Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494  Następna
Autor Wiadomość
#9781 PostWysłany: 11 Wrz 2024 15:47 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 41
Po prostu się zastanawiam czy siedzieć nad odwołaniem i szukać argumentów czy po prostu oddać pośrednikowi o ile weźmie. Ta opieka to wnioskowałem o zwrot za wodę na lotnisku w Zurychu bo alternatywny lot był z przesiadką. Za rozmowę telefoniczną jeszcze nie dostałem odpowiedzi (inna osoba składała) ale pewnie będzie odpowiedź taka sama.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Urlop na Majorce: 7 dni w 4* hotelu z wyżywieniem za 1996 PLN. Wylot z Warszawy Urlop na Majorce: 7 dni w 4* hotelu z wyżywieniem za 1996 PLN. Wylot z Warszawy
Gran Canaria i Barcelona w jednej podróży z Krakowa za 442 PLN Gran Canaria i Barcelona w jednej podróży z Krakowa za 442 PLN
#9782 PostWysłany: 11 Wrz 2024 15:56 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 166
Ja bym pisał odwołanie i domagał się dowodów, gdyż ciężar spoczywa na nich. Jeśli prześlą dowody, które potwierdzą, że faktycznie były nadzwyczajne okoliczności, to sobie najwyżej dasz spokój. Jeśli nie prześlą i będą się dalej migać, to wtedy dasz do pośrednika.

Za wodę Ci nie przysługuje zwrot, chyba że w locie alternatywnym też były nieregularności względem planu tego lotu alternatywnego. W momencie zaakceptowania planu alternatywnego nabywasz nowe prawa, tak jakby otwiera się nowy case, a stary toczy się swoim życiem. Więc jest on traktowany jako nowy lot łączony i faktycznie na zwykłych przesiadkach nie ma zwrotu kosztów ani opieki. Dopiero w przypadku opóźnienia / odwołania takiego lotu alternatywnego pojawia się prawo do opieki i - ewentualnie - prawo do następnego odszkodowania, które jest niezależne od odszkodowanie za lot pierwotny, czyli w Twoim przypadku za Warszawa - Delhi.

W sprawie rozmów się nie odzywaj i czekaj na 30 dni od daty złożenia reklamacji. Brak odpowiedzi = uznanie roszczenia.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9783 PostWysłany: 11 Wrz 2024 16:13 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 41
Rozumiem z tą opieką już ;) Czy w odwołaniu trzeba wypunktować o jakie dowody wnioskuję, czy ogólnie proszę o jakieś dowody tego, iż podjęli wszelkie racjonalne kroki aby ta sytuacja nie wystąpiła? Oraz tego iż akurat ten samolot miał silnik z wadą fabryczną?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9784 PostWysłany: 11 Wrz 2024 16:26 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8929
złoty
Cytuj:
W sprawie rozmów się nie odzywaj i czekaj na 30 dni od daty złożenia reklamacji. Brak odpowiedzi = uznanie roszczenia

To tak nie działa.

@rafalecito
Oni tobie nie muszą przedstawiać żadnych dowodów. Reklamacja odrzucona, pozostają dalsze środki formalno-prawne.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9785 PostWysłany: 11 Wrz 2024 17:47 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 166
Z tymi 30 dniami faktycznie. Brak odpowiedzi oznacza według ustawy jedynie wyczerpanie drogi reklamacyjnej, co jest równoznaczne z możliwością dochodzenia roszczeń na przykład na drodze sądowej. Na stronach przeróżnych można jednak znaleźć informację, że brak odpowiedzi w tym terminie oznacza właśnie uznanie reklamacji , np. tutaj https://pasazerlotniczy.ulc.gov.pl/faq. Powołują się tam jednak na przepis, w którym nie jest napisane, na wzór ustawy o Prawach Konsumenta, że brak odpowiedzi jest równoznaczny z uznaniem.

Z drugiej strony mamy takie coś: https://www.bankier.pl/wiadomosc/Opozni ... 32508.html, gdzie rzecznik powołuje się na konkretne sprawy i powtarza, że brak odpowiedzi oznacza jej uznanie.

Jeśli chodzi o odwołanie, to oczywistym jest, że JEMU nie mają obowiązku przedstawiania dowodów. Jeśli jednak napisze, na co się powołuje, jakich dokumentów oczekuje itp, to linie mogą do niego podejść inaczej, niż do pierwszego lepszego Jasia i coś przesłać, a może nawet coś zaproponować. Nic nie straci, a może się okazać, że jeśli dokumenty będą wskazywały na to, że faktycznie była wada fabryczna, to da sobie spokój z pisaniem do pośredników. W drugą stronę, jeśli coś sami z siebie zaproponują, to już będzie jakiś sygnał. Jeśli będę się migali i olewali, to wtedy może pisać do pośrednika

Osobiście wydaje mi się ta odpowiedź picem, gdyż z niej niejako wynika, że powodem odwołania była nawet nie wykryta usterka (jak w sprawie z linka), która miała być następstwem wady fabrycznej, tylko sama wada fabryczna i stosowanie się do instrukcji producenta silników, co spowodowało odwołanie lotu, Czyli tak jakby w jakimś niedługim czasie przed lotem Rolls Royce przesłał info do LOT i innych przewoźników, że silniki danego modelu mają jakąś wadę i wydał instrukcje, zgodnie z którą odwołane zostały loty. Z treści to wynika nawet, że to było instrukcja skierowana pod kątem danego konkretnego samolotu LOT'u, a nie wszystkich modeli :-)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9786 PostWysłany: 11 Wrz 2024 19:53 

Rejestracja: 15 Sty 2015
Posty: 1465
Loty: 34
Kilometry: 85 452
srebrny
Icek2024 napisał(a):
Jeśli jednak napisze, na co się powołuje, jakich dokumentów oczekuje itp, to linie mogą do niego podejść inaczej, niż do pierwszego lepszego Jasia i coś przesłać, a może nawet coś zaproponować.

Ale mogą go właśnie potraktować tak jak każdego innego „Jasia”, który napadł na co się powołuje i olać
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9787 PostWysłany: 11 Wrz 2024 20:20 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 166
-- 11 Wrz 2024 20:20 --

Dlatego napisałem, że mogą, a nie muszą. Jak go oleją, to wtedy się będzie babrał z pośrednikami itd. Jak z tej drogi nie skorzysta, to już teraz musi się z nimi babrać.

-- 11 Wrz 2024 20:20 --

Dlatego napisałem, że mogą, a nie muszą. Jak go oleją, to wtedy się będzie babrał z pośrednikami itd. Jak z tej drogi nie skorzysta, to już teraz musi się z nimi babrać.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9788 PostWysłany: 19 Wrz 2024 10:43 

Rejestracja: 19 Wrz 2024
Posty: 1
---- SMARTWINGS ----

Lot spóźniony 7h, podstawiony inny samolot, mail od Smartwings, że wina nie po ich stronie ale proponują 125e zadośćuczynienia (zamiast 250e). Wiadomo, ze jak coś proponują, to na pewno z ich winy :)
Zamierzam pisać odwołanie i mam pytanie: czy ktoś z Was otrzymał pełna kwotę po napisaniu do nich odwołania? Jeśli tak, to jakich argumentów użyliście? Ile trwało wypłacanie odszkodowania?
Albo jak dalej potoczyła się Wasza sprawa po napisaniu odwołania? Coś ugraliście? Czy tylko zostaje pośrednik?

Pzdr
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9789 PostWysłany: 19 Wrz 2024 16:13 

Rejestracja: 21 Lut 2011
Posty: 976
Loty: 302
Kilometry: 625 266
złoty
Lufthansa przyznała mi odszkodowanie za utraconą przesiadkę w związku z opóźnieniem POZ-MUC 8 sierpnia.
Mam wątpliwości w kwestii technicznej. Chciałbym podać im namiary na konto Revoluta, ale widzę, że tam przy przelewach zagranicznych dodatkowo trzeba podać BIC banku korespondenta.
Wcześniej podawałem namiary na konto walutowe w Aliorze i tego nie było. Z czego to wynika?
LH to ogarnie? Ten przelew przejdzie?
_________________
Image
http://robertsadlowski.com <- zdjęcia i relacje z podróży
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9790 PostWysłany: 20 Wrz 2024 09:06 

Rejestracja: 07 Lut 2014
Posty: 41
Icek2024 napisał(a):
Osobiście wydaje mi się ta odpowiedź picem, gdyż z niej niejako wynika, że powodem odwołania była nawet nie wykryta usterka (jak w sprawie z linka), która miała być następstwem wady fabrycznej, tylko sama wada fabryczna i stosowanie się do instrukcji producenta silników, co spowodowało odwołanie lotu, Czyli tak jakby w jakimś niedługim czasie przed lotem Rolls Royce przesłał info do LOT i innych przewoźników, że silniki danego modelu mają jakąś wadę i wydał instrukcje, zgodnie z którą odwołane zostały loty. Z treści to wynika nawet, że to było instrukcja skierowana pod kątem danego konkretnego samolotu LOT'u, a nie wszystkich modeli :-)


Czy ta informacja uzyskana od PAŻP coś zmienia/wyjaśnia w mojej sprawie?: „Uprzejmie informuje, ze dnia 26.07.2024 r. nie realizowano i nie planowano realizacji operacji lotniczej na trasie Warszava - Delhi, oznaczonej jako LO71 (LOT71). Powyzsza informacja zostata sporzadzona w oparciu o zródtowe dane archiwalne pochodzace z systemu ATM (Zarzadzania Ruchem Lotniczym) w zakresie planowania realizacji operacji lotniczej LO71 (LOT71) dnia 26.07.2024 r.”

Czy brak zgłoszenia lotu na kilka dni przed planowaną operacją może wskazywać, że wiedzieli o problemie i nie podjęli żadnych kroków aby lot zrealizować?

Może to świadczyć o braku intencji wykonania lotu na długo przed odwołaniem co podważa twierdzenie o „nadzwyczajnych okolicznościach” związanych z wadą techniczną?

Czy ta informacja mi nic nie daje bo plan lotu i tak trzeba zgłosić najpóźniej 3 godziny przed wylotem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9791 PostWysłany: 20 Wrz 2024 11:38 

Rejestracja: 14 Sty 2014
Posty: 181
Chciałam tylko dla potomności tu zostawić: lot Turkishem opóźniony o lekko ponad 3h. Najpierw wojowałam sama ale ich odpowiedzi zaczęły w końcu przychodzić jedynie typu "nie mamy pana płaszcza i co nam pan zrobi". W końcu postanowiłam przekazać sprawę do aircompensa (bo najtańsi). Po trochę ponad 8 miesiącach dostałam zwrot, w maksymalnej kwocie. Także polecam, choć nie przysyłali aktualizacji.
Góra
 Profil Relacje PM off
travellista uważa post za pomocny.
 
      
#9792 PostWysłany: 23 Wrz 2024 10:31 

Rejestracja: 06 Gru 2012
Posty: 30
Cześć,

Powiem szczerze, że nie za bardzo orientuję się w tym temacie - część rzeczy jest aktualna, część nie, więc jeśli coś się powtórzy to z góry przepraszam.
Sytuacja wygląda tak: W lipcu mieliśmy ponad 3 godzinne opóźnienie lotu obsługiwane przez linię lotniczą Austrian Airlines. Złożyłem wniosek o odszkodowanie przez formularz zamieszczony na ich stronie internetowej. Minęło ponad 30 dni i nie dostałem odpowiedzi na moje żądanie. Przesłali tylko 3 razy automatyczne powiadomienie, że odpowiedź może przyjść poźniej ze względu na dużą ilość wniosków. Co w tej sytuacji mogę zrobić? Czy reklamacja jest z automatu uznana? Do kogo się zwracać? Polskich instytucji czy europejskich? Z góry dziękuję za pomoc.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9793 PostWysłany: 24 Wrz 2024 07:27 

Rejestracja: 26 Paź 2015
Posty: 3
Proszę o pomoc.

Mieliśmy lot LAX-BER z przesiadka w LHR. Przesiadka z T3 na T5 czas na przesiadkę ok. 5 godzin. Bilet kupiony w BA. Odcinek LAX-LHR realizowany przez AA, odcinek LHR-BER przez BA.

W praktyce wyszło tak, że z LAX samolot wyleciał z 3h opóźnieniem i ostatecznie wylądował w LHR 3,5h później. Zostało nam 50 minut na przesiadkę. Udało nam się przesiąść, bagaże niestety nie nadążyły. Na bramce przy security okazało się że już nas zdążyli wykreslic z listy pasażerów i po interwencji pracownicy prztwrocono nas z powrotem - jedna osoba z rezerwacji miala już inne miejsce (ktoś wskoczył na jej fotel z overbookingu).

Pytanie.
1. Czy możemy się starać o odszkodowanie za opóźnienie pierwszej części podróży realizowane przez AA LAX - LHR? Bo w sumie całość podróży odbyła się bez opóźnień - do BER dotarliśmy o czasie.
2. Gdzie mogę sprawdzić jaki był powód opóźnienia? Nieoficjalnie mam informacje ze opóźnienie było spowodowane złymi warunkami pogodowymi w Londynie - przy przy przylocie samolotu do Los Angeles.

Z góry dziękuję.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9794 PostWysłany: 24 Wrz 2024 07:37 

Rejestracja: 20 Lis 2014
Posty: 3523
złoty
Liczy się spóźnienie w miejscu końcowym, a nie z przesiadką.

Wyslane z telefonu przez Tapatalka
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
gradagala uważa post za pomocny.
 
      
#9795 PostWysłany: 24 Wrz 2024 11:36 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 193
W mojej analogicznej sytuacji AirCompensa nawet nie podjęła się sprawy, mimo, że przez opóźnienie, AA dowiozło mnie do docelowego punktu podróży dzień później.
U mnie na wylocie było opóźnienie z "winy obsługi naziemnej lotniska".
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9796 PostWysłany: 24 Wrz 2024 12:11 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8929
złoty
A na czym polega ta analogia, skoro on dotarł o czasie, a ty dzień później?
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
 
      
#9797 PostWysłany: 25 Wrz 2024 13:30 

Rejestracja: 03 Sty 2017
Posty: 177
Czy mając bilet RT z EU do non-EU (linie spoza EU) i opóźnienie na locie powrotnym, kwalifikuję się do odszkodowania w ramach EU261? Rozumiem, że co do zasady loty spoza EU do EU liniami niezarejestrowanymi w EU nie są objęte regulacjami, ale czy fakt, że bilet został kupiony jako RT może coś tutaj zmienić?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9798 PostWysłany: 25 Wrz 2024 13:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 Sty 2016
Posty: 355
Loty: 174
Kilometry: 319 854
srebrny
Nic nie zmienia, nie kwalifikuje. Odszkodowanie dotyczy segmentu podróży (tam lub powrót).
_________________
Lądy i morza przemierzam, kulę ziemską z otwartym czołem. Polski mam paszport na sercu. Skąd, pytam, skąd go wziąłem? A wziąłem go z dumy i trudu, ze znoju codziennej pracy, ze stali, z żelaza, z węgla. A węgiel to koks, to antracyt.
Góra
 Profil Relacje PM off
Moher uważa post za pomocny.
 
      
#9799 PostWysłany: 01 Paź 2024 11:20 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2365
platynowy
(Głupie) tłumaczenie Swissa:

Your flight LX 1349 on 23 September 2024, unfortunately had to be cancelled due to an unexpected flight safety shortcoming. On behalf of SWISS and its cooperation partners, I apologize for the inconvenience you had as a result.

The aircraft scheduled to operate the rotation had a an buffer air check valve. Since the repair was taking a long time, but we still wanted to guarantee that your flight would operate as soon as possible, a replacement aircraft was provided. However, the dispatching of this aircraft has again been associated with a waiting period.

Safety is SWISS first priority. We consider the described flight cancellation necessary and the irregularity to be extraordinary circumstances. These could not have been avoided even if all reasonable measures had been taken. I must deny your claim for compensation in application of regulation EC261/2004.


Wynika z tego że była to usterka techniczna. Każda usterka techniczna jest zagrożeniem bezpieczeństwa i nie jest nadzwyczajną okolicznością. Nie potrafili też zapewnić na czas zastępczego samolotu w ZRH. Tak im zamierzam napisać.
Dobrze rozumuję? Jakieś podpowiedzi jeszcze?

Poniesione koszty tylko zwrócą, dalej napisali.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9800 PostWysłany: 02 Paź 2024 18:04 

Rejestracja: 16 Sty 2011
Posty: 8636
HON fly4free
Ale co Ci z tego odpisywania im przyjdzie? Lepiej od razu ich pozwij, albo oddaj sprawę pośrednikowi, który się tym zajmie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9871 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 487, 488, 489, 490, 491, 492, 493, 494  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: derotterdam oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group