Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Wikipost dotyczący możliwości zmian rezerwacji w linii Wizzair (aktualizacja 30 września 2021 r.)

W przypadku modyfikacji pierwotnego terminu lotu przynajmniej/minimum o 2 godziny dostępne są opcje :

1) zaakceptuj -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, po prostu mamy nowy termin lotu taki, jak przedstawiona propozycja

2) rozpocznij zmianę rezerwacji -- nikt nikomu nic nie zwraca i nie trzeba dopłacać, ale sami wybieramy sobie nowy termin lotu w zakresie -14 dni ... +30 dni od daty wylotu dla lotu, który został zmieniony. Do niedawna Wizzair ze względu na ograniczenia lotów z powodu pandemiii zezwalał na zmiany -14 dni .. +60 dni od daty wylotu. Upewnij się jaki terminy zmian lotu znajduje się w mailu od Wizzair. W razie możliwości +30 dni a potrzeby przełożenia na termin mieszczący się w +60 dni, można też próbować dokonać zmian na infolinii.

Pytanie 1: czy można w tym wariancie zmieniać lotniska w kraju wylotu/docelowym?
Odpowiedź: tak, można. są tzw. lotniska alternatywne. zazwyczaj kilka najbliższych z siatki Wizza. Lista lotnisk alternatywnych tworzona przez forumowiczów znajduje się tutaj: lista-lotnisk-alternatywnych,226,152194

Pytanie 2: czy wcześniej wykupiona usługa flex też się zachowuje?
Odpowiedź: tak

3) wnioskuj o zwrot środków -- i teraz tu są warianty:
a) zmiana poniesionych kosztów na 100% w postaci punktów Wizzair: dostępna jeśli pierwotna opłata odbyła się punktami Wizzair. (Od rezerwacji dokonanych przed lipcem 2020 i opłaconych punktami, może być jeszcze zwrot na starych zasadach tzn. 120% na konto Wizz)

b) zmiana poniesionych kosztów na 120% w postaci punktów Wizzair: dostępna, jeśli pierwotna opłata odbyła się gotówką.
uwaga! 120% to trochę skrót myślowy, bo 120% otrzymuje się tylko za bilety, a za wszystkie dodatkowe usługi (np. priority, bagaż rejestrowany, miejsca, wizz flex) otrzymuje się 100%.

Przykładowa informacja z emaila rezerwującego lot:
Fare price 4x49 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 4x58,8 PLN)
Seat Fee 226 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 226 PLN)
Administration fee 148 PLN (w zwrocie: 120%, czyli 177,6 PLN)
FLXP 20 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 20 PLN)
Priority Boarding 320 PLN (w zwrocie: 100%, czyli 320 PLN)
Grand total 910 PLN (w zwrocie: 4x58,8 + 226 + 177,6 + 20 + 320 = 978,8)

Dodatkowo, jest możliwy wariant:

c) zwrot 100% poniesionych kosztów na wskazaną kartę/konto bankowe - możliwy jedynie w przypadku opłacenia rezerwacji gotówką. W tym wariancie należy najpierw wnioskować o zwrot w postaci punktów w wysokości 120% poniesionych kosztów na konto Wizz (czyli wykorzystać wariant 3b) a następnie zamienić otrzymane 120% punktów na 100% w gotówce:
https://wizzair.com/pl-pl/wniosek-o-prz ... edytu-wizz

Pytanie 3: dla wariantu (3a) i (3b) -- jak długo są ważne zwrócone środki w wysokości 100% / 120% w postaci punktów Wizzair? kiedyś były bezterminowo, a teraz?
Odpowiedź: 1 rok

Pytanie 4: dla wariantu (3a) -- czy jest możliwy zwrot w postaci 100% w gotówce na kartę lub konto bankowe jeśli bilety były opłacone wyłącznie punktami Wizzair?
Odpowiedź: nie jest to możliwe.

Pytanie 5: dla wariantu (3c) -- czy najpierw dokonuje się zwrotu w postaci 120% na punkty, a później wnioskuje się o zmianę tych 120% na 100% w postaci gotówki na kartę lub na konto? czy też od razu jest dostępna opcja 100% na kartę/konto?
Odpowiedź: najpierw trzeba przyjąć zwrot w postaci punktów. jeśli płatność była gotówką to jest to 120% poniesionych kosztów. następnie trzeba złożyć odpowiedni wniosek o przekształcenie otrzymanych 120% punktów na 100% gotówki. opcja (3c) jest możliwa tylko, gdy opłacaliśmy gotówką (przelewem, kartą płatniczą itp). w przypadku, gdy opłacaliśmy bilety punktami, jest tylko możliwość zwrotu 100% poniesionych kosztów w postaci punktów.

Pytanie 6: co mogę zrobić w przypadku zmiany terminu lotu o mniej niż 2 godziny?
Odpowiedź: w takim przypadku otrzymujemy jedynie maila informacyjnego od Wizzair o zmianie godzin lotu. Nic nie musimy zatwierdzać, zmiana jest dokonywana w rezerwacji automatycznie - stosowny komunikat widoczny jest w szczegółach rezerwacji po zalogowaniu się na konto (nie ma go w aplikacji).

Podziękowania za zebranie informacji dla @geos @ZENNNEK @dg72 @smieci @Misiatek @miriam @maczala1


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1798 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90
Autor Wiadomość
#1781 PostWysłany: 28 Paź 2024 18:26 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7967
srebrny
Anna____ napisał(a):
Czy jest szansa, że możliwość zmiany lotów jeszcze się pojawi czy też od razu do nich pisać/dzwonić w celu dokonania samodzielnej zmiany?

dzięki :)

Już się nie pojawi. Zastanów się co chcesz zrobić z rezerwacją i zadzwoń lub napisz do nich z konkretną propozycją.
Góra
 Profil Relacje PM off
Anna____ lubi ten post.
 
      
Tanie loty do Włoch: bilety do Mediolanu z 4 miast od 80 PLN! Tanie loty do Włoch: bilety do Mediolanu z 4 miast od 80 PLN!
Wiosenne loty Ryanair do Chorwacji z 7 polskich miast już od 175 PLN. Także okołoweekendowo Wiosenne loty Ryanair do Chorwacji z 7 polskich miast już od 175 PLN. Także okołoweekendowo
#1782 PostWysłany: 12 Lis 2024 02:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2425
HON fly4free
Odwołany lot NAP-WAW, standardowe powiadomienie, przerzucenie na lot 2 dni wcześniej. Przy próbie zmiany z alternatywnych lotnisk wylotu jest Salerno (do KTW) i FCO. I tu niespodzianka. Z FCO jest możliwość do KTW, KRK, GDN ale nie do WAW a przecież latają na tej trasie i 2x dziennie. Są lotniska alternatywne a nie ma oryginalnego docelowego!!!
Czy gdy będę chciał zmienić telefonicznie na FCO-WAW to będą robić problemy?
Pytam bo decyzja o terminie będzie prawdopodobnie zapadała dopiero 1-4 dni przed lotem i chciałbym być do tego jak najlepiej przygotowany. Nie mam żadnego doświadczenia z ich infolinią.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1783 PostWysłany: 12 Lis 2024 03:11 

Rejestracja: 06 Lip 2011
Posty: 3664
srebrny
Myślę, że bez problemu załatwisz na infolinii na WAW. Nie wiem kiedy masz wylot, ale jeżeli termin jest odległy to zobacz wpisy dotyczące automatycznej akceptacji zmian, które są obecnie w Wizzair.
Góra
 Profil Relacje PM off
onufry_z lubi ten post.
onufry_z uważa post za pomocny.
 
      
#1784 PostWysłany: 29 Lis 2024 12:27 

Rejestracja: 16 Maj 2021
Posty: 223
niebieski
Zmieniałem ostatnio 2 rezerwacje na infolinii po tym, jak system automatycznie zatwierdził nowe propozycje i miłe zaskoczenie co do obsługi Wizzair - bez problemu, bez tłumaczenia, szybko i sprawnie. Nawet na kilka dni/godzin przed odlotem.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#1785 PostWysłany: 06 Gru 2024 20:37 

Rejestracja: 22 Mar 2016
Posty: 21
Jeśli zmieniasz na te opcje, które normalnie system podaje jako alternatywy to tak, gorzej jak chcesz coś innego nawet w tym samym kraju i dość niedaleko od siebie, ja ciągle słyszałem, że się nie da.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1786 PostWysłany: 14 Sty 2025 21:49 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 76
Loty: 69
Kilometry: 219 270
Kupiłem jakiś czas temu loty na termin 1 maja - 6 maja (VIE -> EVN)
Sprawdziłem przed chwilą i na koncie dalej są takie daty, a w wyszukiwarce loty powrotne są 4 maja lub 8 maja.

Rozumiem, że system za jakiś czas automatycznie przerzuci mnie na lot 4 lub 8 maja, a ja będę mógł za darmo zmienić datę?
_________________
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1787 PostWysłany: 14 Sty 2025 22:51 

Rejestracja: 20 Kwi 2012
Posty: 212
niebieski
Tak ja mam podobne daty i właśnie dostałem maila o zmianie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1788 PostWysłany: 14 Sty 2025 22:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 76
Loty: 69
Kilometry: 219 270
Z mailem do mnie coś im nie pykło, bo widnieje dalej taka sama data czyli 6 maja, a po wejściu w link:

Cytuj:
Informacje
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes.
_________________
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1789 PostWysłany: 14 Sty 2025 23:00 

Rejestracja: 22 Cze 2016
Posty: 378
niebieski
Do 2 dni zobaczycie zmianę. Tak się dzieje zaraz po zmianie lotów. Do 2 dni jak wejdziecie w link z maila to zobaczycie zmiany
Góra
 Profil Relacje PM off
dg72 lubi ten post.
kubaziem88 uważa post za pomocny.
 
      
#1790 PostWysłany: 15 Sty 2025 20:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Gru 2023
Posty: 76
Loty: 69
Kilometry: 219 270
Później przyszedł jeszcze jeden mail ze zmianą, ale dalej nic nie dało się zrobić, ani w panelu, ani po kliknięciu w link z maila.
Dzisiaj już bez problemu wszedłem w swoją rezerwację, a przy niej trzy opcje.

1. AKCEPTUJE
2. ZWROT ŚRODKÓW
3. ZMIANA REZERWACJI

Opcja trzecia bez problemu, szybko, sprawnie, bez kosztów. Pod tym względem jestem zachwycony po perypetiach w ostatnim czasie z LOTem czy ETHIOPIANem.
_________________
blog: https://www.facebook.com/potatoestraveling
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1791 PostWysłany: 24 Sty 2025 13:00 

Rejestracja: 19 Mar 2015
Posty: 1710
Loty: 50
Kilometry: 65 501
srebrny
Lot z KRK do OTP kupiony na luty 2025. W grudniu Wizzair otworzył nowe połączenie z KRK na bukaresztańskie lotnisko BBU. W związku z tym automatycznie zmienili docelowe lotnisko z OTP na BBU. W pierwszym mailu z 19 grudnia standardowe info:
1. ZMIANA REZERWACJI LOTU
2. ZWROT 100% KWOTY W ŚRODKACH WIZZ
3. OTRZYMAJ ZWROT
ale po wejściu w rezerwację info, że mam czekać
Cytuj:
There is a change on your booking. We will inform you via e-mail soon. Please return back soon to see the changes.

Załącznik:
rezerwacja_wizzair_została_zmieniona.png
rezerwacja_wizzair_została_zmieniona.png [ 37.15 KiB | Obejrzany 582 razy ]


No i tak wisiała ta informacja do dziś. Termin wylotu się zbliża, a Wizzair nic nie robi. Zacząłem grzebać w ich Centrum Pomocy i szukać jakiegoś formularza, żeby dowiedzieć się co jest grane. Samego formularza do problemu jaki miałem nie znalazłem. Wszystkie dotyczyły reklamacji na odbyte loty albo anulacje. Zagadałem z Chatem Amelią, która też wpierw pyta o rzeczy mało istotne, żeby na końcu przekierować mnie do Live Agent. Po ponad godzinnym czekaniu szybka odpowiedź od Live Agent -a
Cytuj:
It seems your request for refund wasn't properly registered in the booking.
The refund will be done to your account in next 5 minutes

i punkty na koncie Wizz od razu zaksięgowane.
Załącznik:
punkty_wizz.png
punkty_wizz.png [ 9.62 KiB | Obejrzany 582 razy ]
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
friend uważa post za pomocny.
 
      
#1792 PostWysłany: 31 Sty 2025 12:59 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 46
Krzysztof76 napisał(a):
@gembski
Możesz próbować powołać się na Ogólne Warunki Przewozu pasażerów ze strony Wizzair z 1 marca 2023.Tam w punkcie 6.3 jest informacja o twoich możliwościach przy zmianie lotu. Co ważne nie ma informacji o ile godzin lot ma być zmieniony aby móc skorzystać z prawa so rezygnacji. Powodzenia

https://wizzair.com/pl-pl/legal/ogolne- ... w-i-bagazu


Z tym powoływaniem się na Ogóle Warunki (...) to też loteria. 50% / 50%. Ostatnio pozmieniali mi loty i w jednym przypadku mam zgodę a w drugim nie. Tam gdzie nie - nie ma z nimi dyskusji. Nowe zgłoszenia automatycznie zamykają. Na infolinii zaś twierdzą, że dostałem odpowiedź, że nie ma zgody bo zmiana < 5h i mogę składać skargę poprzez www.support.cdrl.org.uk lub pozywać ich w sądzie.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1793 PostWysłany: 31 Sty 2025 17:01 

Rejestracja: 26 Gru 2012
Posty: 1219
Loty: 46
Kilometry: 151 136
srebrny
@3141592
A to wszystko przez to że nie kliknąłeś pomógł pod moim postem. Tak to miałbyś 100% skuteczności.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1794 PostWysłany: 31 Sty 2025 17:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Wrz 2012
Posty: 2962
Loty: 119
Kilometry: 174 534
srebrny
3141592 napisał(a):
Krzysztof76 napisał(a):
@gembski
Możesz próbować powołać się na Ogólne Warunki Przewozu pasażerów ze strony Wizzair z 1 marca 2023.Tam w punkcie 6.3 jest informacja o twoich możliwościach przy zmianie lotu. Co ważne nie ma informacji o ile godzin lot ma być zmieniony aby móc skorzystać z prawa so rezygnacji. Powodzenia

https://wizzair.com/pl-pl/legal/ogolne- ... w-i-bagazu


Z tym powoływaniem się na Ogóle Warunki (...) to też loteria. 50% / 50%. Ostatnio pozmieniali mi loty i w jednym przypadku mam zgodę a w drugim nie. Tam gdzie nie - nie ma z nimi dyskusji. Nowe zgłoszenia automatycznie zamykają. Na infolinii zaś twierdzą, że dostałem odpowiedź, że nie ma zgody bo zmiana < 5h i mogę składać skargę poprzez http://www.support.cdrl.org.uk lub pozywać ich w sądzie.

mi też nie przyjeli
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1795 PostWysłany: 31 Sty 2025 21:35 

Rejestracja: 11 Kwi 2024
Posty: 46
Krzysztof76 napisał(a):
@3141592
A to wszystko przez to że nie kliknąłeś pomógł pod moim postem. Tak to miałbyś 100% skuteczności.


:)

Dla większej jasności sprawy - powoływanie się na identyczny zapis z Ogólnych Warunków (...) w poprzednim brzmieniu też nie dawało gwarancji. W zdecydowanej większości przypadków Telecentrum odsyła na www z prośbą o złożenie reklamacji. Oczywiście w Telecentrum systematycznie kłamią, że nie mają nawet systemowej możliwości zmiany rezerwacji. Mają bo nie raz mi już robili, o ile trafił się właściwy agent. Gdy się trafi niewłaściwy to mówią raz o 5h, innym razem o 3h a sporadycznie o 2h.

W przyszłym tygodniu wyślę zgłoszenie do UOKiK. Najwyższy czas ucywilizować tę linię (albo otrzymać informację o tym, że działają zgodnie z prawem).
Góra
 Profil Relacje PM off
Krzysztof76 lubi ten post.
 
      
#1796 PostWysłany: 03 Lut 2025 10:28 

Rejestracja: 26 Maj 2023
Posty: 11
czy wizzair już mieszał w rozkładzie letnim?
mam wrażenie , że obecnie tych zmian jest zdecydowanie mniej niż w latach poprzednich.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1797 PostWysłany: 03 Lut 2025 10:34 
Sezonowy Cebulion
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Lis 2011
Posty: 24182
I bardzo dobrze ze mniej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#1798 PostWysłany: 03 Lut 2025 11:06 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 Paź 2012
Posty: 11917
Loty: 521
Kilometry: 822 257
Mieszał, mieszał. Natomiast do startu rozkładu letniego prawie 2 miesiące, więc możliwe, że jeszcze może zamieszać - obstawiam, że sytuacja się wyklaruje do końca lutego, potem zmian już raczej nie będzie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
elwirka lubi ten post.
 
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 1798 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 86, 87, 88, 89, 90

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 9 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group