Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
#1 PostWysłany: 14 Cze 2013 11:21 

Rejestracja: 22 Sie 2012
Posty: 92
Chcialbym zamowic bilet Minipris na stronie nsb.no. Na innej stronie czytalem, ze po kupnie biletu sa problemy z jego odbiorem w sytuacji gdy na danej stacji kolejowej nie ma automatu z biletami. Jak to sie wtedy odbywa?

Czy ktos moglby pokrotce opisac procedure odbioru biletu w automacie i u konduktora? Bede wdzieczny, nigdie nie moge tego znalezc ;)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Petra, Wadi Rum i Morze Martwe 😍 Roadtrip przez Jordanię za 759 PLN 🚗 Petra, Wadi Rum i Morze Martwe 😍 Roadtrip przez Jordanię za 759 PLN 🚗
Czy tak wygląda raj na ziemi? 😍 Podróż na Malediwy za 4735 PLN 🌴 Czy tak wygląda raj na ziemi? 😍 Podróż na Malediwy za 4735 PLN 🌴
#2 PostWysłany: 14 Cze 2013 12:14 

Rejestracja: 09 Kwi 2012
Posty: 79
Loty: 76
Kilometry: 175 290
Zamiast drukować bilet skorzystaj z komórki (smartfona)

1. Przed zakupem biletu załóż profil na stronie kolei norweskich www.nsb.no
2. Bilet kup po zalogowaniu się na to konto.
3. Pamiętaj że bilety możesz kupić tylko używając karty z zabezpieczeniem 3DSecure (np. WizzAir Citi)
4.Dostajesz potwierdzenie na e-mail z danymi które umożliwiają wydruk biletu w automacie biletowym lub u konduktora w pociągu. (Jeśli rozpoczynasz podróż na stacji na której jest automat a bilet chcesz odebrać u konduktora to może on naliczyć dodatkową opłatę).
5. Zamiast drukować bilety w automacie możesz skorzystać z telefonu (iPhone lub dowolny telefon na androidzie lub windows) ja mam androida więc dalszy opis dotyczy tego systemu.
6. Kupujesz na Google Play darmową aplikacje kolei norweskich (nazwa aplikacji - NSB)
7. Po zainstalowaniu aplikacji logujesz się w niej danymi z profilu jaki założyłaś na www.nsb.no
8. Po zalogowaniu wchodzisz w View ticket a następnie w zakładkę Download
9. Tam wyświetli Ci się lista zakupionych biletów. Jeśli chcesz ściągnąć bilet na komórę wciskasz Download ticket który pojawi się w zakładce Current i będzie tam dostępny OFLINE
10. Taki bilet pokazujesz konduktorowi.


mam nadzieję że instrukcja jest w miarę zrozumiała :)
jeśli będziesz mieć jakieś wątpliwości lub pytania to pisz śmiało

pozdrawiam
foer
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#3 PostWysłany: 14 Cze 2013 12:28 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 160
Loty: 171
Kilometry: 313 106
Bez paniki.

Miałem miniprisy na połączenie Myrdal - Bergen, zakupione w sieci.
Na stacji we Flam kasa była otwarta, ale Pani powiedziała, że biletów mi nie wydrukuje, bo będą na mnie czekały w pociągu.
Faktycznie, zaraz po wejściu do ekspresu w Myrdal pani konduktorka nas odnalazła i po pokazaniu numeru transakcji wydała bilety wydrukowane na termodrukarce (wyglądały trochę jak paragony). Nie naliczyła żadnej opłaty
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#4 PostWysłany: 14 Cze 2013 13:54 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Sty 2013
Posty: 3609
srebrny
Patrząc z perspektywy polskich kolei, ten system biletowy w Norwegi to jest normalnie MATRIX :)
Góra
 Profil Relacje PM off
merw lubi ten post.
 
      
#5 PostWysłany: 14 Cze 2013 14:57 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1686
srebrny
A Polsce jaki masz problem?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#6 PostWysłany: 14 Cze 2013 15:06 

Rejestracja: 03 Lut 2013
Posty: 459
Loty: 86
Kilometry: 126 541
W Polsce w TLK konduktorka skanowala mi bilet z ekranu smartfona, wiec jest ok.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#7 PostWysłany: 14 Cze 2013 15:14 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 Kwi 2011
Posty: 1686
srebrny
Przy okazji skanowania kodów QR przez drużyny konduktorskie:

Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#8 PostWysłany: 14 Cze 2013 15:32 

Rejestracja: 22 Sie 2012
Posty: 92
Dzieki za odpowiedzi, ale ja nie mam smartfona :D Wiec zakupie ewentualnie przez net i pokaze nazwisko i rezerwacje konduktorowi gdy nie bedzie automatu na stacji?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9 PostWysłany: 14 Cze 2013 15:39 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Lut 2012
Posty: 160
Loty: 171
Kilometry: 313 106
LuckyLukeLBN napisał(a):
Dzieki za odpowiedzi, ale ja nie mam smartfona :D Wiec zakupie ewentualnie przez net i pokaze nazwisko i rezerwacje konduktorowi gdy nie bedzie automatu na stacji?


Dokładnie tak zrób i nie bój się że nie pojedziesz :)
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#10 PostWysłany: 14 Cze 2013 15:59 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 46
Loty: 26
Kilometry: 38 714
Bilety kupione w internecie można także odbierać w sieci sklepów Narvesen np. na lotnisku w Torp. Sam nie testowałem,ale taką odpowiedź dostałem drogą mailową od pracownika NSB.no.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#11 PostWysłany: 14 Cze 2013 17:59 

Rejestracja: 22 Sie 2012
Posty: 92
A czy bilet moge odebrac np 5 dni przed odjazdem czy musze tylko w dniu odjazdu?
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#12 PostWysłany: 14 Cze 2013 19:15 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 46
Loty: 26
Kilometry: 38 714
LuckyLukeLBN napisał(a):
A czy bilet moge odebrac np 5 dni przed odjazdem czy musze tylko w dniu odjazdu?


Tego nie wiem, ja będę odbierał w dniu wyjazdu. Napisz do nich, zawsze odpisują.

help@nsb.no
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#13 PostWysłany: 15 Cze 2013 05:50 

Rejestracja: 08 Cze 2013
Posty: 13
Ja niedawno spędzałem kilka dni w Norwegii. Odbierałem bilety na cały okres mojej podróży w kiosku na lotnisku Torp. Także z tymi pięcioma dniami nie powinno być problemów. Tak mi się nawet zdaje, że możesz je odbierać od razu po zakupie, czyli nawet trzy miesiące przed datą podróży.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#14 PostWysłany: 25 Cze 2013 15:02 

Rejestracja: 04 Sty 2011
Posty: 23
Gdy lądowałem w Torp jakiś czas temu w w Narvesen mieli zepsutą maszynę, a na dworcu nie ma takiej, konduktor robi to bez problemu:) więc luz
_________________
Dębowy - współautor bloga kulinarno podróżniczego Kroniki Smaku
http://kronikismaku.pl/
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#15 PostWysłany: 04 Sie 2013 19:08 

Rejestracja: 04 Sie 2013
Posty: 2
Ja otrzymałem informację, że bilet w kiosku generuje się automatycznie w momencie gdy Twoja wpłata zostaje zaksięgowana. Wtedy od razu możesz go odebrać, bez względu na termin przejazdu. :)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#16 PostWysłany: 04 Sie 2013 19:22 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 Cze 2012
Posty: 1430
Loty: 480
Kilometry: 707 873
niebieski
Ja też dostałem informację z NSB że mogę wydrukować (odebrać) bilet na lotnisku Torp lub jeżeli nie będę mieć czasu, mogę okazać potwierdzenie kupna biletu (nr rezerwacji wraz z kodem PIN) konduktorowi, który mi ten bilet wydrukuje.

Wsiadając na stacji Torp konduktor wsiada zaraz przy was do wagonu żeby za wami nie biegać (ostatnio ze mną wsiadała tylko 1 osoba). Dodam że rok temu miałem problem z kartami w pociągu, nawet tymi z 3D Secure (BPH, Idea Bank, mBank). Uratowała mnie dopiero 4 karta - Moneybookers :)

Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#17 PostWysłany: 05 Sie 2013 08:41 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 Lut 2013
Posty: 449
O ile nie na każdym lotnisku jest kiosk Narvesen (np w Trondheim nie ma) i nie na każdej stacji jest kasa (a nawet jak jest, to bardzo często zamknięta), to na każdej jest automat do sprzedaży biletów, w którym również zakupiony wcześniej bilet można wydrukować. Jest to naprawdę bardzo proste. Automaty obsługują język angielski, a sama procedura wymaga wybrania jedynie opcji "wydrukuj wcześniej kupiony bilet" i wpisania nru rezerwacji, który otrzymaliśmy mailem.
Zakup biletu też jest banalny, z tym że konieczny jest bilon lub karta. Automaty nie przyjmują banknotów, a o ile zauważyłem przechodzą tylko karty chipowe.
Z tego co zauważyłem konduktor chodząc i sprawdzając bilety miał również pliczek przygotowanych wcześniej, tzn wydrukowanych pod konkretnego klienta czy raczej miejsce. Ale taką opcję trzeba zaznaczyć przy rezerwacji (zakupie) biletów na nsb.no
Można również pobrać ze strony aplikację na smartfona i na niego załadować bilet.
_________________
www.wedrowki.com
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#18 PostWysłany: 06 Sie 2013 09:58 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 Maj 2013
Posty: 46
Loty: 26
Kilometry: 38 714
Lucass napisał(a):
O ile nie na każdym lotnisku jest kiosk Narvesen (np w Trondheim nie ma) i nie na każdej stacji jest kasa (a nawet jak jest, to bardzo często zamknięta), to na każdej jest automat do sprzedaży biletów, w którym również zakupiony wcześniej bilet można wydrukować.


W Torp nie ma nawet automatu. (http://www.nsb.no/stations_st/sandefjor ... -2772.html) Ja odbierałem na wszystkie przejazdy w Narvesen na lotnisku. Wystarczy pokazać wydruk z nsb.no. Nie wiem jak z tą aplikacją mobilną-przy rezerwacji mój numer telefonu nie 'wchodził' bo był za długi.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#19 PostWysłany: 30 Wrz 2013 02:37 

Rejestracja: 02 Cze 2012
Posty: 14
Loty: 26
Kilometry: 31 173
metroos napisał(a):
W Torp nie ma nawet automatu. (http://www.nsb.no/stations_st/sandefjor ... -2772.html) Ja odbierałem na wszystkie przejazdy w Narvesen na lotnisku. Wystarczy pokazać wydruk z nsb.no. Nie wiem jak z tą aplikacją mobilną-przy rezerwacji mój numer telefonu nie 'wchodził' bo był za długi.


Numer telefonu to tylko jeden z elementów potwierdzania rezerwacji. Nawet przy rezerwacji na stronie można podać ośmiocyfrowy numer, nasze, dziewięciocyfrowe się nie mieszczą i można podać dowolny zbiór cyfr. Przy biletach w aplikacji liczy się konto na NSB. W każdym razie i tak warto je założyć wcześniej - jest niezbędne do połączenia z wifi w pociągach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#20 PostWysłany: 28 Paź 2013 00:02 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Sie 2011
Posty: 272
niebieski
Mam pytanie, aktualnie na interesującą mnie trasę w grudniu bilety minipris są za 249 kr a już w styczniu po 549 kr czy te ceny na styczeń moga pójść w dół ?
_________________
https://czlowiek360.wordpress.com/ Blog o biegach i podróżach
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 47 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2, 3  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group