Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9862 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 494  Następna
Autor Wiadomość
#9761 PostWysłany: 03 Wrz 2024 12:36 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 159
Wiadomo, że dziwne z tym "pół roku", ponieważ zależnie od tego, czy w umowie ustalone było prawo właściwe (łotewskie), czy też nie było ustalone, to przedawnienie wynosi 10 lat (prawo łotewskie), albo - o ile leciałeś z/do Polski - rok (prawo polskie). Więc ja bym najpierw odpisał, a potem ewentualnie pchał dalej. Na pewno bym nie odpuścił, o ile nie podchodzisz pod prawo PL i nie minął rok.


Ostatnio edytowany przez Icek2024, 03 Wrz 2024 12:40, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off
kameander lubi ten post.
kameander uważa post za pomocny.
 
      
Sylwester w Kopenhadze za 804 PLN. Loty z Gdańska + hotel w centrum Sylwester w Kopenhadze za 804 PLN. Loty z Gdańska + hotel w centrum
Jesienna wycieczka do Pragi za 696 PLN. Loty z Gdańska + 2 noce w hotelu Jesienna wycieczka do Pragi za 696 PLN. Loty z Gdańska + 2 noce w hotelu
#9762 PostWysłany: 03 Wrz 2024 18:11 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 159
@kameander Chyba Cię jednak wprowadziłem w błąd, ale nie miałem złych zamiarów.

Pewnym jest, że w Twoim przypadku prawem właściwym jest Łotwa. Wynika to z ich zapisów regulaminowych:
"You agree that Any disputes and disagreements that may arise due to improper execution of the Conditions and Air Transport Agreement, or in resolving issues concerning compensation for damage caused, We address through mutual negotiation. If no agreement between us can be reached, the dispute will be committed to trial in the Republic of Latvia’s court system, and settled according to the existing rules and regulations of the Republic of Latvia."

Jeśli chodzi o termin przedawnienia, to niestety, ale za bardzo zawierzyłem airhelpom itp. które podają okres 10 lat dla Łotwy. Okres ten faktycznie funkcjonuje, ale dla umów między osobami fizycznymi, zawartych dla własnych potrzeb. Dla transakcji handlowych obowiązuje zapis z łotewskiego Prawa Handlowego:
Section 406. Limitation Period
Claims arising from a commercial transaction are subjected to a limitation period of three years, unless other limitation period is specified by the law.

I tutaj niestety, ale wchodzi łotewska ustawa lotnicza, która mówi jasno, że roszczenie należy zgłosić w terminie.....chyba nie muszę Ci pisać, jakim :cry:

https://wipolex-res.wipo.int/edocs/lexd ... 083en.html
https://www.ptac.gov.lv/en/air-passenge ... gle.com%2F
https://www.tgsbaltic.com/en/publicatio ... ot-to-pay/

Więc niestety, ale nie jest to dziwne zagranie. Odpuść.
Góra
 Profil Relacje PM off
kameander lubi ten post.
kameander uważa post za pomocny.
 
      
#9763 PostWysłany: 03 Wrz 2024 20:50 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Sie 2021
Posty: 292
srebrny
Wielkie dzięki za oba wpisy. Mam nauczkę, by załatwiać takie rzeczy na bieżąco. Na osłodę przeszły mi prawie wszystkie pozostałe wnioski - w jednym Wizz wykpił się pogodą - więc jakoś bardzo mi tego nie szkoda 😂
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9764 PostWysłany: 06 Wrz 2024 11:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2365
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Icek2024 napisał(a):
No to poszli po minimalnej linii oporu, "na odp...ol się".

Pisz reklamację. Załącz te zrzuty z flightware/flightradar, powołaj się na wyroki Trybunału, które mówią o tym, że wystarczy 3 h opóźnienia i że liczy się moment, gdy przynajmniej jedne drzwi są otwarte i pasażer ma prawo opuścić samolot. Jak to nie pomoże, to pośrednik/sąd. Sprawa wydaje się być klarowna, co nie oznacza, że nie będą robili pod górkę.


Po pierwsze zapytaj lotniska ile wyniosło opóźnienie i to będzie najważniejszy dowód.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9765 PostWysłany: 06 Wrz 2024 17:31 

Rejestracja: 06 Sie 2019
Posty: 28
Dobra, poddaję się. Uważany jestem za ogarniętego i sam uważam, że ogarniam ale jest ponad 30*C i mimo, że czytam regulamin trzeci raz to zapytam: lot poniżej 1500 km, ale opóźnienie 2,5 h czyli poniżej 3 h, mogę starać się o odszkodowanie?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9766 PostWysłany: 06 Wrz 2024 19:08 

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2011
platynowy
@Gentelman Jack

Nie
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9767 PostWysłany: 06 Wrz 2024 21:40 

Rejestracja: 06 Wrz 2024
Posty: 2
Lot Wizzair W6 1496 Teneryfa-Warszawa (TFS-WAW) 02.09.2024
Planowy wylot: 16:20
Rzeczywisty wylot: 21:36 03.09.2024 (29 godzin opóźnienia)
Podana przyczyna: warunki atmosferyczne, wniosek o odszkodowanie odrzucony

Opis sytuacji:
Samolot, który miał nas zabrać (W6 1495) 2 razy nie trafił w pas startowy i został przekierowany na sąsiadujące lotnisko TFN odległe o 80 km. Warunki tego dnia nie odbiegały zbytnio od standardowych na tym lotnisku. Wiał szkwalisty wiatr ok 25kts w osi pasa. Pozostałe samoloty lądowały za pierwszym podejściem. Ogólnie ruch na lotnisku odbywał się bez widocznych zakłóceń.

Postaliśmy sobie godzinę przed pustą bramką i po jakiejś godzinie pojawił się komunikat, że nasz lot został odwołany, godzinę później przyszedł mail z informacją, że został przełożony na godzinę 8:05 następnego dnia z powodu trudnych warunków atmosferycznych na Lotnisku Chopina(???!!!).
Kolejna wiadomość przyszła o 5 rano i zawierała informację o opóźnieniu lotu na 12:10.
O 10 otrzymaliśmy maila, że lot jednak odbędzie się o 19:15.
Finalnie samolot przyleciał z TFN ok 19:50 i udało nam się wylecieć o 21:36. (tutaj wjeżdżają oklaski)
Załoga samolotu przekazała nam informację, że musieliśmy na nich tak długo czekać, ponieważ wyczerpali limit czasu pracy i musieli odbyć regulaminowy odpoczynek.

Pytanie do bardziej doświadczonych w procesowaniu roszczeń forumowiczów: czy w tej sytuacji jest się o co szarpać, czy stwierdzenie „warunki atmosferyczne” zamyka wszelkie dyskusje?
Ja się zastanawiam, czy zapis w rozporządzeniu, który mówi o „warunkach meteorologicznych uniemożliwiających dany lot”, nie odnosi się wyłącznie do W61496 (dany) a ten nie odbył się ze względu na fakt, ze Wizz nie podstawił samolotu. Warunki do startu były dobre przez całe 29 godzin.
Drugi aspekt to kwestia opóźnienia lotu po przesunięciu go na 8:05. O 8 warunki na lotnisku były idealne i kolejne opóźnienia to wyłącznie kwestie organizacyjne Wizza. Dobrze to interpretuję?

Z góry dzięki za pomoc
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9768 PostWysłany: 06 Wrz 2024 21:46 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1779
HON fly4free
Wyślij reklamacje na stronie Wizzair - pewnie ci odrzucą (choć niektórym ostatnio akceptowali), jeżeli odrzucą oddaj sprawę do pośrednika - oni się tym zajmą, bo będzie potrzebna sprawa sądowa.
Góra
 Profil Relacje PM off
_Jakub_ uważa post za pomocny.
 
      
#9769 PostWysłany: 06 Wrz 2024 22:03 

Rejestracja: 06 Wrz 2024
Posty: 2
Dzięki.
Wizzar odrzucił w 12h.
Szukam pośrednika zatem.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9770 PostWysłany: 06 Wrz 2024 22:49 

Rejestracja: 06 Wrz 2024
Posty: 1
Hej taka sytuacja. Jestem nowy i pilnie proszę o pomoc.
Wczoraj nad Zadarem przeszła burza i samolot (który następnie miał lecieć z Zadaru do Edynburga), z Edynburga został przekierowany do Wenecji. W związku z powyższym w Zadarze nie było samolotu, który o 22.35 FR9287 miał lecieć do Edinburgh i został odwołany.
Oficjalny powód odwołania podany przez FR to burza.
Dodam, że inny podobny lot z Zadar do bcn planowo o 22.50 wyleciał z opóźnieniem o 01.15
Na lotnisku zero pomocy z przebukowaniem biletu i na ich stronie też jeszcze nie było opcji zmiany rezerwacji.
Sam zablokowałem i poleciałem najbliższym samolotem następnego dnia z Zadaru do weeze, a potem z weeze do Edinburgh.
Czy otrzymam zwrot kosztów za loty co sam ogarnąłem?
Czat Ryanair pomoże?
Czy odszkodowanie się należy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9771 PostWysłany: 07 Wrz 2024 15:17 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Wrz 2020
Posty: 1779
HON fly4free
_Jakub_ napisał(a):
Dzięki.
Wizzar odrzucił w 12h.
Szukam pośrednika zatem.

Załączniki:
Screenshot 2024-09-07 at 17.17.16.png
Screenshot 2024-09-07 at 17.17.16.png [ 16.42 KiB | Obejrzany 1991 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
Kothson lubi ten post.
 
      
#9772 PostWysłany: 08 Wrz 2024 01:46 

Rejestracja: 08 Wrz 2024
Posty: 2
Witam,

Lot Smartwings TVP/3Z 7272 z KATOWICE KTW do BODRUM BJV - 01.09.2024
Planowy wylot: 11:25
Opóźnienie: 5h 50min
Na lotnisku podano nam, że samolot musiał zostać podmieniony, ponieważ posiadał usterkę techniczną.

Złożyłem reklamację. Przyznano kwotę 200 Euro za osobę. Według mnie powinno być 400 Euro, więc wysłałem e-mailem odwołanie. Jako powód podali okoliczności, które pozostają poza kontrolą przewoźnika i odpisali, że ich stanowisko jest ostateczne.
Czy można jakoś sprawdzić co faktycznie było powodem opóźnienia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9773 PostWysłany: 08 Wrz 2024 07:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 Sie 2015
Posty: 4836
złoty
@Zakłopotanie, napisz reklamację do fr, powinni zwrócić za loty, nocleg i jedzenie jak będzie odmowa to sprawę przekaż do pośrednika
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9774 PostWysłany: 08 Wrz 2024 19:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sty 2013
Posty: 2340
złoty
@morfeusz-22 Sprawę masz względnie prostą, jeśli proponują cokolwiek to wiadomo, że opóźnienie wynikło z ich winy. Skieruj sprawę do pośrenika, dzięki któremu po odliczeniu jego prowizji uzyskasz więcej niż proponuje linia. Informacje o nich znajdziesz tutaj na forum lub w Google.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
morfeusz-22 uważa post za pomocny.
 
      
#9775 PostWysłany: 08 Wrz 2024 21:06 

Rejestracja: 08 Wrz 2024
Posty: 2
Hose napisał(a):
@morfeusz-22 Sprawę masz względnie prostą, jeśli proponują cokolwiek to wiadomo, że opóźnienie wynikło z ich winy. Skieruj sprawę do pośrenika, dzięki któremu po odliczeniu jego prowizji uzyskasz więcej niż proponuje linia. Informacje o nich znajdziesz tutaj na forum lub w Google.


Czy to jest normalna praktyka linii lotniczych?
Czy jest sens jeszcze drążyć z nimi temat, żeby np. wskazali konkretną przyczynę opóźnienia?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9776 PostWysłany: 08 Wrz 2024 22:38 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7906
złoty
@morfeusz-22 Nie ma sensu dalej brnąć w ustalanie przyczyny, gdyby opóźnienie nie było z ich winy nic by nie zaproponowali. Teraz masz dwie opcje, przyjąć to co oferują lub wspierając się pośrednikiem po jakimś czasie ugrać trochę więcej, biorąc pod uwagę prowizję firmy pośredniczącej.
Góra
 Profil Relacje PM off
morfeusz-22 uważa post za pomocny.
 
      
#9777 PostWysłany: 09 Wrz 2024 09:30 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 159
@Zakłopotanie

Ubiegaj się o zwrot kosztów, jak Ci już doradzono. Jeśli chodzi o odszkodowanie, to fakt, że o 22:50 odleciał inny samolot, nie musi mieć tutaj znaczenia, ponieważ burza była przyczyną przekierowania samolotu przylatującego do Zadaru, więc mogło to być wcześniej, a w momencie odlotu samolotu, o którym piszesz, warunki mogły być już ok.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9778 PostWysłany: 11 Wrz 2024 13:48 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 41
Dostałem odpowiedź od Lot, załączam treść. Rozumiem, że po prostu się migają od wypłaty? Jakich teraz użyć argumentów w odwołaniu? Ktoś ma doświadczenie?

W odpowiedzi na otrzymaną reklamację przepraszamy za niedogodności spowodowane odwołaniem naszego rejsu LO71 w dniu 26 lipca br.

Zdajemy sobie sprawę, że pasażerowie oczekują od nas niezawodności w zakresie świadczonych przez nas usług i dokładamy wszelkich starań, aby zaplanowane połączenia były realizowane zgodnie z rozkładem. Niekiedy jednak występują okoliczności, których wcześniej nie można było przewidzieć, ani im zapobiec.

Pragniemy wyjaśnić, że odwołanie rejsu nastąpiło w związku z ujawnieniem wady produkcyjnej silników Rolls-Royce samolotu zaplanowanego do wykonania tego połączenia. Przewoźnik zmuszony był podjąć działania wynikające z instrukcji producenta tj. firmy Rolls-Royce. Zapewniamy, że przewoźnik podjął wszelkie środki zmierzające do zminimalizowania nieregularności, niestety nie dysponował innym statkiem powietrznym, który mógłby wykonać przedmiotowy rejs.

W świetle Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 oraz wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej nr C-411/23 jest to okoliczność nadzwyczajna, która zwalnia przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania.

W nawiązaniu do otrzymanych dokumentów uprzejmie informujemy, że opieka przysługuje pasażerom podczas oczekiwania na opóźniony lub alternatywny rejs z lotniska wylotu (w tym wypadku, Warszawy). W związku z powyższym, brak jest możliwości przyznania zwrotu kosztów poniesionych w tranzycie.

Przekazując powyższe, wyrażamy nadzieję, że Pana przyszłe podróże przebiegały będą bez żadnych utrudnień.

rafalecito napisał(a):
Następująca sytuacja. Lot bezpośredni WAW-DEL zaplanowany na 26.07.24 został odwołany. Kupiony na stronie airindia a wykonywany miał być przez LOT. Nie mam daty kiedy został odwołany ponieważ zobaczyłem to przez przypadek w apce kiedy chciałem sprawdzić godzinę odlotu 2 dni przed odlotem. Wydaje mi się, że między 3-5 dniem przed planowanym odlotem. Gdybym tego przypadkiem nie zobaczył, dowiedziałbym się zapewne dopiero na lotnisku. Nie dostałem żadnej informacji o odwołaniu ani o przyczynie.
Pierwszy tel. do LOT, konsultant powiedział, że nie wie co jest z samolotem Airindia ale ich samolot leci i żebym dzwonił do airindia. :shock: Telefonów do airindia wykonałem kilka, 5 konsultant dopiero umiał i wyraził chęć przebookowania lotu z przesiadką przez Zurich tego samego dnia, ponieważ ważne było dla mnie być w sobotę w DEL. Wszystko trwało około 3h, rachunek przyszedł na prawie 1000zł.

1. Do kogo mam kierować wniosek o odszkodowanie za odwołany lot i dotarcie na miejsce powyżej 4h od planowanej godziny. Airindia czy LOT?.
2. Czy mogę żądać dodatkowo zwrot za wykonane rozmowy z infolinią?
3. Posiadam w zasadzie tylko screeny z info o anulowanym locie. Nic więcej nie dostałem. Airindia również odpowiedziało podczas rozmowy, że nie mogą mi nic wysłać. Rozumiem, że to wystarczy?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9779 PostWysłany: 11 Wrz 2024 15:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 Wrz 2013
Posty: 1197
Loty: 104
Kilometry: 466 167
niebieski
jednak chyba kasy nie dostaniesz
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2023CJ0411
_________________
Europa /USA /Kanada /Dominikana /Martynika /Gwadelupa/ St.Lucia /Barbados /Brazylia /Argentyna /Chile /Urugwaj /Egipt /Izrael /ZEA /Dubai /Katar /Etiopia /RPA /Suazi /Tanzania /Singapur /Tajlandia /Indonezja /Filipiny /Australia /Nowa Zelandia /Fidżi /Hawaje /Korea /Japonia
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9780 PostWysłany: 11 Wrz 2024 15:38 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 159
Tutaj masz stanowisko Trybunału:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 2023CJ0411
https://www.prawo.pl/prawo/odwolanie-lo ... 27451.html

Nie wystarczy powołać się na wadę produkcyjną. Musi to jeszcze zostać udowodnione, tak samo jak to, że linie podjęły wszelkie racjonalne kroki. Na podstawie tego, co napisałeś, nikt Ci tutaj nie odpowie, czy w Twoim przypadku była nadzwyczajna okoliczność, czy jej nie było.

Natomiast jeśli chodzi o opiekę, Chodzi o te rozmowy czy coś innego? Gdzie to miało miejsce? Lot łączony na jednym bilecie, czy jak?


Ostatnio edytowany przez Icek2024, 11 Wrz 2024 15:49, edytowano w sumie 1 raz
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9862 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 486, 487, 488, 489, 490, 491, 492 ... 494  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group