Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 28 Gru 2012 13:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 896
Loty: 251
Kilometry: 475 688
niebieski
Witam.

Mój post na pewno będzie przestrogą dla wielu forumowiczów, którzy korzystają z pomocy zakupu biletów przez forumowiczów. Na początek chce powiedzieć, że cenię to forum i regularnie z niego korzystam. Przedstawię moją sytuacją: być może jestem pierwszą osobą, której kupiono bilet nie w tym terminie, który chciałem. Niestety zamiast 15-17 stycznia, kupiono bilet dla mnie w okresie 15-17 luty.

Rozmowa z osobą odpowiedzialną za zakup biletów wyglądała standardowo. Który lot, numer konta, przelew pieniędzy i zakup. Wydawało się, że wszystko jest ok. Po potwierdzeniu przez kupującego od razu odszedłem od komputera będąc pewnym, że wszystko jest dograne na ‘ostatni guzik’.

Image

Nie chcę nikogo atakować, bo wiem, że różne rzeczy się dzieją. Niestety następnego dnia zauważyłem, że bilety nie są kupione na termin, na który chciałem, a na termin, który kompletnie mi nie pasuje.

Szybki kontakt z ‘kupującym’, który stwierdził, że ma dziennie 10 tysięcy transakcji i nie jest w stanie pamiętać wszystkich swoich zakupów. Odświeżyłem mu pamięć. Jego radą było zadzwonienie do wizzaira. Zadzwoniłem i powiedzieli mi to co zwykle, mogę zmienić termin po uiszczeniu opłaty.

Ponowny kontakt z kupującym, wyjaśnienie całej sytuacji i wykonanie jeszcze jednego przelewu, i w końcu zakup biletów w odpowiednim terminie. Dla mnie osobiście 200 zł to sporo kasy, dla niektórych to parę złotych, dla niektórych być może jeszcze więcej.

Co najbardziej mnie zabolało w całej tej sytuacji? Nie usłyszałem żadnego przepraszam od kupującego. Przez sekundę nie okazał skruchy z powodu swojego błędu, a na koniec stwierdził po mojej małej radzie [by następnym razem sprawdzał dwa razy czy wszystko jest ok], powiedział „też radzę sprawdzać od razu i nikomu nie ufać, nawet sobie : )” Ciężko, abym mógł sprawdzić, co wpisuje na komputerze i bilety na jaki termin kupuje.

A co by było, gdyby przelew był na sumę np. 1000 zł? Osoba kupująca by się pomyliła i nie ma szans na odkręcenie sprawy? Jedyną opcją byłaby zmiana po opłacie.

Wielokrotnie korzystałem z usług innych kupujących, którzy po wklepaniu danych dawali mi przed zabookowaniem dane lotu, nazwiska pasażerów do autoryzacji, chcieli potwierdzenia czy wszystko jest ok.

Na pewno taka forma kupna sprawiłaby, że w tym wypadku nie doszłoby do kosztownej pomyłki.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Kuszetka w samolocie? Pierwsze łóżka w klasie ekonomicznej pojawią się w przyszłym roku Kuszetka w samolocie? Pierwsze łóżka w klasie ekonomicznej pojawią się w przyszłym roku
Tanio! Loty do Waszyngtonu, Bostonu, Nowego Jorku i Toronto z 2 miast od 1142 PLN Tanio! Loty do Waszyngtonu, Bostonu, Nowego Jorku i Toronto z 2 miast od 1142 PLN
#2 PostWysłany: 28 Gru 2012 13:45 

Rejestracja: 17 Cze 2012
Posty: 247
Loty: 40
Kilometry: 67 613
niebieski
wszystko zalezy od kupującego !
miałem identyczną sytuację tylko z innymi godzinami lotu ( kupujący mi bilety , pomylił się w zakupie i wyszłoby że w Londynie spędze zamiast całego dnia , 3 godziny :D )
jak to zauwazyłem , poinformowałem od razu kupującego , który sam wział wszystko na barki o przebookowanie :)

i tym oto sposobem , BEZ DODATKOWYCH KOSZTÓW , kupujący zmienił godziny wylotów ( wazne aby bilety były w tej samej cenie )

z tego miejsca pozdrawiam kupującego za bezstresową i matczyną opiekę podczas robienia rezerwacji :)
Pawi wielkie dzięki !
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 28 Gru 2012 13:52 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4099
platynowy
Osoba która Ci pomaga ponosi odpowiedzialność za poprawne wpisanie danych i brak pomyłki. Napisz do adminów kto Cię tak potraktował to osoba pewnie dostanie bana.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:04 

Rejestracja: 13 Lip 2012
Posty: 615
Loty: 41
Kilometry: 48 991
niebieski
mucha napisał(a):
Osoba która Ci pomaga ponosi odpowiedzialność za poprawne wpisanie danych i brak pomyłki. Napisz do adminów kto Cię tak potraktował to osoba pewnie dostanie bana.


+1
Bez żadnego gadania powinien Ci zmienić lot na ten który chciałeś zabookować
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#5 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:13 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4099
platynowy
AFC napisał(a):
Bez żadnego gadania powinien Ci zmienić lot na ten który chciałeś zabookować

Albo chociaż ponieść połowę kosztów (bo pasażer też nie sprawdził poprawności danych po zakupie, dopiero następnego dnia).
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:16 

Rejestracja: 13 Lip 2012
Posty: 615
Loty: 41
Kilometry: 48 991
niebieski
Dokładnie , sprawa w każdym bądź razie powinna być jakoś dogadana poprzez kompromis a nie że "pomyliłem się " i masz pecha.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Cze 2012
Posty: 1930
srebrny
podaj dane osoby rezerwującej do admina, ja zawsze przed klepnięciem ok, wysyłam dane np na GG czy wszystko w rezerwacji jest ok
a co ciekawsze osoba, która pomagała prosiła o napiwek :!:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:24 

Rejestracja: 12 Kwi 2010
Posty: 364
niebieski
ale z drugiej strony otrzymujący bilet powinien sprawdzić je od razu i jak coś się nie zgadza, natychmiast reagować
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:25 

Rejestracja: 11 Gru 2010
Posty: 4099
platynowy
MeHow napisał(a):
ale z drugiej strony otrzymujący bilet powinien sprawdzić je od razu i jak coś się nie zgadza, natychmiast reagować

Dlatego powinni się podzielić kosztami zmiany po połowie. Wina jest obopólna.
_________________
Life is short and the world is wide.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:42 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Sie 2010
Posty: 4930
Loty: 329
Kilometry: 547 902
HON fly4free
Zalozenie tego tematu zaproponowalem kumplowi ktory mial nieszczescie miec robiona te rezerwacje.
Poinformowani zostali admini juz o temacie wczoraj.

Tak naprawde szkoda ze chlopaki sie z soba nie dogadali.

Pomylki sa rzecza ludzka. Trzeba bylo przyjac na klate.

Jest informacja o kwocie plus ewentualny napiwek i moim zdaneim jest to ok, nie budzi mojego oburzenia.
Z tych napiwkow spokojnei mozna pozniej zadzwonic na infolinie i zaraz wszystko za free odkrecic.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 28 Gru 2012 14:47 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 Lip 2012
Posty: 829
Loty: 187
Kilometry: 302 324
Zbanowany
Wszelkie reklamacje na wypadek błędu uwzględniam do 30 minut po rezerwacji, po tym czasie reklamacji NIE UZNAJE (w tym czasie można zmienić za darmo na infolinii). - Więc proszę sprawdzać czy wszystko się zgadza.

Ja mam taki zapisek w moim szablonie.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 28 Gru 2012 15:00 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 Cze 2012
Posty: 3396
Loty: 67
Kilometry: 146 355
srebrny
Ja zawsze po zrobieniu rezerwacji proszę jeszcze kupującego, żeby w mailu z rezerwacją sprawdził jeszcze czy wszystko się zgadza. Raz zdarzyło mi się tylko machnąć przy rezerwacji lotu i powrót zdaje się zabookowałam źle - ale od razu po zgłoszeniu, że coś się nie zgadza zabookowałam poprawny na swój koszt - tyle że chodziło o jakieś znacznie mniejsze kwoty. Według mnie wina tutaj leży po obu stronach, kupujący zawsze powinien sprawdzić tuż po rezerwacji biletów czy wszystko się zgadza - bo przecież w jego interesie jest polecieć wtedy, kiedy chce. A osoba robiąca rezerwację ma prawo się machnąć - bywa, nie jesteśmy robotami, mylimy się, rozpraszamy, popełniamy błędy. Kwestia dogadania się tylko, żeby sytuację naprawić.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 28 Gru 2012 15:08 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 Mar 2011
Posty: 6443
Loty: 171
Kilometry: 188 843
złoty
Ja tak jak @WNTL mam informację, w mailu zwrotnym, że proszę sprawdzić czy wszystko się zgadza od razu.
Kto kupuje bilet i dostając go nie patrzy co tam jest?
Natychmiastowy telefon na infolinię po rezerwacji może powodować naprawienie prawie wszystkich błędów. Uważam, ze tak samo winny jest kupujący co rezerwujący. Nawet wczoraj chyba użytkownik forum, który tego zakupu dokonywał pytał się mnie co ja robię w takich przypadkach.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 29 Gru 2012 13:23 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Lip 2011
Posty: 1069
Loty: 71
Kilometry: 81 270
niebieski
Jeśli się pomylę w rezerwacji na rzecz kupującego to niestety biorę za to odpowiedzialność to proste!
_________________
http://banner.flightdiary.net/skibek
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 31 Gru 2012 14:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 Maj 2012
Posty: 896
Loty: 251
Kilometry: 475 688
niebieski
Witam.
Sprawa zakończona i wyjaśniona.
Wspólnie z kupującym doszliśmy do porozumienia. Zgodnie uznaliśmy, że razem popełniliśmy błąd, zarówno ja nie sprawdziłem od razu czy wszystko jest okej, oraz kupujacy źle wprowadził daty za co przeprosił.
Kosztami nastepnego biletu podzielilismy się na pół.
Jak widać każdą sytuację można wyjaśnic i na spokojnie dojść do porozumienia.

Oby takie sytuacje się więcej nie powtorzyły!

Udanych lotów,
pozdrawiam.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 15 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 51 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group