Simple Express wjeżdża do Berlina. Z tabletem i za 12 zł
– Chcemy pokazać, że nadal można podróżować tanio, ale w bardziej komfortowych warunkach. Szacujemy, że rocznie na trasie Wilno – Warszawa – Poznań – Berlin będziemy przewozić 100 tysięcy pasażerów – zapewnia dyrektor Rait Remel.
Patrząc na plany przewoźnika można odnieść wrażenie, że są one dość ambitne. W ubiegłym roku Grupa Lux Express przewiozła zarówno luksusowymi autokarami Lux Express jak i Simple Express 575 tysięcy pasażerów. Wśród kierunków cieszących się największym zainteresowaniem pasażerów znalazł się m.in. Wilno – Warszawa.
Podczas konferencji prasowej zorganizowanej z okazji uruchomienia w Warszawie biura obsługi pasażera oraz punktu sprzedaży biletów poinformowano, że w 2011 roku zainteresowanie w/w połączeniem wzrosło o 102% w porównaniu do roku 2010. Przyczyniło się to do uruchomienia drugiego – tym razem dziennego połączenia na tej trasie.
Z kolei w bieżącym roku Lux Express planuje przewieźć na pokładach swoich autokarów aż 750 tysięcy pasażerów. Dodać należy, ze w ubiegłym roku dochody grupy wyniosły 10,5 miliona euro, w tym roku przychody mają być jeszcze większe.
Aleksejs Karulis dyrektor zarządzający Lux Express Polska sp. z o.o. przekonuje, że firma cały czas aktywnie dopasowuje się do potrzeb swoich pasażerów przekonuje. – Staramy się być m.in. innowacyjni, dlatego w zakupionych w tym roku najnowocześniejszych autobusach każdy z naszych pasażerów będzie miał do dyspozycji interaktywny panel (wzorowany na tablecie). Podczas podroży za jego pośrednictwem będzie można słuchać muzyki, oglądać filmy, sprawdzić za pomocą GPS aktualną pozycję autokaru, grać w interaktywne gry czy przeglądać strony internetowe – wylicza Aleksejs Karulis.
Pasażerów zapewne ucieszy fakt, że za korzystanie z urządzeń nie będzie pobierana dodatkowa opłata! Wszystko będzie w cenie biletu. To jednak nie wszystko, pasażerom przy długiej podroży oferowany będzie też „zestaw sypialny” w skład którego wejdzie m.in. wygodna poduszka.
Autokary na trasie Berlin – Warszawa i Warszawa – Berlin będą kursowały dwa razy dziennie. Czas przejazdu to 9 godzin. Poranny kurs wyruszy z Warszawy Centralnej o 6.55 aby dotrzeć do Berlina na 15.00, a wieczorny o 22.10, aby dojechać do Berlina na 7.00 rano. Odjazdy powrotne wyznaczono na 14.30 i 21.30. Trasę będą obsługiwały cztery autokary.
Cena biletu na trasie Warszawa – Berlin wynosi 87 zł. Jednak w promocji pierwsze pięć miejsc na każdy kurs sprzedawanych jest po 12 zł, a kolejnych pięć po 24 zł. Z okazji otwarcia w Warszawie (budynek Ilmet, al. Jana Pawła II 15) swojego biura, przewoźnik zorganizował promocję. Pierwszych pół tysiąca biletów na nowo uruchamianej trasie sprzedawanych jest w promocyjnej cenie 12 zł w jedną stronę, 24 zł podróż w dwie strony. Bilety można nabyć wyłącznie w biurze. Bilety z puli promocyjnej są jeszcze dostępne.