Prezes RegioJet: „W Polsce będziemy wszędzie tam, gdzie jeździ Pendolino”. Czas przejazdu taki sam, ceny – o połowę niższe!
W czwartek o godz. 8.49 zaczęła się nowa era na polskich torach – z dworca Kraków Główny wystartował pierwszy pociąg RegioJet do Warszawy, którym Czesi sygnalizują, że chcą rzucić wyzwanie PKP Intercity. Efekty już widać – gdy tylko Czesi ruszyli ze sprzedażą, nasz narodowy przewoźnik zareagował mocną obniżką cen biletów na trasie Warszawa-Kraków. I wiele wskazuje na to, że ta tendencja się utrzyma, bo RegioJet już zapowiada, że niskie ceny będą dla nich priorytetem.
Słoneczny Brzeg od 1778 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Kraków)
Alanya od 1901 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Katowice)
Korfu od 2908 PLN na 7 dni (lotnisko wylotu: Poznań)
– Od grudnia na trasie z Warszawy do Krakowa oraz z Warszawy do Trójmiasta nasze pociągi będą kursować w takim samym czasie jak składy Pendolino PKP Intercity. A nasze ceny biletów będą przynajmniej o połowę niższe niż w Pendolino. Ile będą kosztowały bilety? Myślę, że 49 zł na trasie Warszawa-Kraków, od której zaczęliśmy sprzedaż biletów, to dobra cena i będziemy chcieli ją utrzymać jako standardową stawkę na tej trasie – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Radim Jancura, prezes RegioJet.
Jednocześnie Czesi już szykują się na bardzo szybki rozwój w Polsce. Od grudnia zwiększą liczbę kursów na trasie Warszawa-Kraków do 8 dziennie, na 3 połączeniach dziennie wydłuży relację z Krakowa do Gdańska, a także uruchomi 6 połączeń dziennie z Warszawy do Poznania. Jednocześnie znacząco powiększy swój tabor kolejowy – w grudniu przyszłego roku przewoźnik będzie dysponować aż 195 wagonami pasażerskimi dedykowanymi do obsługi połączeń w Polsce, co pozwoli na sformowanie 23 składów. Gdzie pojadą nowe pociągi?

– W grudniu 2026 roku chcemy być obecni na większości tras, na których kursuje Pendolino, a więc jeździć m.in. z Warszawy do Wrocławia czy Katowic. Złożyliśmy już stosowne dokumenty do UTK i liczymy na ich akceptację – mówi w rozmowie z Fly4free.pl Jancura.
Jakie konkretnie są plany rozwoju RegioJeta w Polsce? Więcej przeczytacie w rozmowie, którą wkrótce opublikujemy na łamach Fly4free.pl.
Nie ma jeszcze komentarzy, może coś napiszesz?