Akceptuję i chcę ukryć komunikat Fly4free.pl korzysta z technologii, takich jak pliki cookies, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu automatycznego personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronie. Technologię tę wykorzystują również nasi partnerzy. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies oraz zasad przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności. Zapoznaj się z tymi informacjami przed korzystaniem z Fly4free.pl. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby pliki cookies były zapisywane na Twoim komputerze, powinieneś zmienić ustawienia swojej przeglądarki internetowej.



Wikipost
Uniwersalny poradnik o prawach pasażera - nieaktualny, obecnie ULC nic nie da

http://www.fly4free.pl/uniwersalny-pora ... -pasazera/

Wizzair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
wizzair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,106445

Ryanair - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,68109

Ryanair Sun - odszkodowanie za opóźniony / odwołany lot
ryanair-sun-odszkodowanie-za-opozniony-odwolany-lot,1498,130312

Uszkodzony/ zaginiony/ opóźniony. bagaż
uszkodzony-zaginiony-opozniony-bagaz,228,21597

Historia lotów z flightradar
historia-lotu-na-flightradar,18,8917

Czy odszkodowanie za lot przysługuje?
UE-UE przysługuje
UE-NONUE przysługuje
NONUE-UE przewoźnik unijny (przynajmniej jeden odcinek) przysługuje
NONUE-UE przewoźnik pozaunijny nie przysługuje


Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 491  Następna
Autor Wiadomość
#9541 PostWysłany: 23 Maj 2024 19:00 

Rejestracja: 05 Mar 2017
Posty: 1398
srebrny
@walerek
weszło to BREXPLPW
_________________
Wszak istnieje coś takiego jak zarażenie podróżą i jest to rodzaj choroby w gruncie rzeczy nieuleczalnej
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Loty Qatar Airways do Seulu z Warszawy od 2494 PLN. Dużo terminów Loty Qatar Airways do Seulu z Warszawy od 2494 PLN. Dużo terminów
Tydzień w Agadirze od 2099 PLN. Loty z dużym bagażem z 2 miast + 4* hotel ze śniadaniami Tydzień w Agadirze od 2099 PLN. Loty z dużym bagażem z 2 miast + 4* hotel ze śniadaniami
#9542 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:52 

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 681
Loty: 150
Kilometry: 223 498
srebrny
Corendon błyskawicznie odrzucił moje roszczenie z powodu opóźnienia o 3:10h na trasie KTW-AYT, pisząc że jako linii tureckiej ich te przepisy nie obowiązują. Dobrze rozumiem że nie mają racji i trzeba się odwoływać/skorzystać z pośrednika?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9543 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:55 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8886
złoty
Corendon nie ma oddziału w Polsce, więc chyba nikt się nie podejmie.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9544 PostWysłany: 27 Maj 2024 10:57 

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 681
Loty: 150
Kilometry: 223 498
srebrny
Czyli nie ma na nich sposobu żeby zapłacili?
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9545 PostWysłany: 27 Maj 2024 11:04 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8886
złoty
Popytaj pośredników.
Góra
 Profil Relacje PM off
lukket lubi ten post.
 
      
#9546 PostWysłany: 27 Maj 2024 18:11 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 Sty 2015
Posty: 215
Loty: 115
Kilometry: 260 313
niebieski
Nie znalazłam nic podobnego, więc zapytam. Lot powrotny na trasie MRU-NBO-LHR. Przewoźnik Kenya Airways.
2 dni przed lotem dostałam info że lot MRU-NBO został skasowany i bilet przebukowany zostal na nastepny lot tak, że pierwszy odcinek zaczynał się 16h później niż pierwotnie, a do LHR dotarliśmy o równo 24h później niż pierwotnie mieliśmy dotrzeć. Przez całą akcję konieczny był dodatkowy nocleg plus nowy bilet z Londynu do Polski. Wiem, że linia nie europejska, ale zapytam: może macie pomysł czy da się coś ugrać w takiej sytuacji??
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9547 PostWysłany: 27 Maj 2024 21:34 

Rejestracja: 02 Mar 2012
Posty: 7901
złoty
Jeśli masz do nich kontakt to możesz napisać. Mała szansa by coś konkretnego uzyskać,ale czasem jakiś voucher mogą zaproponować w ramach dobrej woli.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9548 PostWysłany: 28 Maj 2024 17:10 

Rejestracja: 30 Mar 2013
Posty: 19
Loty: 38
Kilometry: 64 739
-- 28 Maj 2024 16:10 --

szpaczny napisał(a):
CHOPka napisał(a):
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.



Nie miałem powodu opóźnienia, lecz odwolany lot z KTW na mniej niż 7 dni przed terminem lotu.
Parę osób z forum tu mi mimo wszystko pomogło z tymi 600 ojro :)

Nie obraź się ale straszny mętlik napisałaś, lot opóźniony o 12h , a podajesz dane gdzie TK Ci odpisuje o 1,34 opóźnienia. Rozumiem że do Stambułu dotarłaś z opóźnieniem 1,34h , a do miejsca docelowego 12h - niż pierwotnie było planowane ?

Tak czy siak - powody które CI podałi nie są siłą wyższą - według mnie :) Dalej bym się z nimi kopał - 5 minut na rozładowanie bagażu że klient sie stawił się przy gejcie ? Tak to można wymieniać wszystko - lącznie z tym że ptak zrobił kupę na szybę pilotowi i trzeba było czyścić okno 10 min + 30 min bo nie mieli płynów.

Trzeba ciskać ich i walczyć o swoje- fakt jest to trudne czasami , ale logicznie trzeba ich 'gasić' , nie zawsze się poddają ale jak jest sie upierdliwym to po miesiącu/dwóch - idzie coś ugrać :)


Mi tak naprawde wpyłacili 2x 600 euro i raz dodatkowe 300 ... bo sie pomylili chyba juz w tych mejlach sami :)
Za bilety dalem 4400 PLN .... a oddali 1500euro = na tamte czasy okolo 6600 PLN


Hej, nie doprecyzowałam. Tak - lecąc do Bangkoku przez Stambuł, było opóźnienie na trasie Warszawa - Stambuł, przez co nie zdążyłam na przesiadkę i wrzucili mnie na późniejszy lot ze Stambułu. Docelowo byłam ok. 12 h później w Bangkoku niż to miałam zaplanowane. W ostatnim mailu napisałam im, że powody, które podali, były z ich winy i znowu odpisali:
"We are sorry for the adverse effect of this irregularity that has happened beyond our control on your flight plan.



We have reviewed your previous feedback at your request. In our controls, we have determined that the processes and evaluation process for your past feedback comply with all rules and practices.



According to the European Union Regulation (EC) No. 261/2004, airlines are not obliged to pay compensation where flight disruption has been caused by events outside their control. Therefore, unfortunately we cannot meet your claim for compensation."

Cieszę się, że udało Ci cię coś u nich wywalczyć, też będę dalej próbować, ale nie wiem już jakich użyć argumentów w mailach.

-- 28 Maj 2024 16:10 --

szpaczny napisał(a):
CHOPka napisał(a):
szpaczny napisał(a):
Ja bym się kopał z koniem.
Turkish Airways też mi pisało na starcie o sile wyższej a po 1,5 miesiąca kopania się z nimi mejlowo wypłacili 2x 600 euro.
Zacząłem od tego by dali dane od 'siły wyższej' , a potem powolutku łapałem ich na słówkach i sprzecznościach co parę konsultatów zapewne inaczej mi odpowiadało według ich widzimisie


Hej, a jaki był powód opóźnienia? Mi nic nie chcą wypłacić (a lądowanie prawie 12 h później) i podają: "In our investigation, we found that your TK1266 Warsaw/Istanbul flight dated November 25th, 2023 was delayed 1 hour 34 minutes; 5 minutes due to unloading the baggage of the passenger who did not apply for baggage matching boarding or who got off the plane after boarding, 35 minutes due to taxi duration, 49 minutes due to operational reasons and 5 minutes due to air traffic control capacity. " - ale nadal utrzymują, że są to powody, na które nie mieli wpływu. Chciałabym ich jakoś przycisnąć.



Nie miałem powodu opóźnienia, lecz odwolany lot z KTW na mniej niż 7 dni przed terminem lotu.
Parę osób z forum tu mi mimo wszystko pomogło z tymi 600 ojro :)

Nie obraź się ale straszny mętlik napisałaś, lot opóźniony o 12h , a podajesz dane gdzie TK Ci odpisuje o 1,34 opóźnienia. Rozumiem że do Stambułu dotarłaś z opóźnieniem 1,34h , a do miejsca docelowego 12h - niż pierwotnie było planowane ?

Tak czy siak - powody które CI podałi nie są siłą wyższą - według mnie :) Dalej bym się z nimi kopał - 5 minut na rozładowanie bagażu że klient sie stawił się przy gejcie ? Tak to można wymieniać wszystko - lącznie z tym że ptak zrobił kupę na szybę pilotowi i trzeba było czyścić okno 10 min + 30 min bo nie mieli płynów.

Trzeba ciskać ich i walczyć o swoje- fakt jest to trudne czasami , ale logicznie trzeba ich 'gasić' , nie zawsze się poddają ale jak jest sie upierdliwym to po miesiącu/dwóch - idzie coś ugrać :)


Mi tak naprawde wpyłacili 2x 600 euro i raz dodatkowe 300 ... bo sie pomylili chyba juz w tych mejlach sami :)
Za bilety dalem 4400 PLN .... a oddali 1500euro = na tamte czasy okolo 6600 PLN


Hej, nie doprecyzowałam. Tak - lecąc do Bangkoku przez Stambuł, było opóźnienie na trasie Warszawa - Stambuł, przez co nie zdążyłam na przesiadkę i wrzucili mnie na późniejszy lot ze Stambułu. Docelowo byłam ok. 12 h później w Bangkoku niż to miałam zaplanowane. W ostatnim mailu napisałam im, że powody, które podali, były z ich winy i znowu odpisali:
"We are sorry for the adverse effect of this irregularity that has happened beyond our control on your flight plan.



We have reviewed your previous feedback at your request. In our controls, we have determined that the processes and evaluation process for your past feedback comply with all rules and practices.



According to the European Union Regulation (EC) No. 261/2004, airlines are not obliged to pay compensation where flight disruption has been caused by events outside their control. Therefore, unfortunately we cannot meet your claim for compensation."

Cieszę się, że udało Ci cię coś u nich wywalczyć, też będę dalej próbować, ale nie wiem już jakich użyć argumentów w mailach.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9549 PostWysłany: 29 Maj 2024 18:35 

Rejestracja: 26 Paź 2012
Posty: 2358
Loty: 129
Kilometry: 292 570
niebieski
Jeśli linia twierdzi, że wystąpiły nadzwyczajne okoliczności, to występują największe szanse na odszkodowanie, bo w innym przypadku podałaby konkretny powód.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off
4 ludzi lubi ten post.
2 ludzi uważa post za pomocny.
 
      
#9550 PostWysłany: 29 Maj 2024 23:31 

Rejestracja: 17 Sty 2024
Posty: 142
lukket napisał(a):
Corendon błyskawicznie odrzucił moje roszczenie z powodu opóźnienia o 3:10h na trasie KTW-AYT, pisząc że jako linii tureckiej ich te przepisy nie obowiązują. Dobrze rozumiem że nie mają racji i trzeba się odwoływać/skorzystać z pośrednika?


No według mnie nie mają racji, ponieważ samolot startował z Unii Europejskiej, a wtedy nie ma znaczenia, skąd są linie lotnicze.
Góra
 Profil Relacje PM off
maxima uważa post za pomocny.
 
      
#9551 PostWysłany: 30 Maj 2024 00:35 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4364
Loty: 445
Kilometry: 982 521
złoty
Lufa lot LH1351 WAW-FRA. Podobno podczas lądowania w WAW samolot zderzył się z ptakiem. Z powodu opóźnienia przepadł mi kolejny lot, a do celu doleciałam z 12h opóźnieniem.
Cytuj:
Nie jesteśmy w stanie spełnić prośby o odszkodowanie. Przyczyną opóźnienia lotu było uderzenie ptaka. Problem ten jest rzadki i nie mogliśmy go przewidzieć ani uniknąć. Mimo że usunęliśmy problem tak szybko, jak to możliwe, nie byliśmy w stanie uniknąć opóźnienia.

Nie jest to cała prawda.
Boarding miał być o 19, potem o 19:35, potem o 20:05. Zaczął się faktycznie tuż przed 20. Gdy wszyscy pax byli w samolocie kapitan poinformował, że nie możemy lecieć, bo technik, który podpisywał protokół nie ma ważnej licencji. Wiec albo na szybko znajdą kogoś z ważnymi papierami na miejscu, albo trzeba będzie kogoś ściągać.
Kogoś znaleźli po ok 20min. Ale z powodu ruchu musieliśmy czekać. W efekcie samolot wystartował o 21.34.
Mój kolejny lot z FRA mial odlot 21:55.
Pytanie co z tym zrobić i czy jest szansa na odszkodowanie. Gdyby nie akcja z mechanikiem być może udałoby się zdarzyć na przesiadkę.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9552 PostWysłany: 30 Maj 2024 01:29 

Rejestracja: 24 Maj 2013
Posty: 358
Loty: 147
Kilometry: 315 845
niebieski
@maxima kogo to cytujesz ?
Uderzenie ptaków nie jest rzadkim zdarzeniem w LOT/Lufie - na forum wiele razy były informacje że tak właśnie tłumaczą opóźnienia.

Ten ptak uderzył w samolot na płycie postojowej czy jak ?:D Bo ten cytat nie wiele mówi - więc ja byłbym dociekliwy, chybą że jakiś urywaek cytatu został tylko wrzucony ;)
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9553 PostWysłany: 30 Maj 2024 04:13 

Rejestracja: 04 Cze 2012
Posty: 4364
Loty: 445
Kilometry: 982 521
złoty
To cytat z odpowiedzi Lufthansy. Samolot leciał z FRA i podobno podczas lądowania w WAW zderzył się z ptakiem.
Nie jest to cała odpowiedź ale reszta nic nie wnosi, bo piszą że bezpieczeństwo jest dla noch najważniejsze itd.
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9554 PostWysłany: 30 Maj 2024 08:03 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 Sie 2015
Posty: 2272
Loty: 231
Kilometry: 432 691
niebieski
Czy wysyłał ktoś wezwanie do zapłaty do Greckiej linii lotniczej ? Aegean odpisał oficjalnego maila że odwołali mój lot ze względów komercyjnych, gdy zapytał o zwrot zapadła cisza. Sprawa ciągnie się pół roku i już nie wiem co robić.


Inviato dal mio iPhone utilizzando Tapatalk
_________________
Image
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9555 PostWysłany: 01 Cze 2024 13:32 
Moderator forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 Maj 2012
Posty: 1027
Loty: 212
Kilometry: 454 253
Cześć,

Czy może ktoś się podzielić jak wygląda format numeru reklamacji nadawany przez Swissa? Na przykład w Lufthansie jest to ciąg 8 cyfr następujący po skrótach FB ID, na przykład (cyfry przypadkowe): FB ID 37144725 . Potrzebuję poznać format Swissa, z góry dzięki!

p.
_________________
Moje relacje:
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9556 PostWysłany: 01 Cze 2024 17:21 

Rejestracja: 11 Sie 2010
Posty: 2120
HON fly4free
Proste (?) pytanie: do kogo pisać :lol: Lot pierwotny LH KRK-MUC + EN MUC-GVA (16:45 planowo) - drugi skasowany. Alternatywa: OS KRK-VIE + OS VIE-GVA (19:05 planowo) - drugi też skasowany. Kolejny wariant: OS VIE-ZRH + LX ZRH-GVA (21:50 planowo). Jak widać w efekcie dwóch skasowań zrobił się przylot > 5 h później do miejsca docelowego. Ale pachnie to teraz odsyłaniem "od Kajfasza do Annasza". Kogo polecacie dziubnąć. Lot formalnie odwołany, który spowodował dalsze konsekwencje, to EN... Bilet na stocku LH
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9557 PostWysłany: 01 Cze 2024 17:53 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 Sty 2017
Posty: 2339
platynowy
Z mojego doświadczenia LH odsyła do EN, i to nie jest spychologia bo EN szybko płaci.
Góra
 Profil Relacje PM off
2 ludzi lubi ten post.
katka256 uważa post za pomocny.
 
      
#9558 PostWysłany: 01 Cze 2024 18:07 

Rejestracja: 29 Cze 2015
Posty: 8886
złoty
@man4business
Czy skasowany to odwołany? Nic nie piszesz, ile przed odlotem to wszystko się kolejno działo...
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
#9559 PostWysłany: 01 Cze 2024 18:16 

Rejestracja: 29 Cze 2012
Posty: 681
Loty: 150
Kilometry: 223 498
srebrny
U mnie w dość podobnym przypadku wypłacił EN.
Góra
 Profil Relacje PM off
man4business lubi ten post.
 
      
#9560 PostWysłany: 08 Cze 2024 02:18 

Rejestracja: 08 Cze 2024
Posty: 1
Cześć

Linia Corendon Airlinesniecałe 2 lata temu odwołała mi z rodzinką lot z Berlina do Rodos mniej niż 2 tygodnie przed datą wylotu (choć ponad 2 tygodnie od daty powrotu).
Linia uznała mój wniosek o odszkodowanie w wysokości 4x400 €, ale do dnia dzisiejszego nie otrzymałem odszkodowania.
Zaproponowali mi vouchery w wysokości 3 x 600€ + 1 x 600€ do wykorzystania przez 4 lata, z którego nie chciałbym skorzystać. Vouchery są do realizacji tylko z mojego konta.
Firma zajmująca się odzyskiwaniem odszkodowań po wstępnej analizie sprawy uznała, że jeżeli odszkodowanie zostało mi przyznane to ona już nic nie wskóra.

Moje pytania:
1) Czy jest czas po jakim to odszkodowanie może mi przepaść?
2) Czy mam możliwość wyegzekwowania jakoś tego odszkodowania - np. firma windykacyjna?
3) Czy jest możliwość sprzedaży tego vouchera (voucher na 4 lata wartości 2400€ w cenie 1600€ to całkiem przyzwoita propozycja) np. poprzez to forum lub Allegro tak żeby dla każdej ze stron było to bezpieczne?

PS. Z góry się przyznaję że nie przeczytałem wszystkich stron z niemal 500 stron dyskusji w tym wątku. Jeśli temat powieliłem to z góry przepraszam.
Góra
 Profil Relacje PM off  
      
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 9815 posty(ów) ]  Idź do strony Poprzednia  1 ... 475, 476, 477, 478, 479, 480, 481 ... 491  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina (czas letni)


Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 15 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Przeszukaj temat:
  
phpBB® Forum Software © phpBB Group