ale nie odpuszczę.
rafal, 6 listopada 2013, 19:03 | odpowiedz
Mialam podobna sytuacje. Zgłosiłam sie do fereracji konsumentow gdzie P. Mecenas poradzil złozenie reklamacji w Ryanair i mam dobrą inforamcję . . ryanair pozytywnie rozpatrzyl moja reklamacje i 18/11/13 otrzymalam uznanie na karte. Piszcie bezposrednio do przwoznika. Życze powodzenia :)
Paulina, 19 listopada 2013, 20:58 | odpowiedz
PaulinaMialam podobna sytuacje. Zgłosiłam sie do fereracji konsumentow gdzie P. Mecenas poradzil złozenie reklamacji w Ryanair i mam dobrą inforamcję . . ryanair pozytywnie rozpatrzyl moja reklamacje i 18/11/13 otrzymalam uznanie na karte. Piszcie bezposrednio do przwoznika. Życze powodzenia
może podasz jakiś adres ?
kamilW, 19 listopada 2013, 21:29 | odpowiedz
kamilW
PaulinaMialam podobna sytuacje. Zgłosiłam sie do fereracji konsumentow gdzie P. Mecenas poradzil złozenie reklamacji w Ryanair i mam dobrą inforamcję . . ryanair pozytywnie rozpatrzyl moja reklamacje i 18/11/13 otrzymalam uznanie na karte. Piszcie bezposrednio do przwoznika. Życze powodzenia
może podasz jakiś adres ?
Formularz kontaktowy: http://frd.ie/help/
Paulina, 19 listopada 2013, 22:11 | odpowiedz
Paulina
kamilW
PaulinaMialam podobna sytuacje. Zgłosiłam sie do fereracji konsumentow gdzie P. Mecenas poradzil złozenie reklamacji w Ryanair i mam dobrą inforamcję . . ryanair pozytywnie rozpatrzyl moja reklamacje i 18/11/13 otrzymalam uznanie na karte. Piszcie bezposrednio do przwoznika. Życze powodzenia
może podasz jakiś adres ?
Formularz kontaktowy: http://frd.ie/help/
Witam A możesz podpowiedzieć co opisałaś w reklamacji i w jakim języku do nich pisałaś?
Marek, 29 listopada 2013, 0:00 | odpowiedz
Ludzie obudźcie się, to banki zarabiają na tym, wydawali karty VISA w EUR, w listopadzie zrobili walutę rozliczeniową w PLN, banki nie zaktualizowały danych karty w systemach rozliczeniowych i taki Ryanair rozpoznaje karte jako rozliczaną w EUR, ciekawe dlaczego w tytm samym czasie np. mbank zaczał pobierać zdziercze prowizje za transakcje karta w EUR, przypadek ;) ??? nie sądze, mbank na tym zarabia więc to jest złodziej, ale w białych rękawiczkach, bo tu łatwo zwalić winę na ryanair
detektyw, 20 stycznia 2014, 16:38 | odpowiedz
Mnie również przewalutowali opłatę za bilet. Jestem po wymianie korespondencji z liniami i bankiem. Linie odpowiedziały: Pasażerowie, którzy płacą za swój lot kartą kredytową prowadzoną w walucie innej niż waluta kraju, w którym rozpoczyna się lot, zostaną obciążeni w walucie, w jakiej wydana została karta kredytowa, w tym opłatą 'użytkownika zagranicznego', ale przed dokonaniem płatności może Pani sprawdzić rzeczywistą sumę płatności w walucie Pani karty. Wynikałoby z tego, że mam kartę visa debetową w euro. Wysłałam zapytanie do banku. W odpowiedzi napisali, że karta jest rozliczna złotówkach i że dostali wyjasnienie od organizacji visa, że moja płatność była przewalutowana, a to dlatego - bo: przy dokonywaniu rezerwacji biletów na stronie Rayanair, automatycznie pojawia się zaznaczone okno "checkbox", oznaczające zgodę Klienta na przewalutowanie transakcji. W przypadku, gdy Klient nie odznaczy wskazanego okna, , transakacja zostanie rozliczona w walucie EUR. Przeszłam przez rezerwację biletu, by to sprawdzić. Na stronie płatności jest wybór karty, dane do karty i żadnego okienka. Potem już tylko można kliknąć kup teraz, ale dalej nie mogę przejść, bo nie kupuję w rzeczywistości biletu. O ile pamiętam, dalej jest tylko - proszę czekać, trwa rezerwacja i dziękujemy. Czy ktoś widział gdzieś to okienko, czy to jakiś przekręt???
Dar01, 5 lutego 2014, 18:21 | odpowiedz
Jestem po korespondencji z liniami i bankiem. Linie odpowiedzialy: Pasażerowie, którzy płacą za swój lot kartą kredytową prowadzoną w walucie innej niż waluta kraju, w którym rozpoczyna się lot, zostaną obciążeni w walucie, w jakiej wydana została karta kredytowa, w tym opłatą 'użytkownika zagranicznego', ale przed dokonaniem płatności może Pani sprawdzić rzeczywistą sumę płatności w walucie Pani karty. Bank natomiast napisał, że karta rozliczana jest w złotówkach, ale przy rezerwacji biletu na stronie linii pojawia się automatycznie zaznaczone okienko "checkbox" jako zgoda na przewalutowanie, które trzeba odznaczyć, bo inaczej przewalutują. Nigdzie nie znalazłam okienka na stronie płatności, dalej jest tylko kup teraz i o ile pamiętam tylko potwierdzenie rezerwacji. Ktoś z was widział takie okienko????
Dar01, 5 lutego 2014, 18:43 | odpowiedz
sorry za dwa postu, pierwszy dlugo się nie pojawiał, więc myślałam, że nie przeszedł i napisałam jeszcze raz :)
Dar01, 5 lutego 2014, 19:23 | odpowiedz
Czy ktoś z was ostatnio robił rezerwację? W poprzednim odcinku tego artykułu pokazano, jak wygląda strona linii przy płatnościach. Ponieważ nie robię teraz rezerwacji, na próbę doszłam tylko do płatności, dalej już nie mogę iść. U mnie po lewej stronie są w tabeli dane o wylocie i cenie - podane jedynie w złotówkach, na środku strony miejsca do wpisania danych wybranej karty. Nigdzie nie ma przy cenie, ( o czym pisali forumowicze) w nawiasie "więcej informacji", co miało przekierować na stronę, gdzie rezygnuje się z przewalutowania. Było to widoczne również w poprzedniej części ze skanowaną stroną płatności. Na dole strony jest tylko opcja - kup teraz". Po przejściu na następną stronę, przewalutowanie jest już zaakceptowane i klamka zapadła. Czyli wygląda na to, że teraz nie ma możliwości uniknięcia przewalutowania. Zmienili stronę? Ktoś może to potwierdzić? szykuję się do pisania skargi do UOKiK, potrzebuję wszystkie możliwe dane. Trzeba dorwać winnego okradania nas.
Dar001, 7 lutego 2014, 16:35 | odpowiedz
kaellpo tygodniu bank uznał reklamacje i nadpłata wpłynęła na konto uznanie reklamacji 03xxx/09/2013 k1 – Transakcje kartowe w punktach
Mi bank nie przyjął reklamacji:/ Sugeruja by zwrócic sie z tym do UOKIK
aska, 7 lutego 2014, 17:26 | odpowiedz
mi zwrócił ryanair wystarczy złożyć wniosek (najlepiej po angielsku, żeby szybciej był rozpatrzony) do http://konsument.gov.pl/ i załączyć odpowiedzi na reklamacje ryanair i banku, 2-3 miesiące bo pismo jest kierowane do Irlandii i Rayanair zwraca kasę
szczesciarz, 12 lutego 2014, 14:47 | odpowiedz
You've gotten astonishing stuff in this article.
Keith, 12 lutego 2014, 16:08 | odpowiedz
Dar001Czy ktoś z was ostatnio robił rezerwację? W poprzednim odcinku tego artykułu pokazano, jak wygląda strona linii przy płatnościach. Ponieważ nie robię teraz rezerwacji, na próbę doszłam tylko do płatności, dalej już nie mogę iść. U mnie po lewej stronie są w tabeli dane o wylocie i cenie – podane jedynie w złotówkach, na środku strony miejsca do wpisania danych wybranej karty. Nigdzie nie ma przy cenie, ( o czym pisali forumowicze) w nawiasie „więcej informacji”, co miało przekierować na stronę, gdzie rezygnuje się z przewalutowania. Było to widoczne również w poprzedniej części ze skanowaną stroną płatności. Na dole strony jest tylko opcja – kup teraz”. Po przejściu na następną stronę, przewalutowanie jest już zaakceptowane i klamka zapadła. Czyli wygląda na to, że teraz nie ma możliwości uniknięcia przewalutowania. Zmienili stronę? Ktoś może to potwierdzić? szykuję się do pisania skargi do UOKiK, potrzebuję wszystkie możliwe dane. Trzeba dorwać winnego okradania nas.
Nie widać tego okienka nigdzie, ryanair zmienił stronę na nową i to okienko zniknęło, czyli nie ma szans odhaczyć zgody na przewalutowanie. Chyba że ja tego nie widzę.
wilanowiak, 21 lutego 2014, 15:58 | odpowiedz
Witam, Ostatnio robilam rezerwacje na 3 bilety: 1 bilet z Anglii do Polski - w 2 strony - platnosc w PLN karta debetowa VISA - pobrano oplate ponad 26 PLN 2 bilet z Polski do Anglii - w 2 strony - platnosc w PLN karta debetowa VISA - pobrano oplate ponad 26 PLN 3 bilet z Anglii do Polski - w 2 strony - platnosc w GBP karta debetowa GBP - pobrano oplate 10 GBP Zlozona reklamacja do Ryanair - czekam na odpowiedz. Informacja z banku, ze Ryanair wystapil o pobranie kwoty w EURO. Zlozona reklamacja do banku o zwrot roznicy pobranej kwoty, znajac moj bank w Polsce, wiem, iz pozytywnie rozpatrzy te 2 reklamacje a bank w Anglii tym bardziej. Dodatkowo szykuje sie do zlozenia skargi do Financial Ombudsman Service w UK (bo tu mieszkam na stale). Jest to ewidentne nieuczciwe stosowanie praktyk rynkowych przez Ryanair, zatem bede miec satysfakcje z tego, ze dostana odpowiednia kare oraz Rzecznik przyjrzy sie baczniej wszystkim praktyka stosowanym przez przewoznika Ryanair. Pozdrawiam wszystkich mania7279
mania7279, 24 lutego 2014, 15:04 | odpowiedz
PS. I nie jest to wina bankow, ze jest pobierana wieksza oplata za bilet niz powinna - tylko Ryanair, ktory bezczelnie okrada klientow !! Zniesli oplaty za karty (co rowniez bylo niezgodne z prawem) to teraz rekompensuja sobie w ten sposob. Total paid czyli kwota podana przy zakupie biletu w danej walucie (EUR, PLN, GBP) jest ostateczna do rozliczenia i taka powinna byc pobrana z konta. Ryanair jak widac stosuje inne praktyki - ale przekonamy sie.. :) Jeszcze co do mBanku - dla mnie dziadoski bank, stosujacy swoje zlodziejskie praktyki, wiec nie liczcie, ze uda Wam sie zalatwic jakolkolwiek reklamacje pozytywnie. Fakt, ze mnie sie udalo po dlugiej walce ale NIGDY nie bede tam trzymac swoich pieniedzy - nie czuje, ze sa tam bezpieczne. A sa przeciez inne dobre banki, wystarczy przeniesc tam swoje konto !! Pozdrawiam mania7279
mania7279, 24 lutego 2014, 15:24 | odpowiedz
mania7279Witam, Ostatnio robilam rezerwacje na 3 bilety: 1 bilet z Anglii do Polski – w 2 strony – platnosc w PLN karta debetowa VISA – pobrano oplate ponad 26 PLN 2 bilet z Polski do Anglii – w 2 strony – platnosc w PLN karta debetowa VISA – pobrano oplate ponad 26 PLN 3 bilet z Anglii do Polski – w 2 strony – platnosc w GBP karta debetowa GBP – pobrano oplate 10 GBP Zlozona reklamacja do Ryanair – czekam na odpowiedz. Informacja z banku, ze Ryanair wystapil o pobranie kwoty w EURO. Zlozona reklamacja do banku o zwrot roznicy pobranej kwoty, znajac moj bank w Polsce, wiem, iz pozytywnie rozpatrzy te 2 reklamacje a bank w Anglii tym bardziej. Dodatkowo szykuje sie do zlozenia skargi do Financial Ombudsman Service w UK (bo tu mieszkam na stale). Jest to ewidentne nieuczciwe stosowanie praktyk rynkowych przez Ryanair, zatem bede miec satysfakcje z tego, ze dostana odpowiednia kare oraz Rzecznik przyjrzy sie baczniej wszystkim praktyka stosowanym przez przewoznika Ryanair. Pozdrawiam wszystkich mania7279
PS. I nie jest to wina bankow, ze jest pobierana wieksza oplata za bilet niz powinna - tylko Ryanair, ktory bezczelnie okrada klientow !! Zniesli oplaty za karty (co rowniez bylo niezgodne z prawem) to teraz rekompensuja sobie w ten sposob. Total paid czyli kwota podana przy zakupie biletu w danej walucie (EUR, PLN, GBP) jest ostateczna do rozliczenia i taka powinna byc pobrana z konta. Ryanair jak widac stosuje inne praktyki - ale przekonamy sie.. :) Jeszcze co do mBanku - dla mnie dziadoski bank, stosujacy swoje zlodziejskie praktyki, wiec nie liczcie, ze uda Wam sie zalatwic jakakolwiek reklamacje pozytywnie. Fakt, ze mnie sie udalo po dlugiej walce ale NIGDY nie bede tam trzymac swoich pieniedzy - nie czuje, ze sa bezpieczne. Sa przeciez inne dobre banki, wystarczy przeniesc tam swoje konto !! Pozdrawiam mania7279
mania7279, 24 lutego 2014, 15:36 | odpowiedz
Kiedyś był taki check box teraz nie ma! Bank ściemnia zasłania się checkboxem którego niema. Przymierzam się do zakuplu biletu w ryanair i chce płacić karta do konto w Toyota Bank zadzwoniłem do nich zapytałem o problemu z płatnościami w Ryanair. Temat jest dla nich znany i też konksultantka mówiła o check boxie....którego nie ma. Jedni drugich obwiniają.
Dar01Mnie również przewalutowali opłatę za bilet. Jestem po wymianie korespondencji z liniami i bankiem. Linie odpowiedziały: Pasażerowie, którzy płacą za swój lot kartą kredytową prowadzoną w walucie innej niż waluta kraju, w którym rozpoczyna się lot, zostaną obciążeni w walucie, w jakiej wydana została karta kredytowa, w tym opłatą ‚użytkownika zagranicznego’, ale przed dokonaniem płatności może Pani sprawdzić rzeczywistą sumę płatności w walucie Pani karty. Wynikałoby z tego, że mam kartę visa debetową w euro. Wysłałam zapytanie do banku. W odpowiedzi napisali, że karta jest rozliczna złotówkach i że dostali wyjasnienie od organizacji visa, że moja płatność była przewalutowana, a to dlatego – bo: przy dokonywaniu rezerwacji biletów na stronie Rayanair, automatycznie pojawia się zaznaczone okno „checkbox”, oznaczające zgodę Klienta na przewalutowanie transakcji. W przypadku, gdy Klient nie odznaczy wskazanego okna, , transakacja zostanie rozliczona w walucie EUR. Przeszłam przez rezerwację biletu, by to sprawdzić. Na stronie płatności jest wybór karty, dane do karty i żadnego okienka. Potem już tylko można kliknąć kup teraz, ale dalej nie mogę przejść, bo nie kupuję w rzeczywistości biletu. O ile pamiętam, dalej jest tylko – proszę czekać, trwa rezerwacja i dziękujemy. Czy ktoś widział gdzieś to okienko, czy to jakiś przekręt???
daney, 28 lutego 2014, 0:17 | odpowiedz
elka2012poniewaz to nie dotyczy tylko kart Visa (ja płaciłam Master Card) uwazam że wina lezy po stronie Ryanaira. Bede składac skarge do UOKiK
Przez federację konsumenta ECK Rianair się do winy nie przyznaje ale jak zgłosisz w banku przez chargeback to zwrot przychodzi z Irlandii od Rianaira
yarro, 16 września 2014, 8:45 | odpowiedz

porównaj loty, hotele, lot+hotel
Nowa oferta: . Czytaj teraz »